تاریخ خبر: کد خبر: 1349

آزادی در دانشگاه برای سیاست‌بازی و مسائل اخلاقی نیست بلکه برای فکر و اندیشه است

امام جمعه مشهد مقدس گفت: آزادی در دانشگاه برای سیاست‌بازی و مسائل اخلاقی نیست بلکه برای فکر و اندیشه است و در این زمینه تشکل‌های دانشجویی باید خلاءهای موجود در دانشگاه‌ها را پر کنند.

آزادی در دانشگاه برای سیاست‌بازی و مسائل اخلاقی نیست بلکه برای فکر و اندیشه است

به گزارش قاصدنیوز به نقل از تسنیم، آیت‌الله سید احمد علم‌الهدی صبح امروز در دیدار اعضای اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان، اظهار کرد: آنچه که برای شما جوانان اهمیت دارد ارتباط با ولایت امام هشتم در ابتدای پهنه عمر است که سرنوشت این پهنه اگر از ابتدا با ولایت امام هشتم گره بخورد تحت بیمه امام رضا (ع) قرار می‌گیرد.

 

امام جمعه مشهد مقدس افزود: کسی که رشد، پیشرفت و زندگیش توسط امام رضا (ع)‌ بیمه شود در برابر هر آسیبی مصون و محفوظ می‌ماند و امیدوارم که این پیوند سرنوشت شما در این سفری که برای شما سفر سیاست‌گذاری خدمت در ساحت اجرای منویات ولایت است رقم بخورد.

 

آیت‌الله علم‌الهدی خاطر نشان کرد: جامعه اسلامی دانشجویان یک نهاد مقدس است که عمر آن با آغاز ولایت مقام معظم رهبری شروع شد و امروز شما سردمدار این رشته عظیم سرنوشت‌ساز برای جریان آکادمیک و علمی کشور هستید.

 

وی با اشاره به ویژگی‌های منحصر به فرد این تشکل سیاسی گفت: ویژگی بارز جامعه اسلامی دانشجویان این است که در مقاطع سیاسی مختلف موقعیت خود را به عنوان یک نهاد ریشه‌دار در پهنه زعامت بی‌نظیر مقام معظم رهبری حفظ کرده است.

 

امام جمعه مشهد تاکید کرد: شما در یک تشکیلاتی قرار دارید که شناخت آن لازمه شناخت موقعیتتان است.

 

علم الهدی افزود: وقتی تاریخ 25 ساله نظام پس از رحلت امام را بررسی می‌کنیم می بینیم که نظام ما در لحظه اول ولادت در تهاجم شقاوتمندانه از جانب دشمنان در سراسر دنیا قرار گرفت که آنها ابتدا فرض می‌کردند که این یک انقلاب نیست بلکه کودتاست و به طراحی‌هایی از قبیل کودتای نوژه پرداختند.

 

وی خاطر نشان کرد: این طراحی‌ها یکی پس از دیگری شکست خورد و دشمنان به تدریج متوجه عامل شکست این طرح‌ها یعنی مردم شدند و فهمیدند که این جریان روی کار آمدن عده‌ای خاص نیست بلکه یک انقلاب ریشه‌دار است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری به نقل قولی از نخست وزیر اسبق عراق اشاره کرد و گفت: ابراهیم جعفری اینطور نقل می‌کرد زمانی که آمریکا به عراق مسلط شد سفیر آمریکا به من گفت می‌دانید چرا در آمریکا هیچ وقت کودتا نمی‌شود؟ چون سفارتخانه آمریکا در همه جای دنیا فعال است اما در خود آمریکا فعال نیست.

 

آیت‌الله علم الهدی با اشاره به شکست توطئه‌های دشمنان در روزهای اول انقلاب افزود: پس از این شکست‌ها آنها در صدد براندازی عمیق برآمدند.  لذا همه را پشت سر دیوانه‌ای مثل صدام بسیج کردند و 8 سال جنگ تحمیلی را به ما تحمیل کرند که بارها امام از این جنگ به عنوان الطاف خفیه خداوند ید کردند.که نتایج عظیم انقلاب‌سازی در ایران نهادینه کرد. و ضمنا پیروزی در جنگ را برای ما رقم زد.

 

امام جمعه مشهد مقدس عنوان کرد: پس از شکست در جنگ تحمیلی دشمن تمام تدابیر و حلیه‌هایش را در طول این 25 سال عملی کرد و یک جبهه شیطنت و فتنه با تمام امکانات داخلی،خارجی و منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای علیه ما بوجود آورد و تا آنجا که توانست  داخل را با نوسانات سیاسی آلوده کرد.

 

وی افزود: اگر به این نوسانات سیاسی توجه کنید می‌بینید که از تاریخ 100 ساله خیلی از کشورها بیشتر است.

 

علم الهدی خاطر‌نشان کرد: در چنین شرایطی مدیریت حکیمانه مقام معظم رهبری در برابر تهاجمات فرهنگی و رسانه‌ای از بیرون و نوسانات سیاسی از درون نظام و انقلاب را به جایی رساند که امروز نسبت به 25 سال پیش از نظر قدرت و توانمندی غیر قابل مقایسه است.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری گفت: مدیریت مقام معظم رهبری یک معجزه است و مدیریتی بی‌نظیر در دنیاست که به قول پژوهشگران غربی قدرتمندترین مرد جهان رهبر ایران است و استدلالشان هم این است که هر کس در این 25 سال در برابر ایشان قرار گرفت شکست خورد. این استدلال آنها به این دلیل است که آنها معنی تایید امام زمان را نمی‌دانند.

 

وی افزود: جامعه اسلامی دانشجویان یک نهاد دانشگاهی است که طی این 25 سال پا به پای رهنمودها و مدیریت رهبری آمد و به عنوان قوی‌ترین تشکل در دانشگاه امروز حرف اول را می‌زند و شما در این 25 سال نهادی را در دانشگاه پیدا نمی‌کنید که توان تاثیرگذاری جامعه اسلامی دانشجویان را داشته باشد.

 

امام جمعه مشهد خاطر نشان کرد: علت اصلی میراث‌داری شما در دانشگاه این است که دقیقا مجری منویات و رهنمودهای رهبری در محیط آکادمیک کشور بوده‌اید.

 

علم الهدی با اشاره به عوامل نقش‌آفرینی درمحیط دانشگاه تاکید کرد: عزیزان من محیط دانشگاه یک فضای گسترده است که نمی‌شود آن را در یک جریان محدود کرد و هر که چنین قصدی را داشته باشد شکست می‌خورد.

 

وی افزود: آزادی در دانشگاه برای سیاست‌بازی و مسائل اخلاقی نیست بلکه برای فکر و اندیشه است. دانشگاه جای غوغاسالاری نیست و جریاناتی که خود را با غوغاسالاری جا بیندازند شکست می‌خورند.

 

امام جمعه مشهد با تبیین وظیفه جامعه اسلامی دانشجویان در پر کردن خلاء‌های دانشگاه عنوان کرد: یک تشکل دانشجویی موفق باید خلاء‌های دانشگاه را در عرصه‌های فرهنگی، اخلاقی، اجتماعی و سیاسی پر کند و اگر تشکلی موفق به این کار شد می‌تواند فضای دانشگاه را در دست بگیرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خاطر نشان کرد: برگزاری میزگرد، بحث آزاد و بهره‌گیری از چهره‌های نو از جمله اقداماتی است که به عنوان خلاء در فضای سیاسی دانشگاه مطرح است.

 

وی اظهار کرد: محور قرار گرفتن نفسیات در فضای دانشگاه سبب ایجاد خلاء فرهنگی - اخلاقی شده است و همچنین عدم وجود طرح‌هایی برای کمک به دانشجویان آسیب‌پذیر سبب ایجاد خلاء‌های اجتماعی شده است. شما عزیزان هر جا که هستید باید به دنبال پر کردن این خلاء‌ها باشید.

 

امام جمعه مشهد مقدس، موقعیت حال حاضر دانشگاه‌ها را موقعیتی حساس دانست و اظهار کرد: یکی از وسایلی که جریانات سیاسی می‌خواهند به دست بگیرند تولید تشکل‌های نوپاست که با سرخوردگان از برخی تشکل‌ها صورت می‌گیرد و مورد حمایت جریانات سیاسی بیرون دانشگاه واقع می‌شود که این فضای دانشگاه را آلوده می‌کند و شما باید این مسائل را رصد کنید.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون