تاریخ خبر: کد خبر: 7128

بیانیه 45 بسیج دانشجویی مشهد در اعتراض به جریان احیاگر فتنه در دانشگاه‌های این شهر

اعتراض عمومی دانشجویان انقلابی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به انتشار سخنان و تصاویر یکی از این خائنین قطعی به انقلاب و کشور در این دانشگاه، خود شاهدی بر این موضوع است که با گذشت 6سال هنوز پرونده ی این فتنه گران در دستگاه قضا و سایر دستگاه های مرتبط به سرانجام مطلوب نرسیده است.

بیانیه 45 بسیج دانشجویی مشهد در اعتراض به جریان احیاگر فتنه در دانشگاه‌های این شهر

به گزارش «قاصدنیوز»، هفته گذشته بود که یکی از دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در اعتراض به روند عادی سازی و حمایت از زنده شدن نام و تصویر فتنه گران، شکایتی را بر علیه یکی از مدیران این دانشگاه در دادستانی عمومی مشهد تنظیم کرد.

 

پس از آن، عموم دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در حمایت از این حرکت دانشجوی تکلیف مدار، نامه ای را امضا نمودند. همچنین 45 تشکل دانشجویی دانشگاه های مشهد در محکومیت زنده کردن فتنه در دانشگاه های کشور و حمایت از «جنبش دانشگاهی ضد فتنه» بیانیه ای را صادر کردند که متن آن بدین شرح است:

 

بسم الله الرحمن الرحیم

خواهش میکنم اگر چنانچه مسائل سال ۸۸ را مطرح میکنید، مسئله‌ی اصلی و عمده را در این قضایا مورد نظر و در مدّ نگاهتان قرار دهید؛ آن مسئله‌ی اصلی این است که یک جماعتی در مقابل جریان قانونی کشور، به شکل غیر قانونی و به شکل غیر نجیبانه ایستادگی کردند و به کشور لطمه و ضربه وارد کردند؛ این را چرا فراموش میکنید؟ البته ممکن است در گوشه و کنار یک حادثه‌ی بزرگ زد و خوردهائی انجام بگیرد که انسان نتواند ظالم را از مظلوم تشخیص دهد؛ یا یک نفر در موردی ظالم، در موردی مظلوم باشد؛ این کاملاً امکان‌پذیر است؛ اما در این قضایا، مسئله‌ی اصلی گم نشود. خب، در انتخابات سال ۸۸، آن کسانی که فکر میکردند در انتخابات تقلب شده، چرا برای مواجهه‌ی با تقلب، اردوکشی خیابانی کردند؟ چرا این را جواب نمیدهند؟ صد بار ما سؤال کردیم؛ نه در مجامع عمومی، نخیر، به شکلی که قابل جواب دادن بوده؛ اما جواب ندارند. خب، چرا عذرخواهی نمیکنند؟ در جلسات خصوصی میگویند ما اعتراف میکنیم که تقلب اتفاق نیفتاده بود. خب، اگر تقلب اتفاق نیفتاده بود، چرا کشور را دچار این ضایعات کردید؟ چرا برای کشور هزینه درست کردید؟ اگر خدای متعال به این ملت کمک نمیکرد، گروه‌های مردم به جان هم می‌افتادند، میدانید چه اتفاقی می‌افتاد؟ می‌بینید امروز در کشورهای منطقه، آنجاهائی که گروه‌های مردم مقابل هم قرار میگیرند، چه اتفاقی دارد می‌افتد؟ کشور را لب یک چنین پرتگاهی بردند؛ خداوند نگذاشت، ملت هم بصیرت به‌خرج دادند. در قضایای سال ۸۸، این مسئله‌ی اصلی است؛ این را چرا فراموش میکنید؟» (دیدار دانشجویان، ۱۳۹۲/۰۵/۰۶)

 

انتخابات ریاست جمهوری دهم در سال ۱۳۸۸ که با مشارکت ۸۵ درصدی مردم شریف و قدرشناس ایران همراه شد متاسفانه قبل از آنکه کام ملت را در این جشن ملی شیرین نماید، با توطئه ی دشمنان خارجی و در صدر آن ها آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی مبنی بر براندازی نظام مقتدر جمهوری اسلامی، و همچنین با همراهی برخی از مسئولین اسبق کشور و برخی از مزدوران داخلی در پروراندن دروغی بزرگ به نام «تقلب» که دستاویز حمله به جمهوریت نظام اسلامی گشت کام ملت عزیز و بزرگوار ایران را تلخ نمود.

 

آن توطئه ی بزرگ و به تبع آن، اتفاقات نامیمون و آشوب های خیابانی به لطف خدا، عنایت ولی عصر عجل الله فرجه و رهبری حکیمانه ی امام خامنه ای مدظله و بصیرت عمومی ملت ایران در یوم الله ۹ دی برای همیشه پایان یافت و به یکی از پرهزینه ترین تجربه های ملت ایران تبدیل شد و نتیجه ی آن تنها رسوایی عوامل داخلی و خارجی دشمن بود و افزایش بصیرت ملت ایران.

 

متاسفانه عوامل داخلی فتنه با گذشت ۶ سال از آن اتفاقات و روشن شدن ابعاد گسترده ی توطئه ی دشمنان، هنوز حاضر به عذرخواهی از ملت ایران و قبول اشتباهات خود نشده اند که این خود شاهدی محکم بر این ادعاست که همراهی ایشان با دشمن از روی جهل نبوده بلکه مصداق قطعی خیانت بوده است.

 

دستگاه قضایی و مقامات مسئول امنیت کشور گرچه زحمات فراوانی را درجهت مقابله و خنثی سازی فتنه در کشور به خرج دادند که جای تقدیر نیز دارد، لکن برخی شواهد امروز فضای امروز کشور حاکی از آن است که در برخی حوزه ها کم کاری هایی نیز انجام شده است.

اعتراض عمومی دانشجویان انقلابی در دانشگاه علوم پزشکی مشهد به انتشار سخنان و تصاویر یکی از این خائنین قطعی به انقلاب و کشور در این دانشگاه، خود شاهدی بر این موضوع است که با گذشت 6سال هنوز پرونده ی این فتنه گران در دستگاه قضا و سایر دستگاه های مرتبط به سرانجام مطلوب نرسیده است.

 

ما تشکل های دانشجویی دانشگاه های مشهد ضمن اعلام حمایت رسمی از حرکت انقلابی دانشجویان دانشگاه علوم پزشکی مشهد، اعلام می داریم :

 

–         متاسفانه آنچه در این دانشگاه اتفاق افتاده است اتفاقی است نامبارک که با سهل انگاری یا تعمّد مسئولین امر، گریبان گیر بسیاری از دانشگاه های کشور است.

 

–         گرچه یکی از ریشه های این اتفاقات گستاخانه و شوم، بی توجهی مسئولین دانشگاه ها به وظیفه ی ایشان در حراست و صیانت از انقلاب اسلامی است، اما قطعا نمی توان از کوتاهی دستگاه های قضایی و امنیتی در مواجهه با فتنه گران چشم پوشی کرد.

 

لذا گر چه معتقدیم باید کلیه ی متخلفین در همه ی دانشگاه های کشور در زنده کردن فتنه و فتنه گران با قاطعیت مورد محاکمه قرار گیرند اما فراتر از آن به عنوان یک مطالبه ی عمومی همه ی دانشجویان انقلابی از مسئولین امر و علی الخصوص قوه ی قضائیه، شورای عالی امنیت ملی و شورای عالی انقلاب فرهنگی خواستاریم ضمن ایجاد صراحت در قوانین مرتبط، برخورد قاطع و قانونی را با احیاگران خط فتنه ی اسرائیلی آمریکایی ۸۸ در همه ی کشور و علی الخصوص در فضاهای علمی و دانشگاهی سرلوحه ی خویش قرار دهند.

 

هم چنین بر وزرای محترم علوم و بهداشت لازم است ضمن سدکردن خط فتنه در فضای دانشگاهی و پیشگیری از تبدیل شدن دانشگاه ها به باشگاه سیاسی، فضایی امن برای رشد علمی کشور ایجاد نمایند تا شاهد افت بیشتر رتبه ی علمی و نرخ رشد علمی کشور که قطعا متاثّر از این جریانات است، نباشیم.

 

و السلام علی من اتبع الهدی

۲۳ آبان ۱۳۹۴

 

–         بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی مشهد

–         بسیج دانشجویی دانشگاه فردوسی مشهد

–         بسیج دانشجویی دانشگاه پیام نور مشهد

–         بسیج دانشجویی 14دانشگاه غیر انتفاعی مشهد (حوزه ی امام حسین علیه السلام)

–         بسیج دانشجویی 10دانشگاه فرهنگیان و فنی حرفه ای مشهد (حوزه ی بقیه الله ارواحنا فداه)

–         بسیج دانشجویی 16دانشگاه علمی کاربردی مشهد (حوزه امام حسن علیه السلام)

–         بسیج دانشجویی دانشگاه سجاد مشهد

–         بسیج دانشجویی دانشگاه خیام مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون