تاریخ خبر: کد خبر: 3658

گزارشی از افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در نیشابور/

تعبیر جالب الهام چرخنده از خودش / با پول انقلاب، هنر ضدانقلابی تولید می‌شود/ «عمار» به دنبال آشتی سینما با بدنه مردم است

الهام چرخنده گفت: ما که تمام شدیم و رفتیم اما اگر فردا کسی به مسائل ارزشی لبیک گفت، در این شک نباشیم که ممکن است این فرد، فردا برگردد و از او حمایت نکنیم که البته دشمن در این جور مواقع یاد دارد که چطور از افراد استقبال کند.

به گزارش «قاصدنیوز»، افتتاحیه جشنواره مردمی فیلم عمار در شهرستان نیشابور شامگاه روز جمعه(12دی) در تالار تربیت این شهر با حضور الهام چرخنده هنرمند سینما و تلویزیون برگزار شد.

جشنواره مردمی فیلم عمار نیشابور

 

 

محمدعلی چمیگویدر ابتدای این برنامه، مدیر سابق دفتر هنر و ادبیات دانشجویی گفت: وضعیت به‌گونه‌ای است که با پول انقلاب، هنر ضدانقلابی تولید می شود تا جایی که در سیمای جمهوری اسلامی سریالی برای ترویج افکار فروید ساخته شده است.

 

محمدعلی چمی‌گوی با اشاره به اینکه جریانی هنر را برای هنر تبلیغ می‌کند  تاکید کرد: بچه‌های انقلابی در عرصه هنر نباید منتظر پول، امکانات و فرش قرمز و حمایت جشنواره‌ها باشند بلکه اگر از در بیرون کردند باید از پنجره داخل شوند.

 

این مدرس دانشگاه هنر سخن خود را با طرح این سوال که چطور فلان جشنواره چشم‌ آبی‌ها می‌تواند ذائقه هنرمندان ما را عوض کند اما طیف انقلابی‌ها نمی‌توانند فیلم‌سازان را به طرفی ببرند که فیلم انقلابی بسازند، ادامه داد.

 

این تهیه کننده تلویزیون در خصوص وظیفه نیروهای انقلاب گفت: عده‌ای که خلاقیت و دانش لازم را دارا هستند، وظیفه دارند که به فیلم‌سازی روی بیاورند؛ اما جامعه انقلابی هم به‌عنوان مخاطب باید به تماشای اینگونه فیلم‌ها اقبال نشان دهد و حتی بعضی فیلم‌ها را محض رضای خداوند ببینند که اگر توجه نکنند، این فیلم‌ها افول خواهند کرد.

 

*   *   *

 

در ادامه این برنامه الهام چرخنده هنرمند سینما و تلویزیون که میهمان ویژه این برنامه بود گفت: ما که تمام شدیم و رفتیم اما اگر فردا کسی به مسائل ارزشی لبیک گفت، در این شک نباشیم که ممکن است این فرد، فردا برگردد و از او حمایت نکنیم که البته دشمن در این جور مواقع یاد دارد که چطور از افراد استقبال کند.

 

وی اظهار کرد: من در مقاطعی اشتباه کردم و حالا می‌خواهم عوض شوم و یک تنه در بخش عفاف و حجاب سینما می‌دوم و از طیف انقلابی می‌خواهم که از ما حمایت کنند تا در سینما عده دیگری که به برخی مسائل منفی معترضند با جرات اعلام موضع کرده و به جلو بیایند.

 

الهام چرخنده

این بازیگر سینما و تلویزیون ادامه داد: تاکید می‌کنم که بخشی از اصلاح وضع موجود به عهده امثال من است ولی بخش عمده اصلاح وضعیت به عهده مخاطبان سینما است.

 

وی با بیان اینکه همیشه حضور یک هوای تازه، مخالفانی وجود دارد، تصریح کرد: اگر قرار باشد کسی از ارزش‌های دینی دفاع کند و به چاپلوسی متهم بشود بنده چاپلوس‌ترین و ریاکارترین فردم و ان‌شاء‌الله در این راه شهادت نصیبم شود.

 

چرخنده اضافه کرد: بیرق زنان با عفت دست زنان زهرایی و بیرق مردان با غیرت دست مردان حیدری است.

 

این بانوی هنرمند با اشاره به اینکه آمدن مهم نیست، مهم ماندن در این عرصه است، یادآور شد: البته این مسیر به سرانجام نمی‌رسد مگر اینکه فرد به انقلاب درونی برسد و مگر می‌شود کسی در خصوص زندگی امام راحل و شهیدان مطالعه کند و گام بردارد اما متوجه نشود و البته ارزش‌های دینی چیزی نیست که دمیده شود.

 

بازیگر سریال‌های «آوای باران»، «پروانه» و «من یک مستاجرم» با بیان اینکه به‌واقع چقدر برای پرورش سینمای انقلابی فکر و هزینه می‌شود، گفت: در عرصه دفاع مقدس و ارزش‌های دینی چقدر هنرمند سینمایی داریم؟

 

چرخنده تاکید کرد: سینمای صنعتی دنبال فروش و گیشه است و اگر فیلمی با محتوای ارزشی ساخته شود و فروش نرود دیگر تولیدکنندگان سینما از آن استقبال نمی‌کنند.

الهام چرخنده

بازیگر فیلم‌های «شب یلدا» و «سوگند» گفت: جشنواره عمار به باور من یک سنگر است برای هنرمندانی که باور انقلابی دارند.

 

*   *   *

هادی هاجتمند کارگردان برگزیده دوره چهارم جشنواره عمار نیز در این برنامه اظهار کرد: عمار یک وظیفه دارد و آن اینکه اصل سینما را به سینما بازگرداند.


وی با بیان اینکه اصل سینما یک سینمای فراموش شده‌ای بود که جریان روشنفکر گفتند هرچقدر از خودمان دور باشیم بهتر است، ادامه داد:عمار گفت بیایید خودمان باشیم.


رییس هیئت داوران دبیرخانه جشنواره فیلم عمار نیشابور با بیان اینکه قد و قواره عمار از قد و قواره سینما حقیقت بالاتر است، خاطرنشان کرد:3هزار فیلم به جشنواره رسیده و داوری خواهد شد که گفتمان آن گفتمان انقلاب اسلامی است.

هادی حاجتمند و محمدعلی چمیگوی


حاجتمند با بیان اینکه در سال‌‍‌های پیش در جشنواره عمار فیلم‌هایی داشتیم که در خارج از کشور هم اکران می‌شد گفت: کدام سینما را می توانید بینید که با این سطح وسیع اکران داشته باشد؟


وی با بیان اینکه در حوزه هنر انقلاب، جشنواره فجر و جشنواره حقیقت به خاطر ایده شهید آوینی راه افتاد ادامه داد: اما چون هنر انقلاب را نشناختیم این جشنواره‌ها از مسیر اصلی خود دور شدند و به همین دلیل حرکتی به نام جشنواره فیلم عمار راه اندازی شد.


کارگردان مستند«انتهای فلسطین جنوبی» با بیان اینکه در هنر انقلابی قرار نیست تیر و تفنگ ببینیم، ادامه داد: هنری را که بر اساس فطرت انسان‌ها است را هنر انقلاب می‌نامیم.

 

وی گفت:اختلاف ما با سینمای روشنفکری این است که آنها معتقدند اگر ایران را عقب‌مانده نشان دهیم جشنواره چشم آبی‌ها آن را می‌پسندد و وقتی آنها پسندیدند یعنی حرفی برای گفتن دارند.


این مستندساز اظهار کرد: درجشنواره عمار قرار است سینما را با بدنه مردم و مسجد آشتی دهیم.


وی با بیان اینکه در حوزه فرهنگی شکاف دیده می‌شود، ادامه داد: در کتاب تاریخ مدارس از پارت‌ها و مادها گرفته تا آق قویونلوها و شاه اسماعیل دوم توضیح می‌دهد اما وقتی به دوران انقلاب اسلامی می‌رسد نصف صفحه توضیح می‌دهد، آن وقت با این وضع چرا نوجوان ما باید برود در شلمچه افتخار کند.

 

جشنواره مردمی فیلم عمار نیشابور


حاجتمند گفت: 280هزار نفر برای حفظ آبادانی و امنیت این کشور جنگیدند و شهید شدند، آن‌وقت رفتن به راهیان نور نگاه متحجرانه است و عکس گرفتن در تخت جمشید روشنفکرانه است.


کارگردان مستند «روزهای ترمه گلی» با بیان اینکه سال‌ها است کتاب‌های درسی نوشته می‌شود اما نوجوان و جوان ما هنوز نمی‌داند حسین علم الهدی کیست، اظهار کرد: ما خودمان خودسانسوری کردیم، خیلی چیزها را در کتاب‌‍‌ها نگفتیم، چرا وقتی بر حق هستیم نباید خیلی صریح در مورد تاریخ انقلاب اسلامی حرفی بزنیم.


وی خاطرنشان کرد: امروز می‌بینیم «انقلاب 57» در شبکه من و تو ساخته می‌شود که اگر جوان ما ببیند به او القا می شود که اگر شاه 10سال دیگر در کشور بود ایران ژاپن می‌شد.

 

 

uالهام چرخنده در  افتتاحیه جشنواره عمار در نیشابور

dالهام چرخنده در  افتتاحیه جشنواره عمار در نیشابور

همسر فداکار آقای باغشنی جانباز قطع نخاع نیشابوری

 

hالهام چرخنده در  افتتاحیه جشنواره عمار در نیشابور

sالهام چرخنده در  افتتاحیه جشنواره عمار در نیشابور

 

fالهام چرخنده در  افتتاحیه جشنواره عمار در نیشابور

کلمات کلیدی

  • 5 3

    امید واریم خود را حفظ کند

  • صادق 4 4

    خدا دلها را منقلب می کند امیدوارم خداوند به همه هنرمندان نعمت تفکر حقیقی عنایت کند تا راه را بیابند خانم چرخنده ثابت کرد ازفرش میتوان به عرش رسید فقط باید به ندای دل گوش فرا داد من شخصا از ایشان قدردانم

  • مجتبی 3 4

    خدا انشاالله خانم چرخنده را ثابت قدم بدارد و بازیگران دیگر هم یاد بگیرند

  • خانم چرخنده ثابت کرد که محیط انسان را نمیسازد انسان است که محیط رامی ساازد ومتحول کند انسانهای بزرگ امحیط جامعه بلکه جهان را تحت سیطره افکار پاک خودشان گرفته اند 3 2

    ومعدود انسانهایی را از زوال نجات دادند خانم چرخنده ما ازخدوند برای شما آرزوی رستگاری داریم

  • گمنام 1 2

    ان شاءالله که خدا حفظشون کنه و همه جوان‌ها به راه راست هدایت بشن

ارسال نظر

تریبون