تاریخ خبر: کد خبر: 5199

حمایت ویژه از تشکل‌های فرهنگی مشهد در گرامیداشت سوم خرداد

قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رویکرد کلی در فضای فرهنگی جامعه است، چراکه هر کشوری نیازمند نیروهای تدافعی است که در مقابل زیاده خواهی جهان بایستند.

به گزارش قاصدنیوز، جعفر رئیسیان زاده، قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد در نشست خبری "خاک معطر" که به مناسبت بزرگداشت آزادسازی خرمشهر که در فرهنگ سرای پایداری برگزار شد، گفت: ترویج فرهنگ ایثار و شهادت رویکرد کلی در فضای فرهنگی جامعه است، چراکه هر کشوری نیازمند نیروهای تدافعی است که در مقابل زیاده خواهی جهان بیاستند.


وی افزود: کشورما 8 سال با دست خالی و با تکیه بر باورهای دینی مصداق عینی دفاع و آمادگی در برابر هجوم دشمنان بود، اما در حال حاضر نتوانستیم به درستی از این سرمایه ملی بهره مند شویم.


قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بنابر فرمایشات رهبر معظم انقلاب ما آن چنان که باید و شاید نتوانستیم از این سرمایه فرهنگی بهره بگیریم، ابراز کرد: یکی از محورهای اساسی فعالیت‌های فرهنگی ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است، چرا که تفهیم این موضوع که مقاومت و مجاهدت به پیروزی منجر می‌شود می‌تواند برکات زیادی را برای جامعه داشته باشد.


وی با بیان اینکه مردم کشور ما در حماسه آزادسازی خرمشهر دریافتند که می‌توان با مقامت به پیروزی رسید، اظهار کرد: اکنون نیز می‌توانند با مجاهدت و اصلاح رفتار اقتصادی و اجرای اقتصاد مقاومتی که مورد تاکید رهبر کبیر انقلاب است به پیروزی دست یابند.


رئیسیان زاده با تاکید بر اینکه باید نگاه ما به فتح خرمشهر نگاه جامع و کاملی باشد، گفت: فرهنگ سرای پایداری با تولید محصولات فرهنگی و حمایت از فعالیت‌های مردمی ویژه برنامه‌هایی را برای این ایام در نظر گرفته است.


وی ادامه داد: احیای جشن‌های مردمی و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت با رویکرد حضور مردم تاثیرات زیادی در ترویج فرهنگ ایثار و شهادت دارد، البته هر زمان که نیاز به حضور مستقیم شهرداری باشد ما نیز در این عرصه با همکاری فرهنگ سرای پایداری ورود پیدا می‌کنیم.


قائم مقام سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد با اشاره به اینکه حمایت ویژه ای از تشکل‌های مردمی برای برگزاری جشن‌ها و مراسم سوم خرداد انجام شده است، یادآور شد: در سال جاری بسیاری از تشکل‌های مردمی و بسیج درخواست‌هایی داشتند که همکاران ما در خواست آنان را اجابت کردند.


وی اظهار کرد: به طور کلی برنامه‌های فرهنگ سرای پایداری در سه موضوع اجرای مستقیم برنامه‌ها، مشارکت با تشکل‌ها و تولید محصول به منظور گرامیداشت سوم خرداد ماه و سالروز آزاد سازی خرمشهراجرا می شود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون