تاریخ خبر: کد خبر: 5435

توضیحات معاون فرماندار مشهد درباره اجتماع«یمن تنها نمی ماند»

چون درخواست اولیه برگزاری تجمع در حمایت از مردم یمن که یک اقدام کاملاً سیاسی است توسط یک کانون فرهنگی و هنری ارائه‌شده بود و ضمناً بازه زمانی هم رعایت نشده بود با مکان برگزاری تجمع مخالفت و با هماهنگی مسئولین تجمع مربوطه مقرر شد دریکی از مساجد یا مکان‌های شبیه به آن در سطح شهر برگزار گردد.

توضیحات معاون فرماندار مشهد درباره اجتماع«یمن تنها نمی ماند»

معاون سیاسی، امنیتی فرمانداری مشهد در گفتگو با «قاصدنیوز» گفت: بر اساس ماده 30 آیین‌نامه اجرایی فعالیت احزاب مصوب سال61 تقاضای برپایی راهپیمایی یا اجتماعات باید یک هفته قبل از برگزاری، کتباً و حضوراً توسط نماینده رسمی گروه سیاسی ارائه شود و بر اساس تبصره دو ماده شش قانون احزاب تشکیل اجتماعات در میادین و پارک‌های عمومی با کسب مجوز وزارت کشور آزاد است. لذا چون درخواست اولیه برگزاری تجمع در حمایت از مردم یمن که یک اقدام کاملاً سیاسی است توسط یک کانون فرهنگی و هنری ارائه‌شده بود و ضمناً بازه زمانی هم رعایت نشده بود با مکان برگزاری تجمع مخالفت و با هماهنگی مسئولین تجمع مربوطه مقرر شد دریکی از مساجد یا مکان‌های شبیه به آن در سطح شهر برگزار گردد.

 

سید عبدالله ارجائی درباره برنامه اخیر حزب کارگزاران گفت: بر اساس ماده د دستورالعمل تفویضی وزیر کشور به استانداران، برگزاری مراسم توسط گروه‌های رسمی سیاسی در مکان‌های سرپوشیده و محصور یا مکان‌هایی که تظاهر بیرونی ندارد نیاز به اخذ مجوز ندارد.

 

وی درباره سیاسی بودن برنامه «یمن تنها نیست» با اشاره به اینکه مرجع تشخیص سیاسی بودن نماینده سیاسی دولت در شهرها است، گفت: تشکل‌ها می‌توانند برای یمن برنامه فرهنگی بگذارند اما چون موضوع یمن مربوط به مناقشات بین دو کشور می‌باشد کاملاً سیاسی محسوب می‌شود.

 

 

قابل ذکر است اجتماع «یمن تنها نمی ماند» روز یکشنبه ساعت 18 با تغییر مکان از میدان شهدا در محل مهدیه مشهد برگزار خواهد شد.

کلمات کلیدی

  • حسین 0 2

    این یعنی اگر احزاب برای یمن نخواستند کاری بکنند مردم هم نمی توانند!!!

    • محمد 0 0

      مردم خودشان باید حزب جدید تشکیل دهند! مردم بی نام و نشان که نداریم!

  • حسین 0 2

    دروغ هایی که این مدت گفتند را چگونه جواب می دهند؟!!!

  • مهدی 0 0

    این حرف ها که متن قانون است.
    ضمنا بنظرم اگر دستگاهی پیدا شد که قانون را اجرا کرد باید حمایتش کرد.

ارسال نظر

تریبون