تاریخ خبر: کد خبر: 1933

حجت الاسلام ماندگاری:

اگر برنامه های فرهنگی در چارچوب دین تنظیم شود، نتیجه خوبی خواهد داشت

حجت الاسلام ماندگاری در جمع نخبگان مسجدی روستا و عشایر گفت: اگر در کار فرهنگی خداوند را انگیزه قرار دهیم و بزرگ ببینیم و برنامه‌هایمان را در چار چوب دین تنظیم کنیم به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

اگر برنامه های فرهنگی در چارچوب دین تنظیم شود، نتیجه خوبی خواهد داشت

به گزارش قاصدنیوز، حجت‌الاسلام مهدی ماندگاری، درجمع نخبگان مسجدی روستا و عشایر کشور با اشاره به اینکه انسانی در دنیا بنده‌تر است که بیشتر در چشم خدا و پیامبر(ص) باشد، اظهار داشت: فرهنگ‌سازی حضور شعار الله اکبر در زندگی فردی و اجتماعی به صورت دائمی ضروری است.

 

وی افزود: مسئولان فرهنگی و مدیران  کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد باید سه فرهنگ ذکر نام خدا، یاد روز قیامت و جدی گرفتن شیطان را در وجود خودشان زنده کنند تا در ترویج معارف دینی و فرهنگ مسجد تاثیر گذار باشند.

 

این مدرس حوزه و دانشگاه با بیان اینکه بندگی باید نخستین عنوان در زندگی انسان باشد، گفت: ولایت خداوند متعال انسان را از طعمه شیطان نجات می دهد.

 

وی بابیان اینکه در هر کاری سه عنصر انگیزه، برنامه و امکانات لازم است، اظهار داشت: اگر در کار فرهنگی خداوند را انگیزه قرار دهیم و بزرگ ببینیم و برنامه‌هایمان را در چار چوب دین تنظیم کنیم به نتیجه خوبی خواهیم رسید.

 

وی با اشاره به اینکه تداوم یاد خداوند در زندگی منشاء برکات معنوی و مادی است، افزود: بچه‌های مسجدی و فعالان فرهنگی باید تمام کارهایشان خدا را انگیزه قرار دهند چون کار مسجدی خدمت به مخلوقات خدا است و در این مسیر مشکلات و موانع زیادی وجود دارد که جز با توکل و نام خدا نمی توان از شر آن موانع نجات یافت.

 

ماندگاری، بزرگی خداوند در کارها، نزدیکی قیامت و جدی بودن شیطان را داروهای درمان غفلت عنوان کرد و گفت: همه انسان‌ها ایمان به وجود خداوند متعال را دارند اما از یاد او در زندگی فردی و اجتماعی غفلت شده است که باید فعالان فرهنگی مسجد باید با ترویج نام خدا و توسل به اهل بیت(ع) فرهنگ مسجد را در جامعه نهادینه کنند.

 

منبع: مشهدپیام

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون