تاریخ خبر: کد خبر: 8190

به منظور معرفی ظرفیت‌های پایتخت معنوی ایران/

دبیرکل گروه D8 به مشهد سفر می کند

رئیس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد از سفر یک‌روزه دبیر کل گروه هشت کشور اسلامی (D8) به مشهد خبر داد و گفت: این سفر به دعوت شهردار مشهد صورت می‌گیرد و پیرامون توسعه روابط با کشورهای عضو در زمینه‌های شهری، گردشگری، سرمایه‌گذاری و موضوعات مرتبط رایزنی می‌شود.

دبیرکل گروه D8 به مشهد سفر می کند

به گزارش «قاصدنیوز»، به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری مشهد، حسین کشیری رئیس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد از سفر یک‌روزه دبیر کل گروه هشت کشور اسلامی (D8) به مشهد خبر داد و گفت: این سفر به دعوت شهردار مشهد صورت می‌گیرد و پیرامون توسعه روابط با کشورهای عضو در زمینه‌های شهری، گردشگری، سرمایه‌گذاری و موضوعات مرتبط رایزنی می‌شود.

 

وی با بیان اینکه در بحث معرفی مشهد نیاز به بسترسازی برای برگزاری اجلاس‌های بزرگ بین‌المللی داریم، افزود: باید از پتانسیل مختلف داخلی و خارجی استفاده کنیم و با توجه به فضای حاکم در منطقه، از تمام ظرفیت‌ها برای دعوت از شخصیت‌های جهان اسلام استفاده می‌کنیم.

 

کشیری گفت: یکی از این ظرفیت‌ها سازمان‌ها و گروه‌هایی هستند که ایران در آن‌ها عضویت دارد؛ به‌خصوص اینکه در این سازمان‌ها جایگاه ویژه نیز داریم که جنبش عدم تعهد و گروهِ D8 نمونه آن هستند.

 

رئیس اداره روابط خارجی شهرداری مشهد با بیان اینکه دبیر گروه کشورهای اسلامی در حال‌ توسعه فردی ایرانی به نام سید علی موسوی است، تصریح کرد: ما نیز این فرصت را غنیمت شمردیم تا از پتانسیل این گروه برای معرفی بیشتر شهر مشهد استفاده کنیم.

 

گروه هشت کشور اسلامی در حال‌ توسعه با نام اختصاری گروه D8، گروهی اقتصادی متشکل از هشت کشور در حال‌ توسعه اسلامی شامل ایران، ترکیه، پاکستان، بنگلادش، اندونزی، مالزی، مصر و نیجریه است.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون