تاریخ خبر: کد خبر: 5105

15خرداد آخرین مهلت جمع‌آوری قلیان از واحدهای صنفی مشهد

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد با بیان اینکه برخورد شدید با واحدهای صنفی عرضه قلیان در دستور کار کارگروه قرار گرفته است، گفت: آخرین مهلت جمع‌آوری قلیان از واحدهای صنفی مشهد 15 خرداد 94 است.

به گزارش قاصدنیوز، عبدالله ارجاعی ظهر امروز در نشست خبری «کارگروه سلامت و امنیت غذایی با محوریت عرضه قلیان» در سالن اجتماعات شهرک سلامت اظهار کرد: بر اساس چهار شاخص میزان تاثیر متغییر بر بهداشت، اقتصاد، فرهنگ و عزت ملی مصرف دخانیات همچون سیگار و قلیان در جامعه تهدیدی برای سلامت شهروندان به ویژه جوانان است.

 

وی با بیان اینکه همدلی و اتفاق نظر مجموعه مدیریت شهری در اجرای قانون و ابلاغ مصوبه هیئت وزیران به ویژه وزیر صنعت و معدن سبب تشکیل این کارگروه شده است، تصریح کرد: بر اساس قانون 13 نظام صنفی با هر گونه تبلیغ و گسترش مصرف دخانیات مبارزه و برخورد می‌کنیم لذا طرحی در این زمینه توسط نمایندگان دستگاه‌های مختلف در دستور کارگروه قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

 

معاون سیاسی امنیتی فرماندار مشهد با بیان اینکه برخورد شدید با واحدهای صنفی عرضه قلیان در دستور کار کارگروه قرار گرفته است، گفت: آخرین مهلت واحدهای صنفی عرضه قلیان در مشهد تا 15 خرداد 94 است و متصدیان این بخش‌ها همچون چایخانه‌های سنتی، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها، پارک‌ها و فضای سبز و ... یا باید مجوز بگیرند یا تغییر شغل دهند.

 

ارجاعی اضافه کرد: مهمانپذیرها، هتل‌ها و هتل آپارتمان‌ها تا اول خرداد 94 باید به جمع شدن اماکن قلیان و ... در فضای تفریحی خود اقدام کنند و در صورت عدم توجه به این دستور مجموعه هتل، مهمانپذیر و هتل آپارتمان با برخورد شدید روبه‌رو می‌شوند.

 

وی همچنین از فعالیت 70 واحد صنفی فروش تنباکو، زغال و قلیان در سطح شهر مشهد خبر داد و افزود: در صورت عمل نکردن این واحدها بر اساس چارچوب قانون، برخورد قانونی اعمال می‌شود.

 

*فعالیت 80 چایخانه فاقد مجوز در مشهد

در ادامه رئیس اتاق اصناف مشهد، توجه به فرهنگ‌سازی و آموزش را در کاهش مصرف دخانیات و قلیان مهم دانست و گفت: با توجه به فعالیت واحدهای فروش ادوات دخانیات در مشهد که عمدتا بدون پروانه کسب هستند، ابلاغ مصوبه وزیر صنعت و معدن به استان‌ها و در پی آن تشکیل کارگروه سلامت به صورت جدی، سبب کاهش این واحدها در دو سال اخیر شده است.

 

محمود بنانژاد افزود: ما در مشهد 205 چایخانه سنتی داریم که از این میان 80 واحد بدون مجوز است و علاوه بر این 56 سفره خانه نیز فعال هستند.

 

منبع: خبرگزاری فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون