تاریخ خبر: کد خبر: 1450

عضو شورای اسلامی شهر مشهد:

احساس مسؤولیت اجتماعی یک تکلیف برای شهروندان جامعه اسلامی است

خلیل موحدی، امربه‌معروف و نهی از منکر را به معنای مسؤولیت پذیری اجتماعی دانست و تأکید کرد: بزرگ ترین تکلیف ما برای رسیدن به تمدن اسلامی و مدینه فاضله، احساس مسؤولیت نسبت به جامعه است زیرا در غیر صورت عاقبت ما انحراف خواهد بود.

احساس مسؤولیت اجتماعی یک تکلیف برای شهروندان جامعه اسلامی است

به گزارش قاصدنیوز به نقل از رسا، خلیل موحدی، عضو شورای اسلامی شهر مشهد مقدس شب گذشته 26 مردادماه در نشستی که در مسجد صنعتگران این شهر به ‌منظور بررسی و واکاوی تأثیر سبک شهرسازی کنونی در مشهد بر فرهنگ دینی جامعه برگزار شد، گفت: سیر حرکتی انقلاب در پنج مرحله تعریف‌شده است؛ شکستن طاغوت که با انقلاب محقق شد، ایجاد جمهوریت و نظام، تشکیل دولت اسلامی که بتواند جایگاه‌های تعریف‌ شده را به‌حق و عدالت تعریف کند و شکل گیری تمدن اسلامی به گونه ای که همه تصمیمات جامعه بر مبنای احکام الهی باشد.

 

وجود الگو بدون حرکت مردمی بدون ثمر است

وی بابیان این‌که  مراحل فوق حضور مردم محقق نخواهد شد، افرود: دلیل خانه‌نشینی امیرمؤمنان حضرت علی(ع) نیز با وجود امامت و برحق بودن ایشان، همین عدم همراهی مردم بود.

 

موحدی اظهار کرد: خداوند کریم از سر لطف هدف را به ما نشان داد و در کنار آن  برای رسیدن به این هدف، الگوهایی همچون نبی مکرم اسلام(ص) و ائمه اطهار(ع) معرفی کرده است اما باوجوداین الطاف، در طول تاریخ هرگاه مردم برای رسیدن به هدف با امام و رهبر خود همراهی نکردند، حاصلی نیز نداشتند.

 

احساس مسؤولیت اجتماعی یک تکلیف برای شهروندان جامعه اسلامی است

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با تأکید بر این که مسؤولیت پذیری اجتماعی وظیفه هر یک از شهروندان جامعه اسلامی است، گفت: بزرگ ترین تکلیف ما برای رسیدن به تمدن اسلامی و مدینه فاضله، احساس مسؤولیت نسبت به جامعه است زیرا در غیر صورت عاقبت ما انحراف خواهد بود.

 

وی، امربه‌معروف و نهی از منکر  را به معنای مسؤولیت اجتماعی دانست و افزود: تمام موفقیت‌هایی که جوامع غربی ایجاد کرده‌اند به دلیل این بوده که فعالیت‌های خود را به‌ عنوان یک مسؤولیت اجتماعی انجام داده‌اند اما از آن جا که به زندگی مادی محدود بوده به نتیجه‌ای نرسیده‌اند.

 

موحدی به تأثیر تصمیم‌گیری‌ها در جوامع اشاره و تصریح کرد: گاهی برخی تصمیمات در حد یک خانواده است و گاهی به یک محله و منطقه بازمی‌گردد و در مقیاس بزرگ‌تر، برخی تصمیم‌گیری‌ها در شهر و پس‌ازآن در یک جامعه تأثیر خواهد گذاشت؛ ما در قبال تمام این ها مسؤول هستیم و هرچه جایگاهمان بالاتر باشد مسؤولیت ما نیز بیشتر می شود.

 

عضو شورای اسلامی شهر مشهد در بخش دیگری از سخنان خود، در خصوص رشد قارچ گونه ساخت و سازهای مرتفع در مشهد و فضای رقابتی ناسالم در این عرصه، گفت: منطقه توریستی مشهد که توسط یک شرکت ایجادشده، منطقه‌ای نیمه اروپایی است که خانم‌ها در آن بدون حجاب تردد می‌کنند و رفتارهای خلاف دین در آن عادی شده است. همچنین در اطراف شهر مشهد مجوز ساخت هتل هفت ستاره‌ای صادرشده که از الزامات آن وجود سالن رقص و امثال آن است. جای سؤال است که چرا در شهر امام رضا(ع) که می بایست الگو باشد، شاهد چنین وقایعی هستیم؟.

 

مسائل شهری بر مصالح شخصی و گروهی ارجحیت دارد

عضو شورای اسلامی شهر مشهد با انتقاد از فضای به وجود آمده در بیان دغدغه‌های شهری، ابراز داشت: وقتی برای بیان صحبت‌های خود پیرامون مسائل شهری به رسانه ای رجوع کردم، یکی از مسؤولان به من گفت حرف تو درست است اما من باید مصالح دیگری را نیز در نظر بگیرم.

 

وی با اشاره به دستورالعمل قرآنی «اَشِدّاءُ عَلَی الکُفّارِ رُحَماءُ بَینَهُم»، خاطرنشان کرد: بی‌دلیل نیست مردم سر و جانشان را فدای رهبری می‌کنند،  در دایره اسلام کسانی هستند که به این اصل عمل نمی‌کنند و قلب رهبری را خون می‌کنند اما ایشان نه‌تنها تندی نمی‌کنند بلکه آنان را مورد عفو و بخشش قرار می‌دهند

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون