تاریخ خبر: کد خبر: 5450

با حضور اعضای جنبش انصارالله یمن و مداحی میثم مطیعی و حاج احمد واعظی/

گزارش کامل گردهمایی باشکوه «یمن تنها نمی‌ماند» در مشهد + تصاویر

محمد القبلی از رهبران جنبش انصارالله یمن که برای درمان ناشی از مجروحیت به ایران آمده است، از مواضع محکم رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم ایران به خصوص مردم مشهد تشکر کرد. وی این حمایت‌ها را ریشه در روابط تاریخی ایران و یمن دانست.

به گزارش «قاصدنیوز»، گردهمایی باشکوه مردم مشهد در حمایت از مردم مظلوم یمن بعداز ظهر روز گذشته در مهدیه مشهد با حضور دو تن از اعضای جنبش انصارالله یمن و مداحان اهل بیت(علیه السلام) برگزار شد.

 

یمن تنها نمی ماند

در ابتدای گردهمایی«یمن تنها نیست» که قرار بود در میدان شهدا برگزار گردد اما به دلایلی به مهدیه مشهد منتقل شده بود، دکتر کمال المجاهد الحوثی از پزشکان یمنی، حملات اخیر به یمن را وحشیانه دانست و اظهار داشت: حملات سعودی آمریکایی اخیر تمامی اهداف غیرنظامی از قبیل بیمارستان‌ها، جاده‌ها، پل‌ها، مراکز نفتی و غیره مورد هدف قرار داده است.

 

حتی به مقبره شهدا و قبرستان ها هم رحم نمی‌کنند/ ده هزار شهید و مجروح تاکنون

وی با بیان اینکه حتی مقبره شهدا و قبرستان ها نیز از آماج حملات در امان نبوده است گفت: بیش از 61 مرکز درمانی طی جنگ اخیر مورد حملات قرار گرفته است و طبق آمار 10هزار نفر شهید و مجروح داشته ایم که از این تعداد 30درصد کودک هستند.

یمن تنها نمی ماند

عضو انصارالله یمن اوضاع انسانی در یمن را به‌دلیل محاصره‌های شدید هوایی، زمینی و دریایی نامناسب دانست و تصریح کرد: طی حملات هوایی سعودی‌ها به یمن شاهد قطع برق در تمامی استان‌های یمن بوده‌ایم که این قطعی در مناطق حساس سبب به خطر افتادن و تهدید مردم شده است.

 

دکتر کمال الحوثی با اشاره به استفاده سلاح‌های ممنوعه توسط دشمن سعودی - آمریکایی تصریح کرد: مردم یمن همچنان ایستاده‌اند و پیام مقاومت و ایستادگی خود را به تمام مردم جهان اعلام می‌کنند.

 

 

یمن گورستان مهاجمین است / از مواضع محکم رهبر انقلاب تشکر می کنم

در ادامه برنامه محمد القبلی از رهبران جنبش انصارالله یمن که برای درمان ناشی از مجروحیت به ایران آمده است، از مواضع محکم رهبر معظم انقلاب و حمایت مردم ایران به خصوص مردم مشهد تشکر کرد. وی این حمایت‌ها را ریشه در روابط تاریخی ایران و یمن دانست.

 

القبلی در ادامه  با طرح این سوال که چرا سعودی‌ها به  یمن حمله کردند، گفت: تا به حال از سوی یمن هیچ اقدامی علیه عربستان صورت نگرفته است و حمله فعلی از سوی سعودی‌ها کاملا یک طرفه است. این عربستانی‌ها بودند که در ابتدا با حمایت از القاعده و دخالت در یمن  باعث عقب‌ماندگی و فقر و تشتت در این کشور شدند.

 

وی با اشاره به انقلاب مردم یمن در سال 2014 خاطر نشان کرد: مردم یمن علیه شرایط موجود قیام کردند و  این باعث شد سعودی‌ها دشمنی خود با مردم این کشور را به شکل فعلی ابراز کنند.

 

عضو شورای مرکزی انصارالله یمن با بیان اینکه مردم با همراهی ارتش و کمیته‌های مردمی مقابل مهاجمان ایستادند، گفت: معروف است که یمن گورستان مهاجمان است و ما معتقدیم این اتفاق خواهد افتاد.

محمد القبلی یمن

وی گفت: یمن گورستان مهاجمین است و ما نیز به این مثل ایمان داریم که این چنین خواهد شد، درست است محاصره اقتصادی از همه جهات علیه بیش از 25میلیون مردم یمن در حال انجام است اما ایمان داریم این محاصره توسط مردم آزاده و مسلمانان جهان شکسته می شود.

 

القبلی در پایان اشاره کرد: علیه ایران همه قدرت های دنیا متحد شدند و در نهایت ایرانی از جنگ سربلند برون آمد که از همیشه قدرتمندتر شده بود ما هم اینجا ایستاده ایم تا بگوییم برادر هستیم و در کنار یکدیگر تا رسیدن به پیروزی خواهیم ایستاد.

 

در بخش انتهایی این گردهمایی حاج میثم مطیعی که با مداحی های عربی-فارسی خود پیرامون یمن این روزها شهرت یافته است، مداحی های «رسیده موسم فریاد» ، «دم اویس است از قَرَن میاید»، «آه خونین جگران یمن و غزه یکیست» و... را خواند.

میثم مطیعی یمن تنها نمی ماند

 

همچنین حاج احمد واعظی، مداحی خود را برای مردم مظلوم یمن خواند. متن این شعر بدین شرح است:

حاج احمد واعظی

 

شیر بیشه ایم و نه اهل گریزیم

آمریکا مهیای ستیزیم

اگر فرمان بده سید علی یک روز

خون صد هزار تا داعشی می‌ریزیم

نه اهل خواهشیم نه اهل سازشیم

خصم اسرائیل و دشمن یهودیم

ضدآل خلیفه و آل سعودیم

اسیر حرم مشهد و قمیم

همه مدیون امام هشتمیم

*

از آل سعود تا ابد بیزارم

بر قوم یهود لعن و نفرین دارم

در جبهه مسلمین علیه باطل

من شیعه حیدرم پی پیکارم

*

در باغ یمن خزانی و سیلابی

در کشتن کودکان چرا بی تابی

نفرین به تو ای همنفس اسرائیل

لعنت به تو ای حکومت وهابی

*

ای دست خدا منتقم روی کبود

پرخون شده کشور یمن ای موعود

ای کاش با دست ابالفضلی خود

سیلی بزنی به صورت آل سعود

 

 

حاشیه‌ها:

- چندین پلاکارد در انتقاد به سیاست‌های دولت در قبال یمن و آل سعود توسط مردم نوشته شده بود.

انتقاد به ظریف یمن تنها نمی ماند

انتقاد به دولت یمن تنها نمی ماند

انتقاد به دولت یمن تنها نمی ماند

 

- " دنیا این را بداند، یمن تنها نماند"، "مرگ بر آمریکا" ، "مرگ بر اسرائیل" ،  "مرگ بر آل سعود" و... از جمله شعارهای مردم در این گردهمایی بود.

 

- جمعی از تشکل های مردمی در اعتراض به عدم صدور مجوز اجتماع در میدان شهدا توسط استانداری طومار امضا جمع کردند.

 

- پرچم های "مرگ بر آمریکا" فضای ضداستکباری خاصی را در این گردهمایی حاکم کرده بود.

مرگ بر آمریکا

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون