تاریخ خبر: کد خبر: 6570

به همت باشگاه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی خراسان رضوی /

اردوی تخصصی شیوه مواجهه با آسیب‌های جنسی برگزار می‌شود

ارائه گزارش رصد آسیب ها و تهدیدهای جنسی در ایران و برگزاری نشیت هم اندیشی بررسی این گزارش با حضور حجت الاسلام زیبائی نژاد و دکتر حسنی، پخش و بررسی بخشی از مستند «یک پیشنهاد ساده» و برگزاری 3 نشست هم اندیشی با موضوع چگونگی مواجهه با آسیب ها از اهم برنامه های این اردو خواهد بود

اردوی تخصصی شیوه مواجهه با آسیب‌های جنسی برگزار می‌شود

به گزارش«قاصدنیوز»، باشگاه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی خراسان رضوی نتایج مطالعات، تحقیقات و رصد میدانی دوساله خود پیرامون آسیب‌های جنسی در نوجوانان و جوانان را در آستانه شروع سال تحصیلی جدید با مربیان تربیتی و پرورشی را در قالب اردوی یک روزه در شهر مشهد به اشتراک خواهد گذاشت.

 

در فراخوان این برنامه آمده است:

 

«آن جوانی که سرگرم مسائل شهوانی جنسی باشد یا اسیر مواد مخدر باشد، نه حال کار کردن دارد، نه حوصله‌ی فکر کردن دارد، نه نیروی کار کردن دارد، نه ابتکار دارد، نه عزم و اراده‌ی راسخ و لازم را دارد. امروز مبارزه‌ی با توطئه‌های سازمان‌یافته برای کشاندن جوان ایرانی به شهوات، به مواد مخدر، به سرگرمی‌های گوناگون جنسی، یک توطئه‌ی بسیار خطرناکی است. مبارزه‌ی با آن در درجه‌ی اول بر عهده‌ی خودِ آحاد ملت، بخصوص جوانها است. جوان‌ها باید هوشیار باشند. دشمن دانسته است که تقوا و پرهیزگاری جوان ایرانی و دین‌داری جوان ایرانی به پیشرفت او در میدان‌های مختلف کمک می‌کند؛ می‌خواهد این را تضعیف کند.» بیانات رهبر معظم انقلاب اسلامی 03/04/1384

 

طبق نتایج سرشماری سال 1390؛  16.34 درصد معادل 12.2میلیون نفر جمعیت کشور را کودکان 5 الی 12 سال تشکیل می دهند و 31.5 درصد معادل 23.7 میلیون نفر جمعیت کشور را نوجوانان و جوانان 15 الی 29 سال تشکیل می دهند. بر آمارهای فوق 11.2 میلیون جوان ازدواج نکرده در سن ازدواج, حدود 1.300 هزار نفر بعد از سن ازدواج و قبل از سن تجرد قطعی و بیشتر بودن دختران آماده به ازدواج از پسران آماده به ازدواج را نیز بیافزایید.

 

این در حالی است که از سویی افزایش اطلاعات و آگاهی های جنسی نا به هنگام از طریق رسانه های ارتباط جمعی, تولیدات و کالاهای مخرب رسانه ای مانند کمیپ استریپ های حاوی مضامین عاشقانه و جنسی, بازی های رایانه ای با محتوا و مضامین ضد ارزشی و ... باعث کاهش سن آگاهی جنسی به زیر 12 سال گردیده است و از سوی دیگر تغییر فرهنگ اقتصادی, افزایش سطح انتظارات جنسی از ازدواج, نارسایی نظام تحصیلی موجود, بیکاری مردان و اشتغال زنان, تغییر نظام ارزشی و نگرشی جامعه و ترویج فرهنگ بیگانه به ویژه در رسانه های جمعی مبنی بر لزوم حفظ استقلال و آزادی های فردی و فرار از محدودیت های ازدواج و وجود موانع گسترده اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی در ازدواج جوانان, باعث افزایش متوسط سن ازدواج در دختران به 24 سال و پسران به 27 سال گردیده است. نتیجه طبیعی چنین فرآیندی افزایش فاصله میان سن آگاهی و سن ازدواج است.

 

همچنین افزایش محرک های جنسی در جامعه, شتاب دهندگی و بمباران اطلاعاتی در فضاهای مجازی(خاصه شبکه های اجتماعی و ارتباطی) و شبکه های ماهواره ای, اشاعه الگوهای نابه‌هنجار پوشش و آرایش بدن و ترویج مدها و مدل­های بیگانه و نامأنوس با فرهنگ اسلامی, از میان رفتن تدریجی کارکرد تربیتی خانواده ها و سپردن نقش تربیتی به نهادهای رسمی و رسانه های تصویری و تاثیر منفی گروه همسالان باعث تشدید و ارضاء نابهنجار نیاز جنسی در مخاطب نوجوان و جوان جامعه شده است که آمارهای متعدد و متنوع در این خصوص را می توان در پژوهش های اجتماعی انجام شده جستجو کرد.

 

در این میان یکی از خلاء های بسیار جدی و مهم در مسائل جنسی, ناآگاهی وسیع مردم و خانواده ها, فقدان آموزش های صحیح و اثربخش در این خصوص می باشد. آموزش هایی که محوریت آن در آموزه های دینی متوجه والدین است چرا که یکی از کارکردهای خانواده جامعه پذیرکردن کودکان می باشد, فلذا آموزش هنجارهای جنسی نیز به عنوان مصداقی از مصادیق جامعه پذیری بر عهده خانواده می باشد.

 

حال سوال اصلی این است که اولا چگونه خانواده ها به جای رسانه ها و یا دوستان همسال, منبع اطلاعات صحیح و مفید برای فرزندان در این خصوص باشند؟ و ثانیا چگونه مسئله جنسی را بدون ایجاد کنجکاوی منفی برای فرزندان توضیح داده و هنجارهای صحیح جنسی را به فرزندان آموزش دهیم؟ و ثالثا نقش مربیان پرورشی و تربیتی که رسالت تربیت دینی و انقلابی این نسل را بر عهده دارند, در این خصوص چیست؟

 

 لذا در این راستا باشگاه فکر و اندیشه انقلاب اسلامی بنا دارد اولین اردوی آموزشی مربیان پرورشی و تربیتی با موضوع بررسی آسیب ها و چالش های جنسی کودک، نوجوان و جوان و نحوه مواجهه با آن را با مشارکت و همکاری شما مربی فرهیخته, برگزار نماید, امید است با حضور اثربخش خویش ما را در این امر یاری رسانید.

 

 

 برنامه های اردوی آموزشی تربیتی:

  • ارائه گزارش رصد آسیب ها و تهدیدهای جنسی در ایران توسط مرکز رصد جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی که به موارد زیر می پردازد:
    • برنامه جبهه معارض در خصوص ایجاد آسیب جنسی در ایران
    • تاثیرات آسیب جنسی در حوزه فرد, خانواده, جامعه و حاکمیت
    • مدل تبیینی تحولات جنسی در ایران
    • بسترهای تسهیل کننده تحولات جنسی در ایران

 

  • برگزاری نشست هم‌اندیشی بررسی و تحلیل گزارش رصد آسیب ها و تهدیدهای جنسی با حضور اساتید محترم حجت الاسلام والمسلمین محمدرضا زیبائی نژاد و دکتر غلامرضا حسنی.

 

  • پخش و بررسی بخشی از مستند «یک پیشنهاد ساده» با حضور کارگردان این مستند جناب آقای یاسر عرب. (این مستند به منظومه سوالات و چالشهای پیش روی کودک و نوجوان و جوان در خصوص زیست جنسی می پردازد. موضوعاتی همچون: لوازم فرهنگی آموزش های جنسی به کودکان, موانع فرهنگی رشد جنسی تا زمان بلوغ, آسیب های فاصله نامعقول بلوغ تا ازدواج, علل ایجاد این فاصله و...)

 

  • برگزاری 3 نشست هم اندیشی با موضوع چگونگی مواجهه با آسیب ها و چالش های جنسی در سه گروه کودک، نوجوان و جوان به صورت همزمان با حضور اساتید محترم حجت الاسلام والمسلمین سید محمود مرویان، جناب آقای دکتر محمود سعیدی رضوانی، جناب آقای دکتر سیدرضا مرویان و سرکار خانم علاسوند

 

  • زمان:  ویژه برادران: جمعه 3 مهر 94 ؛ ساعت 7:30 صبح الی 17:30 عصر /  ویژه خواهران: جمعه 17 مهر 94 ؛ ساعت 7:30 صبح الی 17:30 عصر

 

  • مکان: یکی از اردوگاه های فرهنگی تربیتی مشهد که متعاقبا اعلام می گردد.

 

  • نحوه شرکت در اردو:
    • مراجعه به سایت www.valiamr.com و یا تماس با آقای حمید صادقی با شماره تلفن 09157366091
    • تکمیل فرم ثبت نام
    • واریز مبلغ 150.000 ریال به شماره کارت 5047061014425140 به نام آقای حمید صادقی

 

فرم ثبت نام

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون