تاریخ خبر: کد خبر: 3111

دبیرخانه جشنواره فیلم عمار در نیشابور آغاز به کار کرد

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار نیشابور گفت: امسال پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار در شهرستان نیشابور دارای دبیرخانه مستقل است.

به گزارش قاصدنیوز، محمد زروندی امروز در نشست خبری جشنواره مردمی فیلم عمار که در محل دبیرخانه این جشنواره برگزار شد،  اظهار کرد: هدف جشنواره عمار این است که فیلم به‌عنوان رسانه ملت‌ها به جایگاه اصلی خود برگردد و اگر قرار بر این است که حرفی در سینما زده می‌شود، حرف مردم باشد و نه طبقه خاصی از جامعه.

محمد زروندی

 

وی ادامه داد: شکستن ساختارهای جامعه دیگر هدف جشنواره عمار است.

 

زروندی بیان داشت: جشنواره عمار فقط دبیرخانه‌های استانی دارد و برای اولین و تنهاترین دبیرخانه شهرستانی کشور در نیشابور به‌واسطه اکران‌های خوب سال گذشته، افتتاح و آغاز به کارکرد.

 

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار نیشابور اظهار کرد: با هماهنگی‌های انجام‌شده فرقی بین آثار ارسالی به دبیرخانه تهران و نیشابور وجود ندارد.

 

محمد زروندی گفت: در شهرستان فراخوان آثار منتشرشده است و افتتاحیه جشنواره در روز ۱۱ دی و اختتامیه در ۲۲ بهمن‌ماه خواهد بود و در بین این دو تاریخ اکران‌های مردمی انجام خواهد شد.

 

وی افزود: شهرستان نیشابور علاوه بر داوری‌های کشوری دارای داوری‌های جداگانه‌ای خواهد بود که شرکت‌کنندگان در این جشنواره علاوه بر شرکت در جشنواره کشوری عمار، در بخش داوری شهرستان نیشابور نیز شرکت خواهد کرد.

 

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار نیشابور بابیان این مطلب که به بخش ایده برتر جوایزی اهدا خواهد شد، خاطرنشان کرد: در مراسم افتتاحیه از خانواده شهدا، فعالین فرهنگی هنری نیشابور تجلیل به عمل خواهد آمد.

 

زروندی اظهار کرد: دریافت نظرات مردم درباره فیلم‌های اکران مردمی یکی از رأی‌های هیئت‌داوران در نظر گرفته خواهد شد.

 

وی با دعوت از مردم برای اعلام تقاضای خود جهت اکران‌های این جشنواره در فضای موردنظر خود گفت: هر فرد، مکان، ارگانی و گروهی که آمادگی اکران را دارد دبیرخانه جشنواره آمادگی برگزاری پخش فیلم‌های این جشنواره را دارد.

 

زروندی افزود: به علت مصادف شدن ایام امتحانات مدارس و دانشگاه‌ها اکران‌های این قشر خواص در آغاز ترم دوم انجام خواهد پذیرفت.

 

دبیر جشنواره مردمی فیلم عمار نیشابور بابیان اینکه دبیرخانه جشنواره مردمی فیلم عمار به زیر نظر ستاد جبهه فرهنگی مردمی انقلاب اسلامی نیشابور در موسسه فرهنگی هنری پیشگامان آغاز به کارکرده است، بیان داشت: برگزاری کلاس‌های آموزشی، هنری و محتوایی از دیگر اقدامات جنبی جشنواره خواهد بود.

 

وی گفت: تاکنون در بخش‌های مستند، فیلم کوتاه، پویانمایی و کلیپ آثار به دبیرخانه رسیده است و افراد می‌توانند آثار خود را به آدرس نیشابور، میدان امام خمینی (ره)، خیابان شهید جعفری، کوچه جلال آل احمد، پلاک ۱۴ موسسه فرهنگی هنری پیشگامان، دبیرخانه پنجمین جشنواره مردمی فیلم عمار نیشابور ارسال نمایند.

 

منبع: عطار نیوز

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون