تاریخ خبر: کد خبر: 1449

فاطمی‌نسب:

معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی تبدیل به معاونت سیاسی شده است

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد گفت: متاسفانه مسئولان فرهنگی این دانشگاه با انجام یک سری اقدامات، معاونت فرهنگی را تبدیل به معاونت سیاسی کرده‌اند.

معاونت فرهنگی دانشگاه فردوسی تبدیل به معاونت سیاسی شده است

به گزارش قاصدنیوز، مرتضی فاطمی‌نسب در گفتگو با خبرگزاری دانشجو در مشهد، در خصوص فعالیت‌های جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد در سال تحصیلی گذشته گفت: جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی در سال تحصیلی گذشته جهت اعلام موجودیت اقدام به برگزاری یک سری کارگاه‌های معرفتی با عنوان «ترنم» و «ولا» کرد.

 

وی ادامه داد: در کارگاه ولا اقدام به انتشار فراخوان‌هایی دادیم که کسانی که مایل هستند، می‌توانند در چهار محور معرفتی اندیشه شهید مطهری و امام، مهارت‌های منطق مغالطه، کارگاه گرافیک جنگ نرم و نویسندگی فعالیت کنند که خوشبختانه با استقبال بالایی مواجه و کلاس‌ها در دانشکده علوم پزشکی برگزار شد.

 

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه با برگزاری این کارگاه‌ها توانستیم تعدادی را دانشجویان را جذب جامعه اسلامی کنیم، تصریح کرد: در طرح ترنم نیز به مسئله کادرسازی و ایجاد نیروی همطراز انقلاب پرداختیم؛ اما به شکل محدودتر و در محورهای جریان شناسی جنگ نرم و سبک زندگی که کارگاه‌های آن نیز طی دو هفته برگزار شد.

 

عضو شورای نظارت جامعه اسلامی دانشگاه فردوسی مشهد افزود: همچنین برای کادرسازی هر چه بهتر اقدام به برگزاری اردوهای تشکیلاتی کردیم تا به این وسیله علاوه بر خارج شدن از فعالیت‌های تریبونی بتوانیم کادری مجرب را فراهم آوریم.

 

فاطمی‌نسب با اشاره به اینکه در این راستا توانستیم 40 نیرو به عضویت تشکل درآوریم، بیان داشت: با توجه به اینکه سال حساسی را هم در بحث مذاکرات هسته‌ای و هم تغییر مدیران کشوری و دانشگاهی داشتیم، به همین دلیل به سمت ارائه گفتمان انقلاب اسلامی برآمدیم و تلاش کردیم با پرداختن به بحث مذاکرات بتوانیم اطلاعات دقیق و مناسبی را به مخاطبان ارائه دهیم.

 

وی ادامه داد: با توجه به اینکه روز 13 آبان یکی از روزهای مهم در تاریخ جمهوری اسلامی ایران است، به همین دلیل اقدام به برگزاری برنامه‌‌ای با عنوان «13 آبان، انقلابی در دیپلماسی» با حضور حجت الاسلام نبویان کردیم و نکته مهم در برگزاری این برنامه این است که در شرایطی این برنامه برگزار شد که بسیاری اقدام به برنامه‌های خاکستری می‌کردند.

 

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه برگزاری جلسه خصوصی در خصوص نگاه فرهنگی دولت جدید از دیگر برنامه‌های جامعه بود، گفت: در حوزه جنگ نرم و دفاع مقدس نیز اقدام به پخش و نقد فیلم«جنگ جهانی زد»، «گذشته»، «فیلم چ» و «مستند مصاف» کردیم.

 

فاطمی نسب در خصوص نحوه تعامل مسئولان دانشگاه با این تشکل دانشجویی خاطرنشان کرد: در فضای فرهنگی و سیاسی یک سری مسئولان پا به عرصه گذاشتند که نگاهی متفاوت را دنبال می‌کردند؛ به طور مثال بسیاری از مناسبات فرهنگی را از رده کارهای تشکل‌ها حذف کردند؛ برای نمونه می‌توان به حذف بودجه هیات سیدالشهدای دانشگاه اشاره کرد.

 

وی با اشاره به اینکه در فضای سیاسی نیز در دانشگاه برخی اقدام به برگزاری مناظره‌های تک نفری کردند، بیان داشت: متاسفانه برخی از این برنامه‌ها با پیگیری معاونت فرهنگی دانشگاه انجام می‌شد.

 

وی با تاکید بر اینکه متاسفانه مسئولان فرهنگی دانشگاه با انجام این اقدامات معاونت فرهنگی را تبدیل به معاونت سیاسی کردند، گفت: متاسفانه در مدیریت جدید با مشکلاتی در جهت برگزاری برنامه‌های خود مواجه بودیم؛ به طور مثال در مسیر پخش مستند مصاف با مشکلات بسیاری مواجه شدیم؛ به طوری که ابتدا دانشگاه اجازه پخش این مستند را ندادند و بعد از آن نیز گفتند باید برنامه تریبون آزاد برگزار شود.

 

برخی مسئولان دانشگاه قانون تشکل‌ها را تفسیر به رای کردند

 

عضو شورای نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی با اشاره به اینکه در قانون تشکل‌های اسلامی نیز با مشکل مواجه شدیم، گفت: در زمان انتخابات جامعه اسلامی مسئولان دانشگاه عنوان کردند اساسنامه شما دارای مشکل است و در این مسیر اقدام به وارد کردن ایرادات غیر منطقی و غیر واقعی کردند و گفتند جهت ادامه فعالیت تشکل باید سه درصد از دانشجویان دانشگاه را به عضویت درآورید؛ این در حالی است که برای تشکیل یک تشکل باید سه درصد از دانشجویان دانشگاه به عضویت در آن تشکل درآیند تا مجوز فعالیت اخذ کنند نه برای ادامه فعالیت!

 

فاطمی‌نسب افزود: متاسفانه مسئولان دانشگاه این قانون را تفسیر به رای کردند و این در حالی است که شخصی می‌تواند قانون را تفسیر کند که خود قانون را نوشته باشد و پرسش اینجاست که آیا این درخواست از دیگر تشکل‌های دانشگاه نیز خواسته شده است؟

 

نگاهمان به فعالیت‌های معاونت فرهنگی نگاه مطلوبی نیست

 

دبیر سابق جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی در ادامه با تاکید بر اینکه نگاهمان به فعالیت‌های معاونت فرهنگی نگاه مطلوبی نیست، بیان داشت: متاسفانه این افراد به دنبال بهره‌وری سیاسی از تشکل‌ها هستند.

 

وی افزود: مقام معظم رهبری بارها فرمودند که دانشگاه را به سمت سیاسی کاری هدایت نکنید؛ اما متاسفانه مسئولان دانشگاه به این سخنان توجه نمی‌کنند.

 

عضو شورای نظارت جامعه اسلامی دانشجویان دانشگاه فردوسی در پایان تصریح کرد: از همان ابتدا که معاونت فرهنگی تغییر کرد با خیل عظیمی از اجرای موسیقی زنده و غیر زنده مواجه شدیم و از این فضا در جهت جذب دانشجویان خاکستری برآمدند که اقدام شایسته‌ای نیست.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون