تاریخ خبر: کد خبر: 6143

رئیسیان زاده مطرح کرد:

برگزاری 60جشن و کمپین "نائب الزیاره"؛ اهم برنامه‌های سازمان فرهنگی شهرداری مشهد در دهه کرامت

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری ضمن اشاره به برگزاری 60 جشن محلی و منطقه ای با رویکرد ترویج فرهنگ مجاوری و زیارت حضرت رضا(ع) در ایام دهه کرامت گفت: کمپین "نائب الزیاره " برای پیوند بیشتر قلوب عاشقان به حریم رضوی در این ایام راه اندازی می شود.

به گزارش قاصدنیوز، جعفر رئیسیان زاده در نشست خبری اعلام برنامه های دهه کرامت با اشاره به شاخصه های ابلاغی شورای اسلامی شهر مشهد در بر نامه های دهه کرامت ابراز کرد: سازمان با توجه به دو شاخصه اصلاح نگاه متولیان، شهروندان و زائران به مقوله زیارت و حریم آن و افزایش تمایل شهروندان و زائران به زیارت، برنامه ها و اقدامات دهه کرامت را تعریف کرده است.

 

وی  افزود: یکی از برنامه های تابستانه های فرهنگسراها، جنگ های شب نشینی می باشد که در پنجشنبه و جمعه های تابستان  در بوستان ها ودر محل فرهنگسراهای شهر در حال اجرا است.

 

رئیسیان زاده عنوان کرد: در دهه کرامت 60 جشن محلی و منطقه ای با محوریت محلات و با همکاری نهادهای مردمی در سراسر شهر اجرا می شود.

 

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد ابراز کرد: هر فرهنگسرا در ایام دهه کرامت سه شب جشن با حضور مردم در بوستان های مجاور فرهنگسراها  و  فضاهای مورد استفاده  مردم  برگزار می کند.

 

رئیسیان زاده با اشاره به جشن روز دختر که به همت فرهنگسرای حجاب از میلاد حضرت معصومه(س) به مدت پنج  شب برگزار می شود، گفت: امسال اولین سالی است که ما از ظرفیت بوستان ریحانه برای ویژه برنامه های مخصوص بانوان بهره برداری می کنیم.

 

وی با تاکید بر این مهم که در جشن روز دختر تمامی عوامل برگزار کننده جشن، بانوان هستند، افزود: ایستگاه های نشاط ویژه دختران، حرکات نمایشی گروه های رزمی و برنامه های طنز و سرود از ویژه برنامه های این جشن ها است.

 

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اهمیت شاخصه حریم زیارت و تغییر نگرش زائران و شهروندان نسبت به آن اظهار کرد: در همین راستا و به منظور ارتقای سطح نگرش عمومی نسبت به مقوله زیارت کمپین "نائب الزیاره" را برای بهره مندی همه مردم کشور و آنهایی که دلشان تمنای  زیارت امام مهربانی ها را دارد ولی نمی توانند به زیارت بیایند، برنامه ریزی کرده ایم.

 

وی افزود:بر اساس استفتاء از دفاتر مراجع عظام کوتاهترین زیارت امام هشتم(ع) صلوات خاصه حضرت رضا(ع) عنوان شد؛ در یک سامانه پیامکی افراد مشتاق زیارت و یا طالب نائب الزیارتی برای زیارت امام رضا(ع) از طریق صلوات خاصه راهنمایی می شوند.

 

رئیسیان زاده با اشاره به بخش دل نوشته های زائران در سایت "نائب الزیاره" ابراز کرد: در این سامانه دل نوشته های عاشقان امام هشتم(ع) بدون قید نام، ثبت می شود.

 

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: برای شرکت در این کمپین علاقمندان می توانند جهت عضویت عدد 8 را به سامانه پیامکی 1000880088 ارسال کنند.

 

وی با بیان اینکه مشهد در سال 2017 پایتخت فرهنگی جهان اسلام معرفی شده است، گفت: فرهنگ سرای زیارت در این راستا فعالیت های خوبی انجام و ارتباط با جهان اسلام را در صدر برنامه های خود پیگیری می کند.

 

رئیسیان زاده افزود: فرهنگ سرای زیارت با برگزاری سه شب جشن دهه کرامت با رویکرد مقاومت اسلامی در خدمت قومیت های مجاور جهان اسلام در ایران است که جمعه آینده ویژه مجاوران عراقی، پنجشنبه  آینده ویژه مجاوران پاکستان و هندوستانی و دوشنبه ویژه اقلیت های مجاوران افغانی برگزار می شود.

 

وی در توضیح بیشتر این جشن ها گفت: طراحی جشن ها با زبان و آداب و رسوم هر کشور با محوریت مقاومت و مطابق با ذائقه قومیت ها انجام شده است.

 

رئیسیان زاده گفت: افزایش تمایل شهروندان به زیارت یکی دیگر از اهداف سازمان فرهنگی در دهه کرامت است که در طرحی مصادف با 23 ذیقعده،  روز زیارتی امام رضا(ع) یا همان دحوالارض شاهد آن خواهیم بود و به نوعی سبب ترغیب شهوندان مشهدی جهت تشرف با پای پیاده به حرم مطهر است که البته مقدمات و آماده سازی فرایند اجرایی این برنامه اعم از مشارکت با تشکل ها تبلیغات و... در ایام دهه کرامت انجام می گیرد.

 

وی به فرهنگسازی روز زیارتی حضرت رضا(ع) در دهه کرامت اشاره کرد و افزود: می توان فرهنگسازی کرد تا این روز همانند روز عاشورا که یکی از روز های ویژه و معنوی سال است، مورد توجه قرار گیرد.

 

رئیسیان زاده در توضیح این حرکت بزرگ گفت: قرار است در دهه کرامت از چهار یا پنج مسیر تشرف گروهی زائران و مجاوران را با پای پیاده به حرم مطهر امام رضا(ع) داشته باشیم و در مسیر این تشرف ایستگاه های پذیرایی و تبلیغات جهت ترویج این حرکت بزرگ با مشارکت حدود 40 تشکل مردمی طراحی شده است.

 

وی به سه شب جشن بزرگ در عرصه میدان شهدا ویژه خانواده ها در ایام دهه کرامت اشاره کرد و افزود: این جشن ها از یک   شب قبل ولادت آغاز وتا شام ولادت با رویکرد ترویج فرهنگ مجاوری و زیارت حضرت رضا(ع) برگزار می شود.

 

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد همچنین به حمایت از تشکل ها و مساجد در برگزاری برنامه های دهه کرامت اشاره کرد.

 

به گفته وی فضای تبلیغات و فضاسازی های شهری به عنوان یکی از رسالت های سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری که در مناسبت های مختلف انجام می شود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون