تاریخ خبر: کد خبر: 6746

بلوغ زودرس جنسی بحرانی خطرناک در عصر حاضر است

کارشناس مسائل تربیتی به تربیت جنسی فرزندان از منظر اسلام اشاره کرد و گفت: بلوغ زودرس جنسی، یک بحران و خطر در دنیای کنونی مطرح است، آمارهای خطرناکی از این مسأله دیده می شود و در میان رفتار والدین بر تربیت جنسی فرزدندان تأثیر مستقیم دارد.

به گزارش قاصدنیوز، حجت الاسلام مسلم داوودی نژاد، کارشناس مسائل تربیتی، در کارگاه تربیت جنسی کودکان که در مؤسسه سبک زندگی اسلامی مهرجویان مشهد برگزار شد، به تربیت جنسی فرزندان از منظر اسلام پرداخت.

 

وی گفت: در دنیای معاصر مکاتب فکری و نظام های تربیتی، مواضع مختلفی نسبت به غرایز جنسی و اخلاق جنسی اتخاذ کرده اند، الگوهای غربی اغلب به آزادی روابط جنسی، معتقدند و باید به این مهم توجه داشت که نظر دین مبین اسلام کامل است و متناسب با دوره های مختلف رشد، راهبردها و راهکارهای مناسب را ارائه می دهد.

 

این کارشناس مسائل خانواده با طرح این پرسش که چگونه سؤالات جنسی فرزندان را پاسخ بدهیم، گفت: والدین باید به گونه ای پاسخ دهند که حساسیت ایجاد نشود و پاسخی که می دهند متناسب با سن آن ها باشد، هرگز نفرت انگیز پاسخ ندهید که فرزندان شما به سراغ منابع اطلاعاتی که گاها پاسخ اشتباه می دهند، می رود.

 

حجت الاسلام داوودی نژاد به جایگاه عاطفه و ابراز علاقه به فرزندان اشاره کرد و افزود: والدین باید کلمات محبت آمیز به کار ببرند و فرزند باید حس کند که پدر و مادر او را دوست دارند.

 

 بلوغ زودرس جنسی، بحرانی خطرناک در عصر حاضر است

این مؤلف و پژوهشگر حوزوی اظهار کرد: والدین، علاوه بر کنترل رفتارهای خود در حضور فرزندان، در ارتباط با کودکان نیز باید حد و مرزها را رعایت کنند؛ چرا که بی دقتی و بی مبالاتی در این امور باعث می شود غریزه جنسی کودکان زودتر فعال شود و با عدم امکان ازدواج از جهات مختلف، مشکلات روانی و جسمی برای آنها به وجود بیاید.

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که بلوغ زود رس جنسی، یک بحران و خطر در دنیای کنونی مطرح است، ابراز کرد: آمارهای خطرناکی از این مسأله دیده می شود، رسانه، خانواده، آموزش اشتباه همسالان، رشد سریع جنسی، غذاهای هورمونی از دلایل بلوغ جنسی هستند.

 

 این کارشناس مسائل تربیتی با اشاره به این که اسلام به ریزه کاری های تربیت صحیح کودکان اهمیت بسیاری می دهد، افزود: دین مبین اسلام، نیز به چگونگی رفتار کودکان با یکدیگر و حد و مرز ارتباط آنها با هم و کیفیت فراهم کردن بستر خواب آنها توجه دارد؛ رسول الله(ص) می فرمایند: «الصَّبىُّ و الصَّبىّ، و الصَّبىُّ و الصّبیّة، و الصَّبیّةُ و الصّبیّة یُفَرِّق بَینَهُم فِی المَضاجِع لِعَشر سنین؛ بستر خواب پسر بچه با پسر بچه و پسر بچه با دختر بچه و دختر بچه با دختر بچه در سن ده سالگى باید از هم جدا شود.»

 

والدین در انتخاب وسیله بازی بچه ها دقت کنند

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به این که کودکان 4 تا 7 سال، به شدت کنجکاو هستند، افزود: بیشترین بازی بچه های بین 5 تا 7 سال، خاله بازی است، بجه ها در این سن می دانند که در آینده مرد و زن می شوند. رفتار والدین نیز در زیر ذره بین نگاه کودکان است و از دید بچه ها، مسأله ای پنهان نمی ماند.

 

 این مؤلف و پژوهشگر حوزوی به نقش بازی های نامناسب در بیداری سازی جنسی کودکان اشاره و اظهار کرد: متأسفانه عروسک باربی، جای خود را در میان بچه های ما باز کرده است، هرگز بدن یک انسان نمی تواند شکل باربی باشد؛ چرا که اگر با این شکل و جثه باشد، نمی تواند روی پای خود بایستد. 

 

 وی با اشاره به این که والدین مراقب باشند که چه اسباب بازی برای فرزندان خود انتخاب می کنند، گفت: 5000مدل باربی ساخته شده است؛ باربی باردار، باربی جنگ، باربی مصر و غیره طراحی شده است. بعد از آمدن عروسک باربی، 35 درصد دختران مرفه آمریکا سوء تغذیه گرفتند به این علت که می خواستند اندامی مانند باربی داشته باشند.

 

 این کارشناس مسائل خانواده ابراز کرد: بازی های clash و gta  بازی های مناسبی نیستند، والدین باید برای این بازی ها جایگزین انتخاب کنند، استفاده از تب لت و کامپیوتر برای بچه ها، نیز باید با نظارت والدین و در زمان مشخص باشد.

 

منازل خود را قرائت قرآن و برپایی مجالس اهل بیت نورانی کنید

حجت الاسلام داوودی نژاد با اشاره به این که بیان قصه، داستان و لطیفه های نامناسب، زمینه بیداری جنسی فرزندان را فراهم می کند، افزود: باید مراقب باشیم که چه موضوعاتی را برای آموزش جنسی کودکان مطرح می کنیم.

 

 این مؤلف و پژوهشگر حوزوی به تآثیر رفتار والدین در بیدارسازی جنسی فرزندان اشاره و اظهار کرد: بعضی خانواده سهل انگار هستند و به رفتار و پوشش خود در مقابل کودکان توجه ندارند و  بر این باورند که این مسأله عادی می شود، در حالیکه در غریزه جنسی، چیزی به نام عادی شدن نداریم؛ بلکه اگر والدین مراعات نکنند، فرزندان حریص تر می شوند.

 

 وی به تربیت درست مادران گذشته اشاره کرد و گفت: در گذشته به ظاهر مادران سواد و علم بالایی نداشتند، اما حکیمانه رفتار می کردند. برخی از خانواده هم می گویند غربی ها رفتار آزاد دارند و مقید به برخی مسائل نیستند، در صورتی که این گونه نیست در غرب هم خانواده هایی وجود دارند که فطرت سالم دارند و مراعات مسائل را می کنند.

 

این کارشناس مسائل خانواده با اشاره به این که اگر حضور شیطان در خانه، محسوس باشد ناخودآگاه آسیب جنسی فرزند من هم بیش تر است، افرود: از این رو منازل خود را با قرائت قرآن منور کنید و با گرفتن مجالس اهل بیت(ع) زینت ببخشید.

 

منبع: رسا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون