تاریخ خبر: کد خبر: 2087

شهردار مشهد: اگر فضای پیرامونی حرم تبدیل به فضای سبز می شد ارش افزوده بیشتری داشت

به گزارش قاصدنیوز، سید صولت مرتضوی در دیدار با مدیر اجرایی حوزه علمیه خراسان رضوی در زمینه اختصاص فضایی در اطراف حرم مطهر رضوی به منظور ایجاد حوزه علمیه، افزود: طرح شارستان در محیط پیرامونی حرم مطهر رضوی بر اساس نگاه فرهنگی طراحی نشده است.

 

وی گفت: اگر در طبقه زیرین حرم مطهر تنها آرامستان ایجاد می کردیم، درآمد آستان قدس رضوی و شهرداری به مراتب بیشتر از وضعیت کنونی بود.

 

شهردار مشهد افزود: حتی اگر تمام 366 هکتار فضای پیرامونی اطراف حرم مطهر رضوی را آزادسازی و تبدیل به فضای سبز می کردیم، ارزش افزوده بیشتری به همراه داشت.

 

مرتضوی اظهار کرد: معدود زمین هایی در اطراف حرم مطهر رضوی وجود دارد که متعلق به شهرداری است و مشکلی برای واگذاری آن به منظور ساخت حوزه علمیه وجود ندارد.

 

به گفته وی شهرداری ها باید در دو جبهه درآمدها و هزینه ها فعالیت کنند درحالیکه در سایر سازمان ها و نهادها اینگونه نیست.

 

مرتضوی خاطر نشان کرد: به همین دلیل کار در شهرداری با سایر نهادها متفاوت است چرا که درآمد اندک و هزینه ها بسیار است.

 

شهردار مشهد ادامه داد: شهرداری باید در کنار پرداخت حقوق و مزایای کارکنان خود، چرخ اجرای پروژه ها و خدمات شهر را فعال نگه دارد.

 

مرتضوی در ادامه به ضرورت توجه به فرهنگ اصیل اسلامی و ایرانی اشاره کرد و گفت: اگر حوزه علمیه به سوابق تاریخی خود بازگردد، در زمینه فرهنگ قدم مهمی برداشته می شود.

 

وی با تاکید بر اینکه غفلت از فرهنگ آسیب های جدی را به پیکره جامعه وارد می سازد، گفت: این آسیب ها گاه جبران ناپذیر است.

 

مرتضوی با اشاره به بودجه محدود سازمان تبلیغات برای انجام کار فرهنگی اظهار کرد: حضور شهرداری در فعالیت های فرهنگی به دلیل کم بودن توان سازمانهای متولی در پرداختن به این مقوله است.

 

وی با بیان اینکه حلقه مفقوده ایران و جهان اسلام، پرورش طلبه های متخصص است، افزود: ایران، جهان اسلام و حتی جهانیان ، تشنه بهره مندی از فضایل ناب حوزه ها و مدارس علمیه و ارشادات متخصصان دینی هستند.

 

مرتضوی در باره احداث تخت های ارزان قیمت در اطراف حرم مطهر رضوی نیز گفت: 300 تخت در اطراف حرم مطهر احداث می شود و مابقی که شامل 3000 تخت ارزان قیمت است، باید در مکان دیگر احداث شود.

 

منبع: پایگاه اطلاع رسانی شهرداری مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون