تاریخ خبر: کد خبر: 8199

نامه نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی به شهرداری/

شهرداری تبلیغات اجناس خارجی را از تابلوهای سطح شهر حذف کند

نهضت تازه تأسیس «امر به معروف اقتصاد مقاومتی» طی نامه خطاب به شهردار و اعضای شورای شهر مشهد، خواستار حذف تبلیغات اجناس خارجی از تابلو های

شهرداری تبلیغات اجناس خارجی را از تابلوهای سطح شهر حذف کند

به گزارش «قاصدنیوز»، نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی در نخستین اقدام خود پس از اعلام موجودیت، با انتشار نامه‌ای از شهرداری مشهد درخواست کرد که از تبلیغات اجناس خارجی در سطح شهر پرهیز کند.

متن این نامه به شرح ذیل است:

 

 

شهردار و اعضای محترم شورای شهر مشهد
 

سلام علیکم
 

یک ماه از سال اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل گذشت. نام گذاری این سال از سوی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی بنا بر ضرورت و مصالح ایران و اسلام انجام شده که باید عموم مردم و به صورت خاص مسئولین نقش خود را در عملیاتی سازی آن ایفا کنند.

 

جای سئوال اینجاست که اقتصاد مقاومتی برای مجموعه ای مانند شهردای مشهد به عنوان پایتخت معنوی ایران اسلامی چه میزان دارای اولویت است؟ از شهردار محترم و اعضای شورای شهر که که سوابق انقلابی در کارنامه دارند و به عنوان مدیران ارزشی شناخته می شوند انتظاری بیش از این است.

 

در این نامه قصد آن نداریم به تمامی شئون اقتصاد مقاومتی در مجموعه شهرداری بپردازیم که قبل از کار ایجابی و تبلیغی باید از وقوع منکر و ترویج فعالیت هایی که ضد اقتصاد مقاومتی است جلوگیری کرد.

 

متاسفانه امروز شاهدیم در شهری که به برکت وجود حرم مطهر علی بن موسی الرضا(ع)، مشهدالرضا(ع) نامیده شود و سالانه میزبان میلیون‌ها زائر است و باید چشم نواز شهر از خیابان‌ها تا معماری‌ها تا تابلوهای تبلیغاتی و تلویزیون های شهری مبین و مبلغ اولویت های انقلاب اسلامی باشد  خلاف نام‌گذاری سال عمل می شود.

 

در حالی که رهبر انقلاب از مردم درخواست می کنند کالای ساخت داخل بخرند، مسئولین شهرداری با کدامین توجیه تابلوهای تبلیغاتی بر سر چهارراه ها و پل‌های عابر پیاده را تبدیل به عرصه تبلیغ کالاهای خارجی نموده اند؟آیا آقایان منکر اثرات آن بر ترویج مصرف گرایی هستند؟ آیا شهرداری می‌خواهد به جای تقویت تولید داخلی، مردم را به خرید کالای خارجی ترغیب کند؟

 

 

به نظر می‌رسد هیچ قانون و برنامه ی مشخصی در سطح شهرداری برای ساماندهی به وضعیت تابلوها و تلویزیون های شهری وجود ندارد و فعلا اولویت برای شهرداری درآمدزایی از آنها به هر شکل ممکن است و اولویت ضروری کشور یعنی اقتصاد مقاومتی در آن مجموعه در انزوا قرار دارد!

 

لازم به ذکر است نهضت امر به معروف اقتصاد مقاومتی مساجد مشهد خود را موظف می داند با شناسایی مصادیق معروف و منکر اقتصاد مقاومتی با رصد عملکرد شهرداری و دیگر سازمان ها و نهادهای دولتی و حاکمیتی به انجام این فریضه دینی همت گمارد.

 

در پایان لازم است اعلام کنیم این نهضت در راستای ترویج معروف‌های اقتصاد مقاومتی از مدیران و مسئولین شهری و استانی که در عرصه اقتصاد مقاومتی به جای سخنرانی و تبلیغ به اقدام و عمل بپردازند تجلیل خواهد کرد.

 

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون