تاریخ خبر: کد خبر: 8589

در منطقه «باقرشهر» تهران صورت گرفت

تحویل واحدهای مسکونی آستان قدس رضوی به خانواده شهدای لشکر فاطمیون + گزارش تصویری

در این مراسم 36 واحد منزل مسکونی متعلق به آستان قدس رضوی به صورت استیجاری با اجاره‌بهای پایین از سوی تولیت آستان قدس رضوی در اختیار ٣6 خانواده شهید لشکر فاطمیون قرار گرفت.

به گزارش «قاصدنیوز»، روز گذشته مراسم بهره‌برداری از مجتمع مسکونی ٣٢واحدی شهدای مدافعان حرم لشکر فاطمیون با حضور تولیت آستان قدس رضوی انجام شد. در این مراسم علاوه بر آیت الله سیدابراهیم رئیسی تولیت آستان قدس رضوی، حجت‌الاسلام موسوی امام جمعه باقرشهر، جمعی از مسئولان باقرشهر تهران و خانواده شهدای مدافع حرم لشکر فاطمیون هم حضور داشتند. «باقرشهر» یکی از شهرهای حاشیه‌ای شهر تهران است. به نوشته «تسنیم» در این مراسم 36 واحد منزل مسکونی متعلق به آستان قدس رضوی به صورت استیجاری با اجاره‌بهای پایین از سوی تولیت آستان قدس رضوی در اختیار ٣6 خانواده شهید لشکر فاطمیون قرار گرفت.

 

آیت الله رئیسی در این مراسم با بیان اینکه رسیدگی به محرومان و نیازمندان از تاکیدات رهبری معظم انقلاب در منشور هفتگانه آستان قدس رضوی است، گفت: خانواده معظم شهدا که عزیزان خود را برای دفاع از اسلام و حرم اهل بیت(ع) نثار کرده‎اند، باید در اولویت رسیدگی و توجه قرار بگیرند.

 

وی با اشاره به اینکه خانواده معظم شهدا شایسته‎ترین افراد برای بهره‌برداری از این مجموعه مسکونی هستند، اظهار کرد: این مکان که متعلق به آستان حضرت رضا(ع) است، امروز برای بهره‎برداری در اختیار خانواده معظم شهدا قرار می‌گیرد و توصیه من به ساکنان این خانه‌ها این است که نسبت به رعایت اقتضائات اسلامی در این مکان منتسب به آستان قدس رضوی به شدت حساس باشند.

 

وی ادامه داد: در مکان منتسب به حضرت علی بن موسی الرضا(ع) باید از هر نظر اقتضائات اسلامی رعایت شود و از هر اقدامی که موجبات رنجش خاطر حضرت علی بن موسی الرضا(ع) را به دنبال داشته باشد، باید پرهیز کرد.

 

عضو مجلس خبرگان رهبری خانواده شهدا را حق‎داران به گردن ملت ایران دانست و ابراز کرد: توجه به خانواده‌های تمامی شهدا از جمله خانواده‌های محترم شهدای مدافع حرم بسیار با اهمیت است و موجب دلگرمی عزیزان مدافع حرم خواهد شد.

 

تولیت آستان قدس رضوی گفت: اینکه افرادی برای دفاع از اسلام وطن‌ خود را ترک می‎کنند و به خارج از کشور می‌روند، از انگیزه اعتقادی و ایمان قوی آن‌ها سرچشمه می‌گیرد.

 

«محمدامین توکلی‌زاده» مدیر کل روابط عمومی آستان قدس رضوی هم به «پایگاه اطلاع‌رسانی آستان قدس» گفت: «مجتمع مسکونی شهدای مدافع حرم مشتمل بر سی و شش قطعه مسکونی با زیربنایی به وسعت بیش از ٢٣هزارو ٧٠٠ مترمربع در زمینی به مساحت هزارو ٨٠ مترمربع از سوی آستان قدس رضوی احداث شده است». او ادامه داد: «این اقدام در راستای ارج‌نهادن به جایگاه شامخ خانواده شهدای مدافع حرم و با دستور تولیت آستان قدس رضوی انجام شده است»

 

آیت الله رئیسی در این مراسم ضمن بازدید از واحدهای ساختمانی این مجتمع کلید ١٠ واحد را در مراسم به خانواده‌های شهیدان تقدیم کرد و  مابقی واحدها نیز به وسیله امام‌جمعه باقرشهر در اختیار خانواده شهدای فاطمیون قرار گرفت.

 

resized_2093755_501

 

resized_2093736_693

resized_2093745_308

resized_2093737_171resized_2093744_501resized_2093746_778resized_2093748_208resized_2093754_828

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون