تاریخ خبر: کد خبر: 7277

«پویش بهترین کتابی که خوانده ام» در مشهد آغاز شد

طرح « پویش مردمی بهترین کتابی که خوانده ام» در دو مرحله برگزار می شود که در مرحله اول مخاطبان می توانند با خواندن حداقل ده خط از یک کتاب و ضبط و ارسال آن در این طرح شرکت کنند و آثار ارسالی پس از بررسی اولیه و غربالگری صداها با حضور کارشناسان فن جهت شرکت در مرحله دوم گزینش می شوند.

به گزارش قاصدنیوز، طرح« پویش مردمی بهترین کتابی که خوانده ام» به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی با هدف ارتقای سرانه مطالعه و ترویج فرهنگ مطالعه در بین شهروندان شهر بهشت آغاز شد.

 

ایجاد فرصت و زمینه ای برای علاقمندان به گویندگی از طریق ضبط کتاب های صوتی، شناسایی افراد مستعد و علاقمند به گویا سازی کتاب برای پیشرفت فرهنگ کتابخوانی در شهر بهشت از جمله دیگر اهداف برگزاری این طرح است.

 

در واقع برای پیشرفت فرهنگ کتابخوانی در شهر بهشت یکی از راهکارها اینست که زمینه تولید و نشر کتاب های صوتی را با بهره مندی از فضای مجازی و با کمک شبکه های اجتماعی دنبال کرد.

 

براین اساس و در راستای این هدف با توجه به جذابیت ها و ظرفیت های مناسب کتاب سخنگو یا همان کتاب صوتی، فرهنگسرای سلامت بنا دارد طرح پویش مردمی را در فضای مجازی و از طریق تلگرام با شماره09150751848 برگزار کند.

 

بخش اصلی(رقابتی) و بخش ویژه کودک

طرح « پویش مردمی بهترین کتابی که خوانده ام» در دو مرحله برگزار می شود که در مرحله اول مخاطبان می توانند با خواندن حداقل ده خط از یک کتاب و ضبط و ارسال آن در این طرح شرکت کنند و آثار ارسالی پس از بررسی اولیه و غربالگری صداها با حضور کارشناسان فن جهت شرکت در مرحله دوم گزینش می شوند.

 

در مرحله دوم 100 نفر از بهترین صداهای گزینش شده پس از گذراندن سه جلسه آموزشی درباره فن بیان، خواندن قصه گویی رادیویی و فراگیری تکنیک های لازم به رقابت می پردازند و آثار تولیدی داوری و نفرات برتر در آیین اختتامیه طرح تجلیل خواهند شد.

 

بخش مردمی جشنواره در دو بخش اصلی(رقابتی) و بخش ویژه کودک برگزار می شود که بخش اصلی(رقابتی) مخاطب آزاد است که در موضوعات مختلف هر کتابی را که در نظام مقدس جمهوری اسلامی به زیور طبع آراسته شده است و از نظر فرد بهترین کتابی است که خوانده است را انتخاب کرده و حداقل ده خط از آن را خوانده و پس از ضبط صدای خود با کمک هر نرم افزاری که در دسترس دارد از طریق یک شماره تلگرام به گروه« پویش مردمی بهترین کتابی که خوانده ام» ارسال کند.

 

بازه زمانی اجرای طرح از اول آذرماه تا پایان 30 دی ماه

 در بخش دیگر که بخش ویژه کودک است مخاطب آزاد است که یک جلد کتاب کودک را انتخاب کرده و بخواند و از شرایط شرکت در این بخش اینست که شرکت کنندگان صدای خود را با کمکrecorder   و یا ضبط کننده های دیگر از جمله تلفن همراه ضبط کنند و به آدرس کانال تلگرام ارسال کنند.

 

در این بخش تاکیدی بر استفاده از نرم افزارهای مخصوص ضبط صدا نیست و شرکت کنندگان نباید به هیچ عنوان جمله بندی های کتاب را تغییر دهند و این هنر مخاطبان است که بتوانند ده خط یا بیشتر از یک کتاب را با صدا و لحن های متفاوت اجرا کنند اما در هر حال باید سعی شود که اجرای صوتی حالت تصنعی نداشته باشد.

 

بازه زمانی اجرای طرح از اول آذرماه تا پایان 30 دی ماه است و به برگزیدگان اول تا سوم در بخش های چندگانه جوایز نفیس نقدی از 3000000  ریال تا 2000000 ریال به همراه حواله خرید کتاب از 700000 تا 300000 ریال اهدا می شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون