تاریخ خبر: کد خبر: 7203

10هزار واحد مسکونی در نقاط کم برخوردار مشهد احداث می‌شود

معاون شهردار مشهد مقدس گفت: با همکاری فعالان اقتصادی، 10 هزار واحد مسکونی در نقاط کم‌برخوردار مشهد احداث می‌شود.

10هزار واحد مسکونی در نقاط کم برخوردار مشهد احداث می‌شود

به گزارش قاصدنیوز، محمد‌رضا مزجی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در مشهد مقدس با بیان اینکه خوشبختانه علاقه‌مندی در بحث سرمایه‌گذاری در شهر مقدس مشهد کم نیست، اظهار داشت: در حال حاضر دولت مهم‌ترین اقدامی را که در بحث خروج از رکود مسکن انجام داده این است که سعی کرده بخش تقاضا را تحریک کند؛ البته در بحث کنترل تورم موفق بوده و پیش‌بینی ما این است که در شش ماه ابتدایی سال آینده تحرکی در بازار مسکن صورت گیرد.

 

معاون شهردار مشهد گفت: شهرداری مشهد این آمادگی را دارد که اگر فردی ساختمانی ساخت و کسی آن را نخرید، آن را خریداری و در ازای آن، به آن فرد زمین و پروانه دهد.

 

مزجی تاکید کرد: خوشبختانه در مشهدمقدس شور و نشاط در ساخت و ساز وجود دارد چراکه روزانه در طرح‌های مشارکتی ما دو هزار نفر فعالیت می‌کنند که حداقل هزینه ماهیانه آن دو میلیارد تومان است.

 

وی خاطرنشان کرد: معاونت اقتصادی شهرداری مشهد این توانایی را دارد که ساختمان‌‎های سایر کلانشهرهای ایران را بخرد و به جای آن در مشهد مقدس زمین و پروانه دهد تا نه تنها مشکل رکود استان بلکه مشکل رکود مسکن کشور برطرف شود.

 

مزجی تصریح کرد: خوشبختانه بین سال 93 و 94 رشد بودجه مصوب حوزه اقتصادی شهرداری مشهد 95 درصد بوده که این رشد بودجه در هیچ جای کشور وجود ندارد و علت این رشد را می‌توان استفاده از تمامی ابزارهای اقتصادی دانست.

 

رئیس  سازمان مشارکت‌ها و سرمایه گذاری‌های شهرداری مشهد گفت: خوشبختانه با مجوز از شورای شهر مشهد تدبیر شد که در نمایشگاه انبوه سازی، فعالان اقتصادی مشهد دست به دست هم داده و 10 هزار واحد مسکونی در نقاط کم‌برخوردار شروع به ساخت شود.

 

مزجی خاطرنشان کرد: ما به دنبال این هستیم که بازار منطقی مسکن را در مشهد فعال و شیبش را منطقی کنیم نه اینکه این بازار سینوسی باشد چرا که اگر این شیب منطقی باشد می‌توانیم رونق اقتصادی را در پی داشته باشیم.

 

وی تصریح کرد: در حال حاضر پیمانکاران زیادی داریم که به جای آن که پول نقد دریافت کنند حاضر هستند آپارتمان‌های تهاتر شده را دریافت کنند.

 

معاون شهردار مشهد گفت: در اسفند ماه سال گذشته تالار مسکن و سهام به صورت آزمایشی راه‌اندازی شد و تالار مبادلات و مستغلات مشهد نیز ظرف دو هفته آینده راه اندازی می‌شود که در همین راستا باید گفت این تالار قرار است در مساحتی بالغ بر 2 هزار متر تحت عنوان نمایشگاه دائمی راه‌اندازی شود که نه تنها این تالار برای شرکای اقتصادی شهرداری بلکه برای تمامی فعالان اقتصادی استان است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون