تاریخ خبر: کد خبر: 1819

اعلام آمادگی ١٦٠‌هسته فرهنگی جوان برای فعالیت در روستاهای استان

مسئول امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی از اعلام آمادگی ١٦٠‌هسته فرهنگی در بخش‌های مختلف فرهنگی در روستاهای استان خبر داد.

به گزارش قاصدنیوز، اختتامیه جشنواره «هسته‌های فرهنگی جوان روستایی» در‌حالی برگزار شد که مسئول امور فرهنگی اداره‌کل تبلیغات اسلامی خراسان‌رضوی از اعلام آمادگی ١٦٠‌هسته فرهنگی در بخش‌های مختلف فرهنگی در روستاهای استان خبر داد.

 

حجت‌الاسلام عباسعلی فاطمی‌ در گفتگو با خبرنگار شهرآرا در حاشیه این مراسم‌ بیان کرد: ‌در هسته‌های فرهنگی جوان روستایی، ٢٥‌جوان با محوریت روحانی روستا، فعالیت‌های فرهنگی را انجام می‌دهند و یک نفر به‌عنوان رابط اجرایی پیگیر امور است.

 

هویت‌بخشی به جوانان روستایی و شکوفایی خلاقیت و ابتکار آن‌ها

وی ادامه داد: این برنامه با هدف هویت‌بخشی به جوانان روستایی و شکوفایی خلاقیت و ابتکار آن‌ها و همچنین شناسایی قوت‌ها و ضعف‌های روستا و بیان راهکارهای آن از‌سوی اعضای این طرح، به اجرا در‌آمده است.

 

دبیر این جشنواره، مشارکت‌جویی و در‌واقع انجام همه کارها توسط اعضای هسته فرهنگی در هر روستا به‌منظور ایجاد انگیزه و رشد بیشتر اجتماعی را از ارکان مهم این طرح خواند و با بیان اینکه بستر‌سازی‌های لازم انجام شده است و در‌صورت نیاز ایجاد می‌شود، خاطر‌نشان کرد: این طرح هر‌ساله بر‌اساس منویات و رهنمودهای مقام معظم رهبری برنامه‌ریزی می‌شود؛ به‌طور‌مثال برنامه‌های امسال طبق نام‌گذاری سال ازسوی رهبر، انجام خواهد شد.


حجت‌الاسلام فاطمی با اشاره به حضور ١٨‌شهرستان و فعالیت صددرصدی ٧٢‌هسته فرهنگی‌ روستایی و حاشیه‌شهر مشهد در سال‌٩٢، یادآور شد: امسال نیز ١٦٠‌هسته نام‌نویسی و اعلام آمادگی کرده‌اند که باید یکی از موضوع‌های پیشنهادی مانند خانواده، دوست‌یابی، اقتصاد مقاومتی، عفاف، محرومان فرهنگی و اعتیاد را در‌قالب ١٢‌گفتمان بررسی کنند و نتیجه آن‌را به‌صورت طرح ارائه دهند تا پس‌از بررسی کارشناسان، توسط خود اعضا در روستایشان اجرایی شود.


انتخاب ٢٩‌روستا برای انجام فعالیت فرهنگی
همچنین عباس‌زاده، معاون مدیرکل دفتر روستایی استانداری خراسان‌رضوی به‌عنوان سخنران این مراسم، با بیان این مطلب که مسائل فرهنگی یگانه ابزاری است که می‌تواند از روستا به سایر نقاط نشر یابد، افزود: در‌حال‌حاضر ٢٩‌روستا به‌عنوان روستاهای منتخب برگزیده شده‌اند که به‌صورت مردمی فعالیت فرهنگی و اجتماعی انجام دهند و در‌نهایت به‌عنوان الگویی برای سایر روستاها معرفی شوند.

 

وی هدف از این الگوسازی را انتشار ایده‌ها و دستاوردهای هر منطقه به سایر مناطق عنوان کرد و با اشاره به اینکه همه فعالیت‌های روستاها باید با محور مسجد و در این مکان انجام شود، گفت: باید تاثیر هسته‌های فرهنگی جوان را از نزدیک دید و حس کرد و ظرفیت‌های فرهنگی و اجتماعی روستاها را شناخت و آن‌‌ها را با مدیریت استانی به دیگران معرفی کرد.گفتنی است؛ در این مراسم از پنج هسته فرنگی برتر و چهار دهیار فعال تقدیر شد.

 

منبع: شهرآرا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون