تاریخ خبر: کد خبر: 3320

نشست خبری دبیرخانه استانی مردمی‌ترین جشنواره سینمایی کشور برگزار شد/

علیرضا دلبریان دبیر اکران‌های مردمی جشنواره عمار در استان شد

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره فیلم عمار در خراسان نیز گفت: برای نخستین‌بار داوری آثار این جشنواره همزمان با تهران به صورت مستقل در خراسان‌رضوی انجام می‌شود و از 9 دی به مدت یک هفته اکران دارد

به گزارش «قاصدنیوز» احسان مینایی‌راد صبح امروز در نشست خبری دبیرخانه استانی جشنواره مردمی فیلم عمار استان های خراسان در مسجد کرامتاحسان مینایی اظهار کرد: هدف از برگزاری این نشست در مسجد کرامت این است که این مسجد در دوران انقلاب پایگاهی برای مردم بوده و دوم این که جشنواره عمار برای مردم و با کمک آنها برگزار می‌شود.

 

وی با بیان این که جشنواره عمار امسال پنجمین دوره خود را می‌گذراند، اضافه کرد: فیلم‌های سینمایی بلند و کوتاه، انیمیشن، کلیپ و فایل‌های پژوهشی قالب‌های اکران این جشنواره را تشکیل می‌دهند.

 

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره فیلم عمار در خراسان گفت: برای نخستین‌بار داوری آثار این جشنواره همزمان با تهران به صورت مستقل در خراسان‌رضوی انجام می‌شود و از 9 دی به مدت یک هفته اکران دارد و در طول سال نیز بسته به مناسبت‌های مختلف همچون دفاع مقدس و 22 بهمن فیلم‌ها اکران می‌شوند.

 

مینایی‌راد افزود: امسال این جشنواره با موضوعاتی همچون تاریخ معاصر، فتنه 88، بیداری اسلامی، جنگ نرم و اقتصاد مقاومتی آثار خود را در نظر گرفته است.

 

وی با ابراز خرسندی از استقبال پایگاه‌های بسیج، مساجد، سالن‌های سینما و مدارس برای اکران ویژه آثار این جشنواره تصریح کرد: علاقه‌مندان برای درخواست "اکران" می‌توانند این کلمه را به سامانه پیامکی 30001801 ارسال کنند یا در سایت filmammar.ir  ثبت‌نام نمایند.

 

دبیر اجرایی پنجمین جشنواره عمار تاکید کرد: نوع اکران به خلاقیت خود شرکت کننده برای اکران و دیده شدن فیلم‌ها بستگی دارد؛ بنابراین همه افرادی که علاقه‌مند به اکران این آثار هستند کافی است اعلام آمادگی خود را از طریق سامانه یا ثبت‌نام در سایت مورد نظر انجام دهند تا بسته محتوایی آثار برای اکران برای آنها ارسال شود.

 

وی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 3 هزار نقطه در کشور آثار را اکران کردند که امیدواریم با توجه به ارائه اکران‌های خانوادگی به عنوان شیوه ای جدید بتوانیم شاهد افزایش این میزان اکران در امسال باشیم.

 

در ادامه این نشست خبری، علیرضا دلبریان از رزمندگان و راویان خوش ذوق مشهدی که دبیری اکران های مردمی جشنواره مردمی فیلم عمار را در خراسان برعهده دارد اظهار کرد: این جشنواره با هدف معرفی ریشه‌ها و افکار انقلاب اسلامی به عنوان الگوی موفق شهروندان برای نسل امروز فعالیت می‌کند.

علیرضا دلبریان

وی جشنواره فیلم عمار را معرفی نیروها و گنجینه‌های با استعداد هنرمندان انقلابی که همان مردم هستند دانست و تصریح کرد: این جشنواره تلاش می‌کند گوهرهای مردمی را دور هم جمع کند و با استفاده از ویژگی‌های خاصی همچون ایجاد حس مسئولیت میان مردم، تقویت روحیه خودباوری و غرور ملی از طریق فرهنگ ملی در قالب فیلم‌های مستند و سینمایی مردم انقلابی را از طریق زبان هنر به دنیای حرفه‌ای فیلم وارد کند تا جشنواره عمار قرارگاهی برای حرکت‌های هنری انقلابی باشد.

 

دبیر اکران های مردمی پنجمین جشنواره فیلم عمار در استان خراسان با اشاره به این که جشنواره عمار مسابقه‌ای است که همه شهروندان با کمترین امکانات و بودجه می‌توانند در آن شرکت کنند، افزود: این جشنواره کوتاه مدت، کارساز و مورد نیاز مردم است و می‌توانند همانند دوران دفاع مقدس شهروندان را دور هم جمع کند زیرا مردم مشتاق تماشای فیلم‌هایی هستند که از دل جامعه باشد و با برخورداری از ویژگی‌هایی همچون صداقت و روراستی حرف‌های مهم را به آنها منتقل کند.

 

وی ادامه داد: هنرمندان قادر به تولید چنین آثاری هستند اما عده ای نمی خواهند این آثار تولید شود.

 

راوی دوران جبهه و جنگ افزود: كار دهقان فداكار و یا اقدامی كه معلم كردستانی انجام داد و سر خود را تراشید بسیار ارزش دارد و كاری مثل كار شهدا انجام داد اما باید دانست كه ما در دفاع مقدس فداكاری های برجسته تری دیده ایم كه باید آن نشان داده شود.

 

دلبریان تاکید کرد: امیدوارم این جشنواره از اهداف عالی خود منحرف نشود و البته این جشنواره تا زمانی برپاست که مردم هم پای کار باشند.

 

گفتنی است با توجه به نقش تاریخی مسجد کرامت به عنوان مرکز فرماندهی انقلاب در مشهد و حضور مقام معظم رهبری در این مسجد در جهت تربیت نیروهای انقلابی و مبارز، این مکان مقدس برای برگزاری نخستین نشست خبری اکران های مردمی جشنواره عمار در استان خراسان انتخاب شده بود.

 

همچنین این جشنواره امسال در اقدامی ابتکاری چهره های شاخص دفاع مقدس را به عنوان دبیر اکران های مردمی انتخاب کرده است به طوری که حاج صادق آهنگران در سطح ملی و علیرضا دلبریان در استان خراسان رضوی این مسئولیت راه به عهده دارند.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون