تاریخ خبر: کد خبر: 3603

ده‌نمکی: بچه‌های عمار سونامی دهه 90 هنر انقلاب هستند

ده‌نمکی در افتتاحیه پنجمین جشنواره فیلم عمار گفت: بچه‌های عمار سونامی دهه 90 هنر انقلاب هستند و نیامده لرزه به تن افرادی انداختند که این عرصه را (هنر انقلاب) حیات خلوت خود می‌دانستند.

 ده‌نمکی: بچه‌های عمار سونامی دهه 90 هنر انقلاب هستند

به گزارش قاصد نیوز، پنجمین جشنواره مردمی عمار  با قرائت قرآن حامد زمانی و حضور مادران و پدران شهید و هنرمندان عرصه‌های سینما، تلویزیون و هنرهای تجسمی در سینما فلسطین آغاز شد.
 

سن سینما فلسطین با پوسترهای چهار دوره گذشته جشنواره و تابلوی قبور شهدا و عکسی از سید شهیدان اهل قلم مزین شده است.
 

مراسم با 20 دقیقه تأخیر آغاز شد و حضور گسترده مردم در سالن چشمگیر است.
 

از میان هنرمندان و مسئولانی که خود را به سالن سینما فلسطین رساندند می‌توان به محمد احسانی (مدیر شبکه یک)، گلعلی بابایی، بهرام عظیمی،‌نادر طالب‌زاده، وحید جلیلی، محمدحسین نیرومند، مسعود ده‌نمکی، شجاعی طباطبایی و... اشاره کرد.
 

در این مراسم عملکرد یک ساله دبیرخانه جشنواره به شکل کلیپ به نمایش در آمد.


 

طالب‌زاده: نخبگان و متفکرین انقلاب در اتاق فکر عمار هستند

نادر طالب‌زاده دبیر پنجمین جشنواره مردمی عمار با خیرمقدم به میهمانان و تبریک ایام ربیع گفت: خدا را شاکرم برای این شب و برای پنجمین دوره جشنواره. عمار و حرکت آن ظرفیتی انقلابی است که در این جشنواره بهتر دیده و شناخته شد از بدو انقلاب خلاء چنین جشنواره‌ای احساس می‌شد اما بعد از فتنه 88 به طور مشخص عمار به صحنه آمد در حالی که از ابتدا دستگاه‌های مختلف تلاش می‌کردند تا توجه ویژه‌ای به حیات انقلاب اسلامی و ظرفیت آن داشته باشند.
 

وی در ادامه با اشاره به تلاش گسترده فیلمسازان و حمایت رسانه ملی از جشنواره عمار گفت: سال به سال همت دوستان و سازندگان آثار بیشتر می‌شود و رسانه ملی نیز حمایت خود را از این جشنواره و آثار آن بیشتر کرده است و هر شب در شبکه چهار برنامه‌‌ای یک ساعته برای این جشنواره در نظر گرفته شده که به خوبی اهداف، نگاه فیلمسازان مشخص می‌شود.

 

به گزارش فارس، دبیر جشنواره عمار در ادامه افزود: امروز جایگاه انقلاب در جهان اهمیت بیشتری خواهد داشت در شرایطی که بحران داعش و بروز خبیث‌ترین انسان‌های تاریخ باعث شده که کنگره و سنای آمریکا مستعفل شوند و تنها راه نجات حقیقت اسلام است و عمار انعکاس این حقیقت است. ظرفیتی که در میان اقشار مختلف وجود داشته و هنرمندان و اهالی رسانه به این ظرفیت اضافه‌ شدند. اتاق فکر جشنواره سال به سال پر رونق‌تر می‌شود و متفکرین و نخبگان انقلاب که در رسانه‌ها دیده نمی‌شوند نیز در اتاق فکرهای عمار حضور دارند.
 

طالب‌زاده در ادامه به ظرفیت‌های شبکه‌های استانی برای پخش فیلم‌های عمار اشاره کرد و گفت:‌ ظرفیت استان‌ها و شبکه‌های استانی بسیار گسترده است باید این شبکه‌ها را تقویت کرد تا با ارائه آثار استانی در این شبکه‌ها مشکلات استان‌ها حل شود.
 

وی در ادامه افزود: عمار حیات انقلاب اسلامی که از ابتدای انقلاب وجود داشته و باید انقلاب را به درستی معرفی کند. انقلاب چیست و هدفش چه بوده و از ظرفیت هنری انقلاب اسلامی به درستی در ادامه مسیر استفاده شود. همان دغدغه‌ایی که رهبر انقلاب در اولین سخنرانی خود اعلام کردند و در ادامه راه مقام معظم رهبری آن را جزو دغدغه‌های خود برشمردند.
 

به گفته وی، مردم خارج از ایران مشتاقند که بیش از پیش با انقلاب ایران و ظرفیت‌های آن آشنا شوند. خوشحالم آثار بسیار خوبی به دبیرخانه جشنواره رسید و فیلمسازان توانستند آثار خود داستانی را با تکنیک‌های خوب و عمق میدان بیشتر به لطف الهی ارائه دهند مسیر انقلاب روشن است و خداوند مدد می‌رساند.


برگزیدگان پنجمین دوره جشنواره فیلم عمار در مراسم افتتاحیه این جشنواره معرفی شده و مورد تقدیر قرار گرفتند.

 

برگزیدگان این دوره جشنواره فیلم عمار به شرح ذیل است:

* برگزیدگان بخش مسابقه پوستر

هیئت داوران در بخش پوستر از طراح پوستر فیلم های «گاو خشمگین»، «روسری های رنگین» و «نورالدین پسر ایران»، فانوس جشنواره را به آقایان مهدی بادیه پیما برای طراحی پوستر فیلم های آن مرد خواب بود و چریکه بی دنگ و پویا رئیسی برای پوستر فیلم باباخون داد اهدا کرد.

 

* برگزیدگان بخش فیلم‌نامه بلند

لوح تقدیر بخش فیلم‌نامه بلند به سروش بهاری برای اثر «تجارت‌خانه شهر» اهدا شد.

 

فانوس جشنواره نیز به امیرعباس ربیعی برای فیلم نامه «امشب برای همه بهتر از هزار شب است» تقدیم شد.

 

همچنین در بخش طرح فیلم نامه لوح تقدیر جشنواره به سه اثر «چشم بند» نوشته سید سجاد قافله باشی، «هاجر» نوشته زهیر محمدی «کوله پشتی گمشده» نوشته محمدرضا پستک اهدا شد.

 

* برگزیدگان بخش فیلم‌نامه کوتاه

در بخش فیلم نامه کوتاه لوح تقدیر جشنواره به فیلم نامه های مادر نوشته محسن جهانی و چراغ خاموش نوشته راضیه بهرامی راد و فانوس جشنواره به آقای اضغر روح برای اثر آمیتاباچان اهدا شد.

 

* برگزیدگان بخش کلیپ و نماهنگ

فانوس جشنواره بخش نگاه ویژه به سه نماهنگ «پیر فرزانه» اثر ابوالفضل حاجیان با موضوع اقتصاد مقاومتی، نماهنگ «جرم پرواز» اثر پویا بابایی با موضوع ترور هواپیمای ایرباس و شهدای مظلوم آن، نماهنگ «حماسه نادر» اثر عبدالحسن رفیعی نژاد با موضوع تنها جنگ دریایی رویاروی با ناو متجاوز آمریکا در خلیج فارس اهدا شد.

 

هیأت داوران با بررسی 43 اثر بخش مسابقه نماهنگ، ضمن تقدیر از آثار «نجات»، «خیلی دور اما نزدیک»، «هم آواز طوفان»، «نفرین به جنگ»، «جنگ رسانه‌ای داعش»، «تسلیم هرگز»، «بغض 8 ساله»، «مادران گمنام» و «مجموعه تیزرهای کالای کشتار» این آثار را شایسته دریافت فانوس جشنواره معرفی کرد: نماهنگ «تسلیم هرگز» اثر علی سلطانی به دلیل خلاقیت در فرم فوتوکلیپ؛ نماهنگ «خیلی دور اما نزدیک» اثر علی حمزه، به دلیل ارائه اثری جذاب و امیدبخش از تلاش و سازندگی جهادی؛ نماهنگ «مادران گمنام» اثر سیدسجاد قافله باشی به دلیل فیلم‌نامه و دستاوردهای فنی متناسب با موسیقی و موضوع.

 

سید سجاد قافله باشی کارگردان نماهنگ مادران گمنام در سخنانی در خواستی را با مادران شهدا مطرح کرد و گفت: فرزندان شما روح حاکم بر کارهای ما هستند از آنها بخواهید ما را دعا کنند و یاری کنند و اجازه بدهند که ما در فضای انقلاب کار کنیم و تنفس کنیم و اجازه ندهند که از این فضا خارج شویم.

 

در پایان، هیأت داوران ضمن تشکر از کلیه هنرمندان راه یافته به این بخش، بهمن باقری را به عنوان جوان‌‌ترین و کم‌سن‌ترین کارگردان این بخش و سازنده نماهنگ «بغض 8 ساله» با فرم موشن‌ گرافیک، به عنوان استعداد درخشان این بخش معرفی کرده و او را شایسته تقدیر ویژه دانست.

نماهنگ پاسداشت «مسعود شجاعی طباطبائی» پخش شد.

 

ده‌نمکی: بچه‌های عمار سونامی دهه 90 هنر انقلاب هستند

در بخش پایان جشنواره مردمی عمار از مسعود ده‌نمکی کارگردان سینما توسط عصمت فلکیان مادری که برای رزمندگان در طول 8 سال دفاع مقدس دستکش می‌بافت، صورت گرفت. ده‌نمکی پس از تشویق مکرر حضار با بیتی آغاز کرد و گفت: بچه‌های عمار سونامی دهه 90 هنر انقلاب هستند و نیامده لرزه به تن افرادی انداختند که این عرصه را (هنر انقلاب) حیات خلوت خود می‌دانستند. ان‌شاءالله در سال‌های آینده میدان‌دار اصلی خواهید بود و ما در خدمت شما. این جمله را از امام خمینی (ره) در ذهن بسپارید که من از اول این جمله را راهگشای خود می‌دانم. لازمه انقلابی بودن تحمل سختی‌ها است و شهید آوینی گفتند هرجا که کار هست امکانات نیست و هرجا امکانات هست کار نیست.
 

وی در خاتمه تأکید کرد: تفحه‌ای را برای بدرقه راهتان می‌گویم بر سر من هر چه آوردند در طول این 10 سال که در سینما کار کردم و در مطبوعات حقم بود. بدانید که بین عزتی که خدا می‌دهد و عزتی که دیگران می‌دهند باید یکی را انتخاب کنید.
 

بنابراین گزارش، دستکشی که عصمت فلکیان برای هنرمندان عرصه انقلاب بافته بود توسط ایشان به مسعود ده‌نمکی و سیدمسعود شجاعی طباطبایی داده شد. عصمت فلکیان تنها آرزویش دیدن رهبر انقلاب بود و برای سلامتی ایشان دعا کرد.
 

فیلم «اکسیژن» ساخته امیر داسارگر با موضوع فتنه 88 اکران شد.

منبع: مشرق

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون