تاریخ خبر: کد خبر: 3768

پرونده «بحران جنسی»-6 / صاحب نظریه و نویسنده کتاب «نگرش سیستمی به دین»در گفتگو با «قاصدنیوز»:

کشور نسبت به محرک‌های جنسی در معرض بحران شدید قرار دارد

این پژوهشگر دینی ضمن اذعان به این نکته که در جامعه ما خانواده‌ها به طور رایج مبتلا به این موضوع نیستند اما از نظر دوستی‌های قبل از ازدواج، این مسئله از آسیب گذشته است و به سمت بحران حرکت می‌کند.

کشور نسبت به محرک‌های جنسی در معرض بحران شدید قرار دارد

حجت الاسلام عبدالحمید واسطی صاحب نظریه و نویسنده کتاب «نگرش سیستمی به دین» در گفتگو با «قاصدنیوز» گفت: به‌عنوان یک رصد فرهنگی اجمالی باید گفت مسائل جنسی آسیب شایع است ولی شاید اطلاق «انقلاب جنسی» به آن هنوز صحیح نباشد اما مسئله آسیب زا اولویت دار فعلی، چگونگی مهار قوای جنسی با روش و مدلی صحیح است.

 

این پژوهشگر دینی ضمن اذعان به این نکته که در جامعه ما خانواده‌ها به طور رایج مبتلا به این موضوع نیستند اما از نظر دوستی‌های قبل از ازدواج، این مسئله از آسیب گذشته است و به سمت بحران حرکت می‌کند، ادامه داد: این‌که بحران جنسی منجر به انقلاب جنسی شده است، مثلا افراد با یکدیگر هم‌خانه شوند، هم‌جنس‌ها با یکدیگر ارتباط آشکارتری برقرار کنند یا شرکای جنسی متعدد پیدا کنند، بدین گونه شایع نیست اما یک مسئله مهم و به نوعی آسیب محسوب می‌شود.

 

این استاد حوزه‌های علمیه خاطر نشان کرد: در رسائل قسمت اول کتاب القطع، شیخ انصاری به طور اجمالی در مورد مفهوم "خنثی" جنسیتی بحثی را بیان می‌کند. در موضوع شناسی که توسط جمعی از طلاب صورت گرفت، افراد دوجنسه ها معادل خنثی در جامعه پیدا شدند. در جهان حدود هفتاد میلیون دو جنسه داریم اما نسبت به کل جمعیت کره زمین به چشم نمی‌آیند. در کشور خودمان، حدود چهار سال پیش، آمار نزدیک به چهارصد هزار دو جنسه را نشان می‌داد اما نسبت به هفتادمیلیون به چشم نمی آیند.

 

وی در همین رابطه افزود: حتی اگر یک درصد کشور دوجنسه باشند، آمار بسیاری است و این آسیب زا است چون اثرات جنسی آن، مانند ویروس تصاعدی تکثیر پیدا می کند، لذا قطعا مسئله مهم و اولویت داری است.

 

 حجت الاسلام واسطی با اشاره به اینکه کسانی‌که در موضوع آسیب شناسی جنسی به طور مستقیم وارد می شوند چون از نزدیک با نمونه ها و آمار در ارتباطند، این فضا را متراکم شده دیده و همین مسئله یک هم افزایی احساسی ایجاد می‌کند، گفت: قطعا حجم بزرگی از افراد انقلاب جنسی در بین شان اتفاق افتاده است، اما حجم بزرگی که نسبت به جمعیت کل کشور باشد کوچک است. ولی تعداد زیادی مبتلا به بحران جنسی هستند.

 

این محقق و پژوهشگر حوزوی افزود: جامعه ما نسبت به محرک‌های جنسی در معرض بحران شدیدی قرار دارد و این موضوع کشنده است و باید برای حل و فصل آن اقدامی را صورت داد.

 

واسطی بیان کرد: محرک‌های جنسی هنوز در جامعه ما به الگوهای رفتاری در فضای تشکیل خانواده نرسیده است اما این به معنای یک درصد بسیار خطرناک است . فضای غالب جامعه ما هنوز به نقطه نرسیده که افراد قید خانواده را بزنند. در اکثر فیلم های غربی دو کاراکتر زن و مرد با هم زندگی نمی‌کنند، یعنی الگو و روش زندگی در غرب کاملا به شکل دیگر است، که آثار آن در جامعه ما هم  سرازیر می‌شود. هنوز در فضایی عرف و کوچه و خیابان و ساختارهای اداری و... به شکل واضحی خود را نشان نمی‌دهد.

 

وی در انتها در پاسخ به این سوال که آیا برای حل آسیب های جنسی در کوتاه مدت پرداختن به مسئله شادی، تفریح و سرگرمی را مناسب می‌دانید، گفت: ما باید برای جامعه محصولات نشاط بخش داشته باشیم اما تا وقتی که مدل قابل پیاده سازی و ملموس و عینی نسب به شادی نداریم، پیشنهاد می‌کنم به این بحث ورود نشود، چرا که مدل‌های دیگر بر کار شما سوار می‌شوند. یعنی با ورود به این زمینه بدون مدل، دیگران کار را در دست گرفته و محصولات فکری خود را صادر می کنند.

 

::... پرونده «بحران یا انقلاب جنسی؟! ..::

کلمات کلیدی

  • محمود 0 1

    «بحران» عنوان مناسبی نیست. برای جلب توجه خوب است ولی کلمه «معضل» بهترست!

ارسال نظر

تریبون