تاریخ خبر: کد خبر: 1786

تریبون‌های نماز بهترین ظرفیت برای معرفی کتاب‌های تأثیرگذار

به گزارش قاصدنیوز، میثم نیلی، مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی عصر روز گذشته، 18 شهریورماه در گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور که با حضور 430 نفر از ائمه جمعه 16 استان در مشهد در حال برگزاری است، با بیان اینکه مجمع ناشران بعد از فتنه 88 آغاز به کار کرده است، گفت: این مجمع توانسته ناشران انقلابی، مؤمن و قوی را گرد هم بیاورد.

 

وی با اشاره معضل عدم کتاب خوانی مردم، اظهار کرد: مسئله کتاب‌خوانی در کشور به عنوان یک غصه و معضل برای رهبر معظم انقلاب تبدیل شده است به گونه‌ای که در این رابطه می‌فرمایند: هرگاه به بحث کتاب‌خوانی فکر می‌کنم به قبلم فشار وارد می‌شود.

 

نیلی با بیان اینکه سالانه حدود 64 هزار عنوان کتاب در کشور تولید می‌شود، ابراز کرد: از این تعداد 30 هزار جلد کتاب جدی و خوب تولید می‌کنیم که برخی چاپ اول و بعضی دیگر چاپ دوم و سوم به شمار می‌روند.

 

وی در ادامه با اشاره به تعداد کتابخانه‌های فعال در کشور، بیان کرد: هم اکنون در کشور ما حدود سه هزار کتابخانه موجود است و از این تعداد تنها 150 کتابخانه مربوط به جبهه انقلاب هستند که تفکر و اندیشه ناب امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب را ترویج می‌دهند.

 

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی افزود: بر اساس آمار و نیاز مردم، این 150 کتابخانه‌ای که مربوط به جبهه انقلاب است را باید به حدود 750 عدد در کشور برسانیم تا طبق گفته رهبر معظم انقلاب آمار کتاب‌خوان‌ها را در کشور حداقل 10 برابر کنیم.

 

نیلی با بیان اینکه باید از تریبون نمازهای جمعه برخی کتاب‌ها معرفی شوند، عنوان کرد: ائمه جمعه می‌توانند برخی کتاب‌هایی که مورد تأئید رهبر معظم انقلاب است را به مردم معرفی کنند زیرا این امر می‌تواند در افزایش آمار کتاب‌خوانی در کشور مؤثر باشد.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه جامعه ما دچار رفاه‌زدگی و فردگرایی شده است باید از ظرفیت تریبون‌های نماز جمعه و مساجد استفاده کرد و کتاب‌هایی که برای مردم مفید بوده و باعث می‌شود نوع سبک زندگیشان تغییر یابد را معرفی کنیم.

 

مدیرعامل مجمع ناشران انقلاب اسلامی با اشاره به سخنی از رهبر معظم انقلاب، گفت: ایشان می‌فرمایند اگر بدانم روزی یک ساعت درمورد کتاب‌خوانی برای مردم سخن بگویم روی آن‌ها تأثیرگذار است، قطعا من روزی 1.5ساعت حرف خواهم زد.

 

نیلی با بیان اینکه کتاب یک رسانه بسیار مؤثر به شمار می‌رود، اظهار کرد: متأسفانه هم‌اکنون حال کتاب‌خوانی در کشور ما اصلا مناسب نیست لذا وظیفه امروز ما این است در این جهت اقدامات مناسبی را انجام دهیم.

 

منبع: ایکنا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون