تاریخ خبر: کد خبر: 2424

ساخت پهپاد «آتراتوس» توسط محققان دانشگاه فردوسی

عضو انجمن علمي هوا فضاي دانشگاه فردوسي گفت: دهانه بال اين پرنده 2 متر و ۱۰ سانتي متر، طول کابين يک متر و 15سانتي متر و وزن آن با توجه به متعلقاتي که روي آن نصب مي شود، 4 تا 5/5 کيلوگرم است.

ساخت پهپاد «آتراتوس» توسط محققان دانشگاه فردوسی

به گزارش قاصدنیوز، رضا محمدیان  با بیان اینکه از کامپوزیت و بارسا در ساخت قسمت‌های دم، بال و بدنه پهپاد استفاده شده است، اظهار کرد:مهم ترین خصوصیاتی که پهپاد به واسطه آن در مسابقات کشوری مقام آورد، قابلیت پرتاب دستی این پرنده‌هاست؛ قسمت‌های بال و دم این هواپیما باز می‌شود و می‌توان آن را در یک کوله پشتی قرار داد و در هر مکان و بدون باند پرواز از آن استفاده کرد.

 

وی ادامه داد: تصویربرداری، ارسال داده‌های تصویری و موقعیت جغرافیایی به طور همزمان و سیستم خلبان خودکار آن قابلیت بازگشت به خانه را دارد.

 

محمدیان  افزود: از پهپاد بیشتر در شناسایی منطقه استفاده می‌شود، ولی می‌توان با نصب سنسورهای مخصوص در سنجش شرایط آب و هوایی مانند رطوبت و بالا بودن سرعت باد از آن استفاده کرد.

 

عضو انجمن علمی هوافضای دانشگاه فردوسی گفت: پهپاد آتراتوس در مسابقات دفاعی شامل غرب کشور، مقام دوم و در مسابقات دفاعی کشور، طراحی پهپاد، طراحی ملی مقام اول را کسب کرد.

 

طراحی پهپاد «آتراتوس» از بهمن سال 90 تا آذر1391 توسط گروه مکانیک هوافضای دانشگاه فردوسی انجام و در اسفند ماه سال ۹۲ ماکت آن ساخته و رونمایی شد.

 

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون