تاریخ خبر: کد خبر: 1734

قلیان‌خانه‌های قوچان به باشگاه‌های ورزشی تبدیل شد

دادستان عمومی و انقلاب قوچان گفت: قلیان‌خانه‌های قوچان به باشگاه‌های ورزشی تبدیل شد.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از فارس، اسماعیل رحمانی ظهر امروز در نشست رسیدگی به امور تالارهای پذیرایی قوچان در سالن اجتماعات فرماندهی انتظامی این شهرستان اظهار کرد: کار پایدار و پرثمر در جامعه مدنی مبتنی بر مشارکت مردم و حاکمیت با یکدیگر است و در حکومت اسلامی مردم جزئی از حاکمیت محسوب می‌شود.

 

وی با بیان این که مدیران و سرمایه‌گذاران تالارهای پذیرایی کار خداپسندانه‌ای را به مردم ارائه می‌دهند، گفت: امروزه به جای برگزاری مجالس در منازل بدون هیچ‌گونه نظارتی، عروسی‌ها در تالارها برگزار شده که با این کار این‌ مجالس مدیریت می‌شود.

 

رحمانی با اشاره به اینکه گاهی سکوت در برابر برخی رذایل اخلاقی و مصادیق منکر در تالارها سبب ایجاد بروز منکرات می‌شود، تصریح کرد: تیم عملیاتی ویژه‌ای برای نظارت بر اماکن در سطح شهرستان قوچان مشخص شده تا با اطلاع‌رسانی به موقع و مناسب با اینگونه منکرات برخورد کنند.

 

وی ادامه داد: احکام اسلام تأیید کننده و ترویج دهنده شادی و نشاط است و آن را یکی از شاخص‌های زندگی سالم می‌داند لذا برخی افراد که آزادی و نشاط را منهای اسلام بیان می‌کنند جاهل یا عامد هستند.

 

دادستان عمومی و انقلاب قوچان تأکید کرد: آنچه سلامت روح و جسم را تأمین می‌کند شادی بوده و امام علی (ع) نیز فرموده‌اند که مؤمن شادی‌اش را در چهره نمایان و اندوهش را در دل پنهان می‌کند و امید از عملکرد مؤمن متبلور می‌شود.

 

رحمانی یادآور شد: در گذشته کشیدن قلیان در قهوه‌خانه‌ها و قلیان‌سراها رواج داشته اما در حال حاضر قوچان یک شهر بدون قلیان است و هیچ قلیانی در اماکن عمومی مثل پارک‌ها عرضه و استعمال نمی‌شود.

وی با اشاره به اینکه هر قلیان به اندازه سه پاکت سیگار مضرات دارد، افزود: ممکن است برخی مسافران به دلیل آشنا نبودن با فرهنگ شهرستان اقدام به استعمال قلیان کنند اما امروز به کمک مردم و دلسوزان جامعه قلیان‌خانه‌ها به باشگاه‌های ورزشی تبدیل شده که سند افتخاری برای قوچان است.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون