تاریخ خبر: کد خبر: 6109

در مشهد عنوان شد/

سرلشکر جعفری: وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه بسیار نگران‌کننده است

وی با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه نگران‌کننده است افزود: باید انتظارات جامعه اسلامی مورد مطالعه قرار گرفته و با گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب این ویژگی های فرهنگی در بطن جامعه نهادینه شود.

سرلشکر جعفری: وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه بسیار نگران‌کننده است

به گزارش قاصدنیوز، سرلشگر محمدعلی جعفری روز چهارشنبه در همایش اساتید بسیجی حوزه های علمیه قم و مشهد حفظ وضعیت موجود و جلوگیری از بازگشت انقلاب اسلامی به عقب را رویه ای محافظه کارانه خواند و افزود: پاسداری و حفاظت از انقلاب اسلامی باید غیرمحافظه کارانه انجام شود.

 

وی بیان کرد: این خواسته به این معنا است که انقلاب اسلامی ماهیتی زنده و پویا داشته و لذا باید به سمت اهداف خود پیش برود در غیر این صورت شاهد توقف آن خواهیم بود.

 

وی افزود: اگر فقط از انقلاب فعلی محافظت کنیم تا این انقلاب به عقب برنگردد در واقع همان پاسداری محافظه‌کارانه را پیش رو گرفتیم که مورد انتظار رهبری نیست.

 

خطر اصلی ایجاد انحراف در مسیر انقلاب است

سرلشگر جعفری با بیان اینکه خطر اصلی ما ایجاد انحراف در مسیر انقلاب اسلامی است اظهار کرد: متاسفانه برخی افراد می‌گویند که نظام اسلامی مستقر شده و حالا باید مردم خود را اداره کنیم و به ما ربطی ندارد که در کشورهای دیگر چه اتفاقی می‌افتد و لذا این همان شعار خطرناکی است که باید نسبت به آن توجه جدی داشت.

 

وی چفیه بر روی دوش مقام معظم رهبری را برای یادآوری و مقابله با همین تفکرات عنوان کرد و افزود: رهبر معظم انقلاب بر توسعه و تعمیق آرمان های نظام جمهوری اسلامی در عرصه های ملی و بین المللی تاکید دارند و چفیه ای که معظم له از سالهای گذشته استفاده می کنند به معنای استمرار مبارزه با ترفندهای دشمنان است

 

وی با اشاره به اهداف انقلاب اسلامی از دیدگاه مقام معظم رهبری گفت: تحقق جامعه اسلامی، استقرار عدالت، اخلاق اسلامی و سبک زندگی مردم وظیفه اصلی انقلاب در جنبه‌های ایجابی آن است و اگر مراحل سوم و چهارم انقلاب را پشت سر نگذاریم در واقع انقلاب اسلامی ناقص بوده و پیشرفتی نکرده است.

 

جعفری یادآور شد: تهدیدات امنیتی سالهای ۱۳۷۸ و فتنه ۱۳۸۸ که می توانست انقلاب را از پای در آورد و به آن ضربه بزند با هوشیاری و درایت رهبر معظم انقلاب و حضور گسترده مردم ولایتمدار در صحنه خنثی شد.

 

 

تشکیل جامعه جهانی

فرمانده کل سپاه پاسداران در این مراسم بیان کرد: بنا به فرموده رهبر انقلاب، مرحله چهارم انقلاب با رویکرد اسلامی شدن جامعه و مرحله پنجم‌ تشکیل جامعه جهانی اسلامی بوده و این در واقع همان مسیری است که انقلاب اسلامی باید پیش برود.

 

سرلشگر جعفری تاکید کرد: هر تشکل بسیجی باید یک مسئله مشترک به نام انقلاب اسلامی داشته باشد و ببینند انقلاب هم‌اکنون چه وضعی دارد و نقش هر قشر در برطرف کردن مشکلات انقلاب اسلامی چیست

.

وی با اشاره به اینکه وضعیت فرهنگی و اخلاقی جامعه نگران‌کننده است افزود: باید انتظارات جامعه اسلامی مورد مطالعه قرار گرفته و با گذشت چندین سال از پیروزی انقلاب این ویژگی های فرهنگی در بطن جامعه نهادینه شود.

 

شعار انقلاب اسلامی استکبار ستیزی است

سردار جعفری با بیان اینکه انقلاب اسلامی شعارهای مختلفی دارد افزود: یکی از این شعارها استکبارستیزی و مقابله با ظلم و ستم است.

 

وی افزود: دلیل این همه توطئه و تحمیل جنگ و تحریم های اقتصادی نیز به خاطر همین مقاومت و ایستادگی مردم در برابر نظام سلطه و روحیه استکبار ستیزی انقلاب اسلامی بوده است.

 

جعفری با بیان اینکه تا به اکنون انقلاب اسلامی در بعد سلبی، ‌ دفاعی و مقابله با تهدیدهای دفاعی امنیتی و اقتصادی موفق بوده است، گفت:‌ انقلاب باید به پیش برود و نباید در مرحله سوم خود متوقف شده و در جا بزند و در حال حاضر بیش از ۱۰ سال است که رهبر انقلاب این نیاز را به‌صورت شفاف برای اقشار مختلف مردم مطرح می‌کنند.

 

جنگ فرصت بود نه تهدید

فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی همچنین با اشاره به دوران دفاع مقدس بیان کرد: اگر ۸ سال جنگ تحمیلی نبود، انقلاب اسلامی در دنیا توسعه پیدا نمی‌کرد.

 

وی افزود: در سال‌های گذشته احساس خطر مربوط به مسائل امنیتی، ‌نظامی و دفاعی بود اما باید گفت هر چند تهدیدات دفاعی و امنیتی، ‌ تهدیدی برای تمامیت ارضی کشور و آرامش مردم  محسوب می شود اما برای انقلاب اسلامی یک تهدید به‌شمار نیامده و بلکه فرصت محسوب می شود.

 

وی با اشاره به ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر استکبار در طول سالهای دفاع مقدس ابراز کرد: انقلاب اسلامی به برکت مقاومت مردم حفظ شده و همچنان به پشتوانه این ملت پایدار خواهد ماند.

 

ماهیت انقلاب ماهیتی فرهنگی است

سرلشگر جعفری با بیان اینکه ماهیت انقلاب اسلامی یک ماهیت فرهنگی و اعتقادی است بیان کرد: یکی از وظایف اصلی بسیج اساتید حوزه‌های علمیه متحول کردن علوم انسانی دانشگاه‌ها با استفاده از مبانی دینی است.

 

وی افزود: تحول و پیشرفت در مسائل فرهنگی و علمی یکی از خواسته‌های رهبر انقلاب است و لذا باید این موضوع محور کار علما و نخبگان بسیجی قرار گیرد.

 

وی با اشاره به اینکه تا اقدامات ایجابی انجام نگیرد انقلاب به سمت اهداف والای خود پیش نمی‌رود افزود: رهبری برخی مأموریت‌های فرهنگی را بر عهده سپاه گذاشتند که نوعی مقابله محسوب می‌شود اما باید اذعان داشت سپاه تنها زمینه ساز بسترها است و بار اصلی این مأموریت بر دوش حوزه‌های علمیه و روحانیت است.

 

وی با اشاره به تحول در علوم انسانی در دانشگاه ها بیان کرد: علوم انسانی که مورد نیاز جامعه ما و جوانان ما است باید مطابق مبانی اسلامی و دینی ما تعریف شود نه برگرفته از علوم غربی و لذا روحانیت باید ورود جدی در این راستا داشته باشد.

 

منبع: مهر

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون