تاریخ خبر: کد خبر: 4719

بیانیه بسیج دانشجویی 10 دانشگ

تجاوز به یمن بریدن شاخه‌ای است که بر روی آن نشسته‌اید

در پی تجاوز نظامی عربستان سعودی به یمن، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های خراسان رضوی با صدور بیانیه‌ای این حملات را محکوم کردند.

تجاوز به یمن بریدن شاخه‌ای است که بر روی آن نشسته‌اید

به گزارش قاصدنیوز، تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی در پی تجاوز نظامی رژیم آل سعود به یمن و ادامه جنایات عربستان سعودی، با صدور بیانیه‌ای این حملات جنایت‌کارانه را محکوم و سازمان‌های بین‌المللی که خود را تأمین‌کننده صلح در جهان می‌دانند، خواستند تا به وظایف خود در قبال مردم یمن عمل کنند.

 

متن این بیانیه به شرح ذیل است:

 

«کُونَوا لِلظَّالِمِ خَصْماً وَ لِلْمَظْلُومِ عَوْناً»         دشمن ستمگر و یاور ستمدیده باشید «نهج البلاغه-نامه۴۷»

حملات سبعانه ائتلافی از دولت‌های به‌ظاهر اسلامی به رهبری آل سعود و جنایات این ائتلاف در قبال مردم مظلوم یمن، قلب هر مسلمان و انسانی را به درد می‌آورد؛ مردم مظلوم یمن امروز تاوان قیام خود و دیگر ملت‌های اسلامی در برابر سال‌های طولانی استبداد را می‌پردازند، استکبار جهانی و در رأس آن آمریکا این بار با مشت دولت‌های دست‌نشانده خود در منطقه بر سر مظلومین می‌کوبند تا در مسیر تحولات مردمی، اخلال ایجاد کنند. حمله به خاک یک کشور با بهانه تضمین امنیت در آینده و دفاع ازیک‌طرف دعوای سیاسی داخلی، بدون شک محکوم است و ترکیب متجاوزین و حامیان آنان به‌خودی‌خود پرده از نیاتشان برمی‌دارد و موجب رسوایی است.

 

تشکل‌های دانشجویی دانشگاه‌های استان خراسان رضوی ضمن محکومیت و تقبیح شدید این تجاوزها ذکر چند نکته را خالی از منفعت نمی‌داند.

 

ملت مظلوم یمن به یاد داشته باشند که پیروزی در گرو مقاومت است و وعده پروردگار در نصرت مؤمنین تخلف‌ناپذیر است؛ خواهران و برادران یمنی بدانند که با مجاهدت در مسیر الهی روزی به خواسته‌های خود خواهند رسید و انقلاب ایشان نیز روی ثبات را خواهد دید، در این راه، بدون شک رمز پیروزی وحدت است، پس بر عموم یمنی‌ها واجب است در برابر این تجاوز با تحکیم وحدت و بنیان برادری مقاومت کنند.

 

دولت جمهوری اسلامی ایران به‌عنوان پرچم‌دار اسلام در دنیای امروز و بر اساس دستورات صریح اسلامی باید از تمام ابزارهای معقول و مشروع خود برای خاموشی آتش این فتنه در میان مسلمین و حمایت از مردم یمن استفاده کند؛ به یاری پروردگار مسئولین در این راه از پشتیبانی ملت مسلمان ایران و نصرت غیبی خداوند بهره‌مند خواهند بود.

 

دولت‌های حاکم در کشورهای عربی، علی‌الخصوص عربستان باید بدانند با تجاوز غیرقانونی خود، برای کشتار مسلمین به‌جای مبارزه با رژیم اشغال گر اسرائیل، درواقع شاخه‌ای را می‌برند که خود بر آن نشسته‌اند و هرروز در میان امت اسلام منفورتر می‌شوند؛ آل سعود آگاه باشد که این تجاوزها حتی به نفع حیات کوتاه و ننگین حکومتش نیز نخواهد بود.

 

سازمان‌های بین‌المللی به‌ویژه سازمان ملل متحد که هدف اصلی‌شان تأمین صلح در چنین مواقعی است، با کوتاهی در اجرای مأموریت اصیل خود هرروز کم اعتبارتر می‌شوند، بهتر است این سازمان‌ها نیز پیش از لطمه بیش‌تر به اعتبارشان در کنار مردم یمن قرار گیرند تا بخشی از تقصیرات گذشته جبران شود؛ عمل به وظایف حساس بین‌المللی در چنین شرایطی اهمیتی حیاتی دارد که آینده درگرو آن است.

 

با امید پیروزی نهایی مستضعفین و نابودی کفر جهانی

 

بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه علوم پزشکی مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد مشهد

بسیج دانشجویی دانشکده منتظری مشهد

بسیج دانشجویی دانشگاه حکیم سبزواری

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه منتظری مشهد

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه حکیم سبزواری

جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه آزاد سبزوار

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون