تاریخ خبر: کد خبر: 5905

تداوم برخورد با قُل‌قُل خانه ‌ها در مشهد

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد از برخورد با متصدیان واحدهایی که با بی‌اعتنایی به قانون، همچنان قلیان عرضه می‌کنند، خبر داد.

تداوم برخورد با قُل‌قُل خانه ‌ها در مشهد

به گزارش قاصدنیوز، معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد با بیان اینکه برخورد با متصدیان واحدهایی که با بی‌اعتنایی به قانون، همچنان قلیان عرضه می‌کنند، با جدیت ادامه دارد، افزود: به دلیل وسعت شهر مشهد و بالا بودن آمار واحدهای عرضه‌کننده قلیان در این کلان‌شهر، در چند فاز با واحدهای متخلف برخورد می‌شود. 

 

سید عبدا... ارجاعی در گفتگو با خبرنگار شهرآرا، اظهار کرد: ۱۵ خردادماه آخرین‌مهلت توقف داوطلبانه عرضه قلیان در واحدهای رسته چایخانه‌داران بود که از آن تاریخ به بعد گشت‌های مشترک اداره بهداشت، پلیس اماکن، شهرداری و اتحادیه مربوطه تشکیل و برخوردهای لازم با واحدهایی که هنوز در این خصوص اقدام نکرده‌اند، انجام گرفته است. وی گفت: در فاز نخست، با واحدهای غیرمجاز عرضه‌کننده قلیان که هیچ‌گونه پروانه فعالیتی نداشتند، برخورد قانونی صورت گرفت و اکنون برخورد با واحدهایی که دارای پروانه فعالیت در رسته چایخانه‌داران و سفره‌خانه‌های سنتی هستند، اما در پروانه فعالیت آن‌ها به‌صراحت ذکر شده است که اجازه عرضه قلیان ندارند، در حال انجام است. ارجاعی ابراز داشت: البته برای این‌گونه واحدهای صنفی که در کنار فعالیت اصلی خود، نسبت به عرضه قلیان هم اقدام می‌کنند، به‌شرط اینکه که به رسته اصلی خود بازگردند و یا تغییر شغل دهند، مشوق‌هایی در نظر گرفته شده است.

 

ارجاعی همچنین از فعالیت ۷۰ واحد صنفی فروش تنباکو و زغال و قلیان در سطح شهر مشهد خبر داد و افزود: متصدیان این واحدها تا ١٥ شهریورماه فرصت دارند تغییر شغل دهند و به رسته دیگری روی آورند. اما اگر این افراد در چارچوب قانون عمل نکنند، با آن‌ها برخورد شدیدی خواهد شد.

 

وی در پایان با تأکید بر ضرورت فرهنگ‌سازی در خصوص عدم استعمال قلیان و دخانیات خاطرنشان کرد: تلاش‌ها و پیگیری‌های روزنامه شهرآرا به‌عنوان روزنامه متعلق به مردم مشهد در امر اطلاع‌رسانی اقدامات صورت گرفته برای برخورد با واحدهای عرضه‌کننده قلیان قابل‌تقدیر است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون