تاریخ خبر: کد خبر: 8771

امام جمعه مشهد در جمع برخی فعالان نشریات دانشجویی

رهبری فرمودند در مورد کاندیداتوری آقای رئیسی نه بصورت سلبی و نه ایجابی دخالت نمی‌کنم/ واکنش علم‌الهدی به سخنان تند یک دانشجو علیه او

قشر دانشجو معصومند چون بدنبال قدرت نیستند. نتیجه این گفت وگوها این است که باورمندی دینیشان لطمه نمی خورد. حال شاید بنده و جریان فکری من را هم قبول نداشته باشند.

رهبری فرمودند در مورد کاندیداتوری آقای رئیسی نه بصورت سلبی و نه ایجابی دخالت نمی‌کنم/ واکنش علم‌الهدی به سخنان تند یک دانشجو علیه او

به گزارش «قاصدنیوز»، نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی در جمع برخی فعالان نشریات دانشجویی در پاسخ  به سوالی مبنی بر انتشار سخنان تند بعضی دانشجویان در دیدار اخیر وی با نخبگان دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد، اظهار داشت: من بازخورد کلی جلسات دانشگاه ها را پیگیری می کنم و از این جلسه که در فضایی باز برگزار شد، بسیار راضی بودم.

 

وی افزود: اینکه ما همیشه با افرادی روبه رو شویم که ما را قبول داشته باشند درست نیست، بنابراین نیاز به جلساتی است تا در آن جلسات افراد با وجود چنین فضای بازی آنچه را در دل دارند بگویند.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: قشر دانشجو معصومند چون بدنبال قدرت نیستند. نتیجه این گفت وگوها این است که باورمندی دینیشان لطمه نمی خورد. حال شاید بنده و جریان فکری من را هم قبول نداشته باشند.

 

 وی تاکید کرد: دو موضوع در مورد دانشجویان بسیار مهم است، استحکام زیربنای دین باوری آنها و منطق محکم و قوی برای حضور در عرصه های سیاسی و اجتماعی، تا مستخدم جریان ها نشوند. و این دو اگر حفظ شود، دانشگاه پویایی خواهیم داشت.

 

آیت الله علم الهدی بیان داشت: برخی جریانات خودی به خاطر ملاحظاتی که داشتند تا حدودی مانع حضور بنده در دانشگاه می شدند تا اینکه نهاد نمایندگی رهبری در دانشگاه وارد عمل شد. ارتباط بنده بیشتر باید با جریانات دانشجویی باشد.

 

وی تصریح کرد: حاشیه شهرها جریان آسیب پذیر حاصل از نابسامانی روستاها و شهرهاست. و مشکل جدی آن بحث امنیتی آن است.

 

نماینده ولی فقیه در خراسان رضوی ادامه داد: آنچه دیروز آقایان کاندیدا ها از حاشیه شهر و حاشیه نشینی گفتند، نشان داد شناخت کافی از حاشیه نشینی ندارند چون مشکل اصلی در حاشیه شهر امنیت است.

 

وی اظهار داشت: مسئله اول در حاشیه شهر امنیت و دوم بحث فرهنگی است. جریان ها و نهله های مختلف فکری در حاشیه شهر فعال شده اند و چون از اقوام مختلف هستند، فرهنگ ثابتی در آنجا حاکم نیست. مشکل سوم بحث اقتصاد است. چون نبود شغل و امکانات سبب می شود افراد به سمت قاچاق، بزهکاری و اعتیاد کشیده شوند.

 

آیت الله علم الهدی تاکید کرد: ما طبق امر مقام معظم رهبری در سال ۹۲ و ابراز نگرانی ایشان و برخی مراجع معظم مبنی بر حل مشکل حاشیه شهر مشهد، وارد عمل شدیم. با جلساتی که با آیت الله العظمی مکارم و برخی مراجع دیگر و شنیدن نگرانی های آنها داشتیم و کار خود را شروع کردیم. و برخی دستگاه ها و جریانات دخیل در این فضا را وارد عمل کردیم.

 

وی بیان داشت: فعالیت های ما رنگ حاشیه شهر را عوض کرد و با انجام برنامه های فرهنگی و امنیتی فضای حاشیه شهر برای افرادی که دنبال فضای ناامن بودند، دیگر مناسب نیست.

 

وی افزود: دولت در بخش حاشیه شهر به اندازه یک ارزن به ما کمک نکرد و بیشترین کمک را شهرداری و سپاه انجام دادند.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: مهمترین مسئله در مشهد حفظ هویت امام رضا (ع) است. مقابله با ناهنجاری وظیفه روحانیت است. و در مشهد برای ما آنچه اهمیت مضاعف دارد حفظ هویت امام رضا (ع) است، چون اولین شهروند این شهر ایشان بوده اند و این شهر متعلق به ایشان است.

 

وی گفت: پسندیده نیست که مشهد به جزیره کیش تبدیل شود که در وسط آن یک گنبد طلا است و هر چه هویت این شهر را بهم بریزد و سبب شود جریانی بر زیارت فائق آید مثل مراکز تفریحی و تجاری درست نیست. بنده با تفریح مردم مخالف نیستم اما با اینکه اینجا مرکز توسعه تفریحات در کشور برای خارجی ها شناخته شود مخالف هستم.

 

وی افزود: پس این تعبیر که من ضد تفریح و شادابی مردم هستم درست نیست. بنده می گویم شهر ما باید شهر زیارتی باشد و این شهر به هتل و مرکز خرید و تفریح در حاشیه زیارت، نیازمند است، نه اینکه اینها اصل شود و زیارت حاشیه آن باشد.

 

نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی ادامه داد: باید در حاشیه این زیارت و با محوریت امام رضا (ع) برای این شهر در همه زمینه ها برنامه ریزی کرد. و مدیریت شهری باید عامل سازمان دهی همین هدف باشد.

 

آیت الله علم الهدی ادامه داد: این هماهنگی باید توسط مدیران و متخصصین شهری که اعتقادشان این است که این شهر، شهر امام رضا (ع) است، صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: آقای رئیسی قصد کاندید شدن در انتخابات را نداشت و برای این موضوع خدمت رهبری نرفت، و دستوری هم نگرفت، ولی آیت الله العظمی نوری همدانی در این خصوص خدمت رهبری رفتند و ایشان فرمودند من در این خصوص نه به صورت سلبی و نه به صورت ایجابی ورود نمی کنم و بعد از آن آیت الله العظمی نوری همدانی و بعضی دیگر از مراجع عظام تقلید و جمعی از علماء و نخبگان سیاسی به آقای رئیسی برای حضور در این رقابت اصرار کردند.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی آیت الله علم الهدی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون