تاریخ خبر: کد خبر: 3602

ستاد میدانی مستقل در حاشیه شهر مشهد تشکیل می‌شود

مشاور شهردار مشهد مقدس گفت: ستاد میدانی مستقل و مستمر در حاشیه شهر مشهد تشکیل می‌شود.

ستاد میدانی مستقل در حاشیه شهر مشهد تشکیل می‌شود

به گزارش  قاصد نیوز ، سید وحید موسویان در نشست تخصصی با اعضای کارگروه حاشیه شهر گروه مشاوران جوان با بیان این مطلب اظهار داشت: این ستاد به عنوان قرارگاه کوچک محلی مردمی علاوه بر تقویت زیرساخت‌های فرهنگی که امری مهم است، سبب رشد و توانمند شدن شهروندان مناطق حاشیه شهر می‌شود.

 

وی با اشاره به اینکه حاشیه شهر مشهد در شان همجواری حضرت رضا(ع) نیست، تصریح کرد: به منظور حفظ شان و منزلت مشهد به دلیل همجواری با حضرت رضا(ع) بهتر است اقدامات گسترده و ملی در خصوص حاشیه شهر صورت گیرد نه اینکه منتهی به یک سازمان شود.

 

مشاور شهردار مشهد مقدس اظهار داشت: افراد به تنهایی قادر به انجام امور محله خود نیستند و باید با اتحاد یکدیگر و ایجاد شبکه، در حاشیه شهر مشهد اقدامات موثری در زمینه‌های فرهنگی، اجتماعی، شهری و... برای نتیجه‌گیری بهتر اجرا کنند.

 

هادی قاسم‌پور، رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در ادامه نشست با بیان اینکه حاشیه شهر مشهد تبدیل به یک گفتمان ملی شده و مقام معظم رهبری نیز پیگیر ویژه این مسئله هستند، گفت: با توجه به ظرفیت‌های موجود در انقلاب فرهنگی کارهای ویژه‌ای در این محدوده شهری باید صورت گیرد.

 

وی تصریح کرد: تدوین اطلس 66 هسته‌ای که برای نخستین بار توسط اعضای کارگروه حاشیه شهر گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد در کشور صورت گرفته از نتیجه بازدیدهای این کارگروه از مناطق کم‌برخوردار، خروجی ایده‌ها و اتاق فکرهای آنها است.

 

قاسم‌پور اتمام پروژه تحقیقاتی اطلس 66 هسته‌ای را نیاز به حمایت‌های مالی مدیران دانست و اضافه کرد: با تکمیل این پروژه بخش عمده‌ای از مسایل مدیران شهری در حوزه حاشیه شهر تحقق می‌یابد.

 

رئیس گروه مشاوران جوان شهرداری مشهد به اقدامات انجام شده گروه مشاوران جوان در مورد حاشیه شهر مشهد اشاره کرد و افزود: مشاوران جوان با ایجاد کارگروه حاشیه شهر و بازدیدهای متناوب به حساس‌سازی و آگاه‌سازی این معضل پرداختند و در حال حاضر با پیگیری تقویم وعده‌های مسوولان در مورد مناطق کم برخوردار با مطالبه‌گری این جریان را ادامه می‌دهند.

منبع: تسنیم

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون