تاریخ خبر: کد خبر: 6496

هفتاد و هفت روز مانده به پیاده روی پرشور اربعین حسینی/

آغاز به کار شورای هماهنگی ستادهای مردمی پیاده روی اربعین خراسان رضوی

اعضای شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی خراسان رضوی در اولین جلسه خود که هفته جاری با حضور فعالان تشکل ها، هیئات مذهبی، مبلغین، فعالان رسانه ای و... تشکیل شد، چهره محبوب و مداح ولایی استان و کشور یعنی حاج احمد واعظی را به عنوان دبیر این شورا انتخاب کردند.

آغاز به کار شورای هماهنگی ستادهای مردمی پیاده روی اربعین خراسان رضوی

به گزارش «قاصدنیوز»، هفتاد و هفت روز مانده به پیاده روی میلیونی و پر شور و شعف اربعین حسینی جمعی از ستادهای مردمی اقامه این سنت دیرینه در استان خراسان رضوی همت خود را بر همکاری و تعامل حداکثری با یکدیگر قرار داده و در اقدامی مثبت، شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی را با محوریت جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی خراسان رضوی تشکیل دادند.

 

اعضای شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی خراسان رضوی در اولین جلسه خود که هفته جاری با حضور فعالان تشکل ها، هیئات مذهبی، مبلغین، فعالان رسانه ای و... تشکیل شد، چهره محبوب و مداح ولایی استان و کشور یعنی حاج احمد واعظی را نیز به عنوان دبیر این شورا انتخاب کردند.

 

این شورا که به صورت خودجوش با محوریت مجموعه های مردمی شروع به فعالیت نموده است به دنبال هم افزایی، انتقال تجربه، پرهیز از موازی کاری، سیاست گذاری واحد و همکاری تعامل حداکثری با نهادهای دولتی و حاکمیتی می باشد و از سوی دیگر با نگاهی فراملی به دنبال انتقال گفتمان انقلاب اسلامی در قالب های مختلف در اربعین حسینی که میعادگاه زائران 80کشور دنیا می باشد، خواهد بود.

 

در جلسه اخیر شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی چهار کمیته تولیدمحتوا و برنامه ریزی فرهنگی، کمیته پشتیبانی و اسکان،کمیته مراسمات و برنامه های داخل استان  و کمیته مالی و خیرین را تشکیل و فعالیت خود را شروع نمودند.

 

از جمله برنامه های اعلام شده که قرار است توسط این جریان مردمی و با استفاده از توان خیرین و حمایت نهادهای مختلف پیگیری شود می توان به طرح نائب الزیاره، استقبال متمرکز از کاروان های اعزامی از خراسان رضوی، تولید و توزیع محصولات فرهنگی، اسکان زائران در داخل و خارج از مرز، همکاری به صورت معین در اداره موکب های عراق و... اشاره نمود.

 

شورای هماهنگی ستادهای مردمی اربعین حسینی خراسان رضوی ضمن اعلام آمادگی برای مشارکت و همکاری با دیگر مجموعه های فعال، شماره های  32243307-051 و 09151126628(جلالی) را جهت این ارتباط اعلام نمود.

 

رهبر معظم انقلاب درباره‌ی جایگاه ویژه‌ی زیارت اربعین در اوج‌گیری بزرگداشت نهضت حسینی فرموده‌اند: «شروع جاذبه‌ی مغناطیس حسینی، در روز اربعین است. جابربن‌عبداللَّه را از مدینه بلند می‌کند و به کربلا می‌کشد. این، همان مغناطیسی است که امروز هم با گذشت قرن‌های متمادی، در دل من و شماست. کسانی که معرفت به اهل‌بیت دارند، عشق و شور به کربلا همیشه در دلشان زنده است. این از آن روز شروع شده است.»

 

همچنین حجت الاسلام پناهیان سال گذشته در گفتگو با پایگاه اطلاع رسانی دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله خامنه ای گفت: رهبر انقلاب برای زیارت اربعین امسال، خطاب به مسئولان تأکید داشتند که راه زیارت اربعین را هموار کنند و از نزدیک شاهد بودم که ایشان تا چه میزان برای اربعین امسال اهمیت قائل هستند و نقش اربعین را در تقویت قدرت اسلام بسیار زیاد می‌دانند. با توجه به اوضاع فعلی منطقه، با شرکت در زیارت اربعین، باید دشمن را ناامید کنیم.

 

شنیده های «قاصدنیوز» حکایت از آن دارد که به دلیل مشکلات عدیده به وجود آمده برای زائران در سال گذشته رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل ستادی را با محوریت سازمان حج و زیارت با حضور سپاه پاسداران، نیروی انتظامی، هلال احمر، جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی و... را صادر نمودند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون