تاریخ خبر: کد خبر: 5987

پلمب هشتاد قلیان‌سرا در سبزوار

رئیس مرکز بهداشت سبزوار افزود: متاسفانه آمار قلیان‌سراهای غیر مجاز در شهرستان بیش از 80 مورد بود که بر اساس آمارهای غیر رسمی به 120 قلیان‌سرا می‌رسید که همه پلمب شدند.

پلمب هشتاد قلیان‌سرا در سبزوار

به گزارش قاصدنیوز، سید جمال‌الدین میر موسوی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سبزوار با اشاره به پلمب بیش از 80 قلیان‌سرا در سبزوار اظهار کرد: طرح جمع‌آوری قلیان‌سراهای سبزوار براساس قانون جامع مبارزه با دخانیات اجرا شد که در ابتدای راه با چالش‌های مختلفی در این زمینه مواجه بودیم.

 

وی با بیان اینکه دانشگاه‌های علوم پزشکی کمی در سطح استان خراسان رضوی این طرح را در شهرستان‌های خود اجرا کرده بودند، تصریح کرد: در استان خراسان بزرگ این طرح در شهرستان‌های گناباد، بجنورد و در برخی دانشگاه‌ها به صورت مقطعی برگزار شده بود.

 

میرموسوی با بیان اینکه در گذشته پیگیری‌های زیادی برای اجرای طرح جمع‌آوری قلیان‌سراها در شهرستان اجرا شده بود، خاطرنشان کرد: متاسفانه با وجود پیگیری‌های صورت گرفته این طرح‌ها نیمه کاره ماند و به نتیجه نرسید.

 

وی با بیان اینکه با هماهنگی صورت گرفته با دادستانی، فرمانداری و  نیروی انتظامی جلسات مختلفی برگزار و اجرای طرح در دستور کار قرار گرفت، اعلام کرد: با وجود چالش‌هایی که اصناف در این زمینه داشتند طرح با قدرت در شهرستان برگزار شد و ممنوعیت مصرف قلیان در همه باغسراها، سفره‌خانه‌های سنتی و قهوه‌خانه‌ها اجرا شد.

 

رئیس مرکز بهداشت سبزوار افزود: متاسفانه آمار قلیان‌سراهای غیر مجاز در شهرستان بیش از 80 مورد بود که بر اساس آمارهای غیر رسمی به 120 قلیان‌سرا می‌رسید که همه پلمب شدند.

 

میرموسوی با بیان اینکه اجرای موفقیت‌آمیز این طرح در شهرستان سبب شد تا دانشگاه علوم پزشکی سبزوار بتواند جایزه ملی میرزای شیرازی را کسب کند، گفت: برای نخستین‌بار است که این طرح در سطح استان به صورت موفق و جدی اجرا می‌شود که سبب شده امروز در دیگر شهرستان‌های استان نیز طرح اجرایی شود.

 

وی با تاکید بر اینکه در حوزه سلامت عمومی به هیچ عنوان مماشات نمی‌کنیم، ادامه داد: در این زمینه ما به وظایف ذاتی خودمان عمل می‌کنیم، اما انتظار ما از سایر نهادها و دستگاه‌های اجرایی ایجاد فضایی جایگزین برای جوانان و نوجوانان است تا به دنبال فضایی مانند قلیان‌سراها نروند.

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون