تاریخ خبر: کد خبر: 5028

جشنواره "شمع فروزان " در 200 مدرسه شهر مشهد در حال اجراست

مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده گفت: همزمان با هفته معلم، جشنواره شمع فروزان در 200 مدرسه شهر مشهد در حال اجراست.

به گزارش قاصدنیوز، فخر اکبری، مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده در گفت‌وگو با خبرنگار پایگاه اطلاع رسانی سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری مشهد، هدف از برگزاری این جشنواره آشنایی با بزرگان دین و دانشمندان اسلامی و ایرانی عنوان کرد و افزود: شرافت و مرتبه معلم زمانی اهمیت دارد که بتواند شان خداوند و پیامبران را در وجود خود محقق سازد و پیوند انسان به هدف متعالی خلقت یعنی عبادت را برقرار سازد.


وی افزود: شهید مرتضی مطهری یکی از آن معلمان راستین است که با نگاه ترکیبی به همه معارف بشری نظر می‌کند و تمامی تلاش‌های علمی و عملی رامقدمه ای برای عبادت می‌داند.


مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده با بیان اینکه در طرح شمع فروزان به دنبال معرفی الگوهای برتر به کودکان هستیم، گفت: طبق هماهنگی‌های صورت گرفته، 35 مربی خانم‌ و آقا در مدارس دخترانه و پسرانه درقالب پرده خوانی وجه دانش افزایی را با این روش الگو سازی می‌کنند.


فخر اکبری با بیان اینکه در طرح شمع فروزان به دنبال دو هدف دانشی و نگرشی زیر هستیم، خاطرنشان کرد: هدف دانشی ما ایجاد دانش در کودکان و آشنایی با شیوه زندگی علامه شهید مرتضی مطهری و هدف نگرشی در خصوص ایجاد علاقه به شهیدان علم و دانش است.


وی پیام محوری این جشنواره را «من علم و معلم را دوست دارم» عنوان کرد و افزود: پیش بینی شده درابتدای برنامه یکی از سوره‌های قرآن کریم بصورت تصویری پخش و پس از آن به شرح ترجمه آسان آن پرداخته و بعد از آن، مشروح ترجمه آیات که بصورت شعر در آمده خوانده شود.


فخر اکبری افزود: داستان مصور (پرده خوانی) شامل زندگی نامه دوران کودکی استاد شهید مرتضی مطهری است که بصورت تصویری برای کودکان به نمایش گذاشته می‌شود و راوی شروع به بیان قصه می‌کند.


وی تصریح کرد: برای آشنایی بهتر کودکان یک داستان مصور بصورت عکس‌های کودکانه و پرده خوانی به نمایش گذاشته شده و راوی توضیحاتی پیرامون هر تصویر ارائه می کند‌کند.


مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده همچنین اجرای نمایش عروسکی "کی از همه قویتره" را از دیگر برنامه‌های پیش بینی شده عنوان کرد و افزود: این داستان حکایت از موشی دارد که می‌خواهد بداند چه کسی از همه قوی تر است که در ابتدا فکر می‌کند خورشید از همه قوی تر است و بعد از سوال از خورشید ابر را قوی تر می‌بیند و ... و در نهایت متوجه می‌شود کسی که علم دارد از همه قوی تر است.


فخر اکبری گفت: در پایان برنامه به یکی از بیانات مقام معظم رهبری اشاره می‌شود که می‌فرمایند: "العلم سلطان" کشوری که علم دارد برتری نظامی دارد، برتری پزشکی دارد و یک چنین کشوری که برتری علمی دارد قدرت دارد پس علم به انسان قدرت می‌دهد.


مدیر فرهنگ سرای کودک و آینده در پایان خاطرنشان کرد: به مناسبت این هفته وبه پاس تشکر و قدردانی از معلمان نیز شاخه گلی به آن ها اهدا می‌شود.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون