تاریخ خبر: کد خبر: 1358

آیت‌الله علم‌الهدی در خطبه‌های نماز جمعه مشهد:

ملت ایران میراث‌دار فرهنگ مقاومت است

امام جمعه مشهد گفت: تز «حسبنا‌ا... و نعم الوکیل» محور جبهه مقاومت بوده و امروز ملت ایران میراث‌دار فرهنگ مقاومت است.

ملت ایران میراث‌دار فرهنگ مقاومت است

آیت‌ا... سیداحمد علم‌الهدی روز گذشته در خطبه‌های این هفته نماز جمعه مشهد با تبریک فرارسیدن سالروز ورود آزادگان غیور به سرزمین اسلامی بیان کرد:‌ این روزها در تاریخ اسلام مصادف است با یک حادثه آموزنده و بسیارحساس در عرصه زندگانی اجتماعی که آن جریان غزوه حمراءالاسد است.

 

وی با بیان اینکه غزوه حمراءالاسد، پس از جنگ احد در نزدیکی شهر مدینه اتفاق افتاد، افزود: مشرکان قریش برای انتقام‌جویی از حضرت علی(ع) که ٣هزار مشرک را از پا درآورده بودند، در حمراء‌الاسد جمع شدند تا شبانه از این محل به مدینه شبیخون بزنند، اما این خبر توسط شخصی به پیامبر(ص) رسید و ایشان مسلمانان را برای جنگ با کفار فراخواندند. وی تصریح کرد: تز «حسبنا ا... و نعم الوکیل» محور جبهه مقاومت است و امروز ملت ایران میراث‌دار فرهنگ مقاومت است.آیت‌ا... علم‌الهدی خاطرنشان کرد: تمام مردم دنیا جمع شدند تا با توطئه و تحریم‌های اقتصادی ما را نابود کنند ولی ما وارثان حمراء‌الاسد هستیم.

 

فرمایشات اخیر رهبری، خط استراتژیک همه ملت‌ها

وی اشاره‌ای هم به بیانات اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با سفرا کرد و ادامه داد: ایشان در فرمایشات خود اصولی را یادآوری کردند که به‌طورقطع یک خط استراتژیک برای سفرا و برای تمام ملت ایران و جهان اسلام است.

 

وی تاکید کرد: به اصول و اهداف انقلاب و نظام اسلامی ایران ایمان داشته باشید که به‌طورقطع این خطوط برگرفته از قرآن است و اصل بعدی که ایشان مطرح کردند هم این بود که فرمودند باید به قدرت خود ایمان داشته باشید و خود را در مقابل دشمن ناتوان نبینید.

 

آیت‌ا... علم‌الهدی با بیان اینکه جنگ غزه این اصول را اثبات کرد، ابراز داشت: اسرائیلی که همواره قدرت‌ها از او حمایت می‌کردند، امروز در برابر غزه مفتضحانه شکست خورده است.

 

اسرائیل در مذاکرات، رفع حصر غزه را پذیرفته است

امام جمعه مشهد بیان کرد: اسرائیلی که روزی خود را بزرگ‌ترین قدرت نظامی می‌دانست امروز با گروه‌های مقاومتی که روزی سنگ‌انداز بوده‌اند و امروز موشک‌انداز شده‌اند، پای میز مذاکره نشسته است.

 

وی با تاکید بر اینکه این ذلت نه‌تنها برای اسرائیل بلکه برای آمریکا و دنیای غرب است، خاطرنشان کرد: این نظام اسلامی و سیاست‌های استراتژیک رهبری برگرفته از این آموزه قرآنی «حسبنا ا... و نعم الوکیل» است.

 

راهپیمایی جنبش دانش‌آموزی مشهد در حمایت از مردم مظلوم غزه

جمعی از دانش‌آموزان مشهدی به همت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانش‌آموزان خراسان رضوی روز گذشته و پس از اقامه نماز جمعه در حمایت از کودکان مظلوم و بی‌دفاع غزه و همچنین محکومیت جنایات رژیم صهیونیستی ضمن برپایی نمایشگاهی باعنوان «باشگاه بین‌المللی دانش‌آموزان ضد صهیونیسم»، راهپیمایی کردند.

 

دانش‌آموزان با تجمع در محل برپایی نمایشگاه، شعارهایی مبنی بر رفع حصر غزه از جمله: «تنها راه پیروزی مقاومت، مقاومت»، «ما فرزندان غزه‌ایم»، سر دادند.

 

منبع: روزنامه شهرآرا، شنبه 25 مرداد 1393

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون