تاریخ خبر: کد خبر: 8604

روایت مرحوم واعظ طبسی از شکل‌گیری مثلث مبارزه در مشهد:

بهترین تعبیر همین است که بگویم ما سه نفر «یکی» بودیم

آیت‌الله واعظ‌طبسی به‌همراه مقام معظم رهبری و شهید هاشمی‌نژاد اضلاع مثلث مبارزه در مشهد را تشکیل می‌دادند.

بهترین تعبیر همین است که بگویم ما سه نفر «یکی» بودیم

به گزارش «قاصدنیوز»، روز گذشته نخستین سالروز درگذشت آیت‌الله واعظ‌طبسی تولیت فقید آستان قدس رضوی و عضو مجلس خبرگان رهبری بود.

 

 به‌مناسبت نخستین سالروز درگذشت ایشان به‌نقل خاطره‌ای از آیت‌الله طبسی  برگرفته از کتاب "مشهد از مقاومت تا پیروزی" چاپ مرکز اسناد انقلاب اسلامی ایران می‌پردازیم:

 

متن این خاطره به شرح زیر است:

آیت‌الله واعظ‌طبسی که به‌همراه مقام معظم رهبری و شهید هاشمی‌نژاد اضلاع مثلث مبارزه در مشهد را تشکیل می‌دادند، در بخشی از خاطرات خود درباره این گروه سه نفره می‌گوید: در مشهد، سه نفر بودیم که در حقیقت یک فرد را تشکیل می‌دادیم. در اوایل، نشست‌ها و جلسه‌های‌مان از هم جدا بود، اما بعداً تصمیم گرفتیم که یک مرکزیتی داشته باشیم و دوستان مشترک هم به آنجا مراجعه کنند. 

 

ما برخوردهایمان به نحوی بود که هر یک از برادران قبل از آن‌که برای حیثیت انسانی و اسلامی خود ارزش قائل شود، برای دیگری ارزش و احترام قائل می‌شدیم. امکان نداشت ما سه نفر نسبت به هم کوچک‌ترین کدورتی در دل راه بدهیم و بهترین تعبیر همین است که بگویم ما سه نفر یکی بودیم.

 

می‌توانستیم محور حرکت برای طلبه‌ها و حوزه وغیره باشیم. یک راه برویم و یک هدف را دنبال کنیم و دنباله‌روی امام(ره) باشیم و از رهبری امام، به عنوان رهبر و مرجع بزرگ آشنا با فقه و ارزش‌های اسلامی و واقف بر بینش‌های صحیح اسلامی بتوانیم استفاده کنیم. 

 

منبع: تسنیم خراسان رضوی

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون