تاریخ خبر: کد خبر: 7205

ویژگی مشترک ایرانیان نخواندن کتاب است

یوسف امینی معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی در همایش تجلیل از خادمان کتاب در مشهد گفت:متاسفانه ویژگی مشترک برخی از ما ایرانیان نخواندن کتاب است.

ویژگی مشترک ایرانیان نخواندن کتاب است

به گزارش قاصدنیوز، یوسف امینی معاون امور فرهنگی اداره کل فرهنگ و ارشاد خراسان رضوی امروز( ۱ آذر)در همایش تجلیل از خادمان کتاب در مشهد گفت:بحث کتاب، کتابخوانی و مطالعه در نظام فرهنگی جمهوری اسلامی اهمیت ویژه ای دارد که نخواندن کتاب یک نقص بزرگ است.

 

وی عامل کاهش سطح مطالعه کتاب و کاهش سطح شمارگان این یار مهربان را ضروری نداستن امر مطالعه در زندگی عنوان کرد و افزود:باید مدیران فرهنگی،ناشران و نویسندگان و همه کسانی که به

 

نحوی دست اندرکار چاپ،نشر و توسعه کتاب هستند تلاش کنند تا ضرورت مطالعه برای جامعه احساس شود.

 

امینی گرانی کتاب را یکی دیگر از عوامل کاهش خرید عنوان کرد و ادامه داد: میانگین افزایش قیمت کتاب از سال ۹۰ تا ۹۳ دو برابر شده که این مسئله تاثیر بسزایی در نخریدن کتاب و در نتیجه پایین آمدن سطح مطالعه دارد.

 

معاون فرهنگی اداره کل ارشاد خراسان رضوی گفت:ما هنوز در بحث بازاریابی و توزیع کتاب به روش سنتی عمل می کنیم که این مسئله خودش به ارائه بهتر کتاب ضربه می زند و ما باید از تمام ظرفیت های موجود برای بازاریابی کتاب نهایت استفاده را ببریم و تصریح کرد: تا خانواده و مدرسه به طور جدی احساس نیاز به مطالعه نکنند ما به نسل اهل مطالعه مواجه نخواهیم شد.

 

در این همایش از برخی مدیران ادارات ارشاد شهرستانهای استان،نویسندگان،ناشران و کتابفروشی های برتر با اهداء لوحی تقدیر شد.

 

منبع: شبستان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون