تاریخ خبر: کد خبر: 2428

پرونده «بحران جنسی»-2 / گفتگو با مدیر مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم:

هر حکومتی برای نیاز جنسی برنامه نداشته باشد زود ساقط می‌شود/ در حوزه های علمیه می‌گویند این مسائل را نگویید!

اعلام شد آمارهایی که درباره وضعیت جنسی آمریکا که در دهه 1950 توسط آلفرد کینزی منتشر شده بوده است دقیق که نیست هیچ، بلکه او تعمداً این آمارسازی ها را کرده است تا این اتفاق بیفتد!

هر حکومتی برای نیاز جنسی برنامه نداشته باشد زود ساقط می‌شود/ در حوزه های علمیه می‌گویند این مسائل را نگویید!

حجت‌الاسلام محمدرضا زیبایی‌نژاد، دانش‌آموخته و استاد حوزه، به عنوان محقق و پژوهشگر حوزه زنان و خانواده شناخته شده و هم‌اکنون ریاست مرکز تحقیقات زن و خانواده حوزه علمیه قم را برعهده دارد. در گفتگوی «قاصدنیوز» با ایشان موضوع «بحران جنسی زمینه انقلاب جنسی در ایران» مورد بررسی قرار گرفته است.

 

- آیا شما معتقدید انقلاب جنسی در ایران اتفاق افتاده است؟

انقلاب جنسی شاخص دارد. شاخص این موضوع تکثر شرکای جنسی، تنوع و سن ارتباطات جنسی است. انقلاب جنسی در اروپا در دهه 1960 اتفاق افتاده است. در کشور ما برخی از کارشناسان مثل آقای دکتر گلزاری که حوزه فعالیتش در طی بیست سال گذشته مسائل جنسی بوده است، معتقد است که اصلا بر اساس شاخص ها، این اتفاق در ایران اتفاق افتاده است و ما وارد عصر انقلاب جنسی شده ایم.

 

ما در مسائل اجتماعی گاهی اوقات «مسئله» داریم که برخی اوقات به حد «آسیب» یا «بحران» می رسد. باید در این موضوع جامعه شناسان نظر دهند. لذا به نظرم این موضوع باید پیمایش میدانی بشود. کسی که اظهار نظر می کند باید اعلام کنند آیا بر اساس مطالعات میدانی به این نتیجه رسیده است یا صرفا با مشاهده چند مورد خاص؟

 

- آیا این جنس مسائل باید جزو اسرار و مسائل محرمانه باشد؟

درباره علنی شدن این نوع مسائل دو نگاه افراطی و تفریطی داریم. به عنوان مثال وقتی حتی در حوزه های علمیه می خواهیم این مسائل را بگوئیم می گویند نگویید! بالاخره آنانی که اهل حل و عقد مسائل هستند باید این آمارها به گوششان برسد و چاره کنند. اما اینکه در رسانه بگویند این ممکن است خودش مصداق اشاعه باشد کما اینکه در دهه 1950 «کینزی» به عنوان مهمترین موسسه مطالعات جنسی دنیا گزارشی را منتشر کرد که واقعیت های زیرپوستی جامعه آمریکا را افشا می کرد. او در آن گزارش گفته بود یک سوم پسران جامعه آمریکا ارتباط با حیوانات دارند، فلان مقدار رابطه با همجنس و ناهمجنس دارند یا این تعداد علاقه مندند تجربه جنسی قبل از ازدواج داشته باشند و... همین گزارش باعث شد آلفرد کینزی در همان ایام مرد سال مجله تایم بشود.

لذا در آن دهه این گزارش باعث شد جامعه آمریکا به خودآگاهی جدید برسد و با تساهل و تسامح مسئله جنسی را بپذیرد. در دهه 1990 موسسه کینزی اعلام کرد که این آمارها که در دهه 1950 توسط آلفرد کینزی منتشر شده بوده است دقیق که نیست هیچ، بلکه او تعمداً این آمارسازی ها را کرده است تا این اتفاق بیفتد!

جامعه شناسان می گویند اگر می‌خواهید اتفاقی بیفتد درباره اش زیاد حرف بزنید.

 

حجت الاسلام زیبایی نژاد در همایش تبلیغ و جمعیت

 

- آیا انقلاب در موضوعات جنسی منجر به تحولات در عرصه‌های سیاسی و اجتماعی هم می شود؟

بالاخره مسائل اجتماعی در هم تنیده است. اول انقلاب «میشل فوکو»  که به ایران آمد به آقای دکتر رضا داوری اردکانی گفته است که نظریه جنسی حکومتتان چیست؟ او گفته ازدواج، خانواده و... او جواب داده که منظورم این ها نیست بلکه این است که برای حل نیاز جنسی جوانان چه می‌کنید؟ و هر حکومتی که برای نیاز جنسی برنامه نداشته باشد زود ساقط می‌شود.

 

کشوری که هیچ برنامه ای برای مباحث جنسی ندارد باید سرش به سنگ بخورد. سیاست‌های دینی ما مبتنی بر تسهیل جنسی است. ریاضت جنسی از عالم مسیحیت  و عرفان‌های شرقی وارد جامعه ما شده است.

 

*   *   *

ورود به صفحه پرونده بحران جنسی

کلمات کلیدی

  • majid 2 0

    مسئولین کشور ما از اول هم این عادتشون بود که میزارن ی موضوعی اتفاق میوفته بعد میخوان درمانش کنن! مطمئن باشید دیگه نمیشه جلوشو گرفت،ی کم واقع بینانه نگاه کنید ببینید جوونا الان در چه وضعیتی هستند!؟؟؟؟ واقعا متاسف ام بخدا اون کسی که مسئول این نابسامانی هست بخدا باید در پیشگاه خدا جوابگو باشه.

ارسال نظر

تریبون