تاریخ خبر: کد خبر: 3067

فرودگاه مشهد، تناسبی با شهر مشهد ندارد

فرودگاه مشهد قابل مقایسه با سایر فرودگاه‌های کشورهای زائرپذیر دیگر نیست؛ لذا مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند تفاوت چشمگیری بین فرودگاه مبدأ و مقصد احساس می‌کنند و در این میان وضعیت فعلی فرودگاه مشهد جز اینکه جایگاه مشهد را در تفکر مسافران تقلیل می‌دهد کارکرد دیگری ندارد.

فرودگاه مشهد، تناسبی با شهر مشهد ندارد

به گزارش قاصد نیوز، معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد با بیان اینکه مشهد با نقطه ایده‌آل یک شهر زیارتی فاصله زیادی دارد، بر لزوم توجه به محصولات و صنایع فرهنگی جهت معرفی ظرفیت‌های شهر زیارتی مشهد تاکید کرد.

 

مهدی برادران اظهار داشت: باید نسبت به اولویت‌های زائر و زیارت، برنامه‌ریزی مناسبی را تدوین کرد که این امر مستلزم بررسی مطالعات دقیق و فراهم سازی مقدمات آن است.


وی افزود: تمامی حوزه‌‌های شهر مشهد از جمله بازارها، خیابان‌ها و مراکز اقامتی باید بر محور بارگاه منور رضوی توسعه پیدا کنند.

توجه مناسب طرح توسعه زیارت امام رضا(ع) به خلأهای موجود در حوزه زیارت
وی با بیان اینکه طرح توسعه کمی و کیفی زیارت امام رضا(ع) بسیاری از خلأهای موجود در حوزه زیارت شهر مشهد را برطرف کرده است، تصریح کرد: ما در عرصه برنامه‌ریزی شهری سعی داریم تا زیرساخت های لازم جهت تحقق چشم انداز افق ۱۴۰۴ مشهد را ایجاد کنیم.
 

برادران با اشاره به عدم آشنایی بسیاری از مردم جهان از حضور بارگاه علی بن موسی الرضا(ع) و ظرفیت‌های موجود در شهر مشهد، گفت: ما باید به حدی در مرحله اطلاع‌رسانی صنایع و محصولات فرهنگی و جایگاه مشهد در جهان تلاش کنیم که هیچ فردی ادعای ناآشنایی با این ظرفیت عظیم را نداشته باشد.

 

معاون برنامه‌ریزی و توسعه شهرداری مشهد بیان کرد: فرودگاه مشهد قابل مقایسه با سایر فرودگاه‌های کشورهای زائرپذیر دیگر نیست؛ لذا مسافرانی که به مشهد سفر می‌کنند تفاوت چشمگیری بین فرودگاه مبدأ و مقصد احساس می‌کنند و در این میان وضعیت فعلی فرودگاه مشهد جز اینکه جایگاه مشهد را در تفکر مسافران تقلیل می‌دهد کارکرد دیگری ندارد.

 

فعالیت‌های محدود مدیران شهری در زمینه محصولات فرهنگی زائران
برادران با اشاره به فعالیت‌های محدود مدیران شهری در زمینه محصولات فرهنگی زائران، اظهار داشت: همکاران ما تاکنون کتب راهنمای مشهد را به زبان‌های عربی و انگلیسی ترجمه کرده و در اختیار زائران عرب زبان و انگلیسی زبان قرار داده‌اند اما واقعیت مطلب این است که تاکنون هیچ مجموعه‌ای حتی یک فیلم مناسب از معرفی شهر مشهد به سایر زبان‌ها تهیه نشده است.

 

وی واگذاری زمین‌های ارزان‌قیمت به استان‌های دیگر را یکی از اقدامات زیرساختی موثر عنوان کرد و گفت: امیدواریم بنیادهای زیارت استان‌های مختلف با رویکرد غیرانتفاعی و غیرمادی خیرین را برای ساخت هر چه سریع‌تر این زائرسراها دعوت کنند تا همه عاشقان علی‌بن‌ موسی‌الرضا(ع) امکان سفر به مشهد را داشته باشند.

 

منبع : مشهد تریبون

 

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون