تاریخ خبر: کد خبر: 6530

کم‌لطفی مسئولان نیشابور نسبت به جشنواره عمار

پس از گذشت نزدیک به یک سال از تصویب کمک ۵۰ میلیون ریالی شورای شهر به دبیرخانه جشنواره فیلم عمار نیشابور و عدم پرداخت آن، با موافقت اعضای شورای شهر ۵۰۰ میلیون ریال به جشنواره منطقه ای سینمای جوان کشور پرداخت شد.

کم‌لطفی مسئولان نیشابور نسبت به جشنواره عمار

به گزارش قاصدنیوز، صادق هوشمند، عضو شورای اسلامی شهر نیشابور در مصاحبه با خبرنگار نیشابور نیوز گفت: جشنواره فیلم عمار جشنواره ای مردمی است ولی خیلی ها آن را سیاسی کرده و معتقدند که یک جریان سیاسی خاص آن را راه انداخته است و به همین دلیل مورد غضب واقع شده است.

 

وی با بیان اینکه هر کس چنین دیدگاهی داشته باشد قطعا باید پاسخگو باشد بیان داشت: جشنواره عمار یکی از بهترین جشنواره های فیلم مردمی است که با کمترین هزینه توسط نهادهای مردمی و بعضا نهادهای انقلابی پا گرفته و عده ای از جوانان دین مدار کار میکنند که ما قطعا موافق آن هستیم.

 

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر در ادامه گفت: شورای شهر در راستای کمک به دبیرخانه این جشنواره مردمی در نیشابور مصوبه ای داشت که عملی نشد.

 

وی ادامه داد: اعضای شورا با پرداخت مبلغ ۵۰ میلیون ریال از ردیف بودجه جشنواره ها به این جشنواره موافقت کردند که متاسفانه عده ای در شهرداری همراهی نکرده و علی رغم اینکه مصوبه شورا داده شد به آن عمل نکردند.

 

هوشمند اضافه کرد:این کار اسلامی و دینی در راستای فرهنگ شهروندی کمک زیادی به ما می کرد که متاسفانه عده ای چوب لای چرخش گذاشتند و مبلغ مصوب پرداخت نشد.

 

وی عنوان داشت: این جشنواره در بودجه ردیف داشت ولی زمانی که ما کمک به آن را مصوب کردیم خیلی ها با آن مخالفت کردند.

 

رییس کمیسیون ورزش و جوانان شورای شهر اظهار داشت: جشنواره فیلم عمار که تمام آن برای بچه های نیشابور  و کار هنرمندان نیشابور بود که برای خود مردم به صورت عمومی اکران می شد.

 

وی در ادامه با اشاره به برگزاری جشنواره منطقه ای سینمای جوان کشور در نیشابور بیان داشت: متاسفانه هم اکنون برای این جشنواره منطقه ای پرداخت مبلغ ۵۰۰ میلیون ریال خارج از بودجه مصوب شده که بنده در مخالفت با این طرح صحبت کردم.

 

عضو شورای شهر نیشابور با بیان اینکه بنده مخالف حرکت و طرح های هنری و فرهنگی نیستم، بیان داشت: من مخالف مصوبه ای خارج از بودجه و تصمیمات  فی البداهه ای هستم که از پول مردم این شهر هزینه می شود.

 

وی ادامه داد: طول برگزاری این جشنواره کوتاه بوده و قالب افراد از خارج نیشابور در آن حضور دارند که هزینه های زیادی را برای ما داشته است.

 

هوشمند گفت: من با پرداخت این مبلغ موافق نیستم چرا که ما می توانستیم با آن کارهای فرهنگی با رویکرد صرف فرهنگی و مذهبی انجام دهیم که ثمره زیادی برای شهر داشته باشد.

 

آنچه مشخص است این است که برگزاری برنامه ای همچون جشنواره منطقه ای سینمای جوان کشور در نیشابور باعث افتخار است و قطعا همه از آن استقبال می کنیم ولی از آن جایی که هزینه های آن بالاست پرداخت آن از جیب مردم کار درستی نیست و از طرفی اگر بنا بر کمک به برگزاری جشنواره های فرهنگی است چرا تاکنون هزینه جشنواره عمار که یک دهم مبلغ این جشنواره بوده و ماه ها قبل مصوب شده پرداخت نشده است؟

 

در همین راستا بد نیست بدانیم دبیر خانه جشنواره فیلم عمار نیشابور تنها دبیرخانه شهرستانی در کل کشور است که با توجه به همت بالای فعالان فرهنگی شهرستان مجوز تاسیس آن در پنچمین دوره برگزاری جشنواره به نیشابور داده شدو عده ای از جوانان انقلابی و فعال و هنرمند با همت بالا و بدون کمترین چشم داشتی و با هزینه شخصی خود آن را به بهترین شکل برگزار کردند که در حال حاضر با توجه به عدم اجرای مصوبه قانونی شورای شهر این دبیرخانه زیر بار پرداخت هزینه های آن مانده است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون