تاریخ خبر: کد خبر: 2000

اختصاص 6 میلیارد تومان برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت

شهردار مشهد با بیان اینکه شبکه ملی زیارت برای توسعه زیارت تاثیرگذار است، گفت: مقرر شده تا پنجم مهر ماه جاری از سوی استانداری خراسان رضوی 2 میلیارد و از سوی شهرداری مشهد 4 میلیارد تومان برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت پرداخت شود.

اختصاص 6 میلیارد تومان برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت

به گزارش قاصدنیوز، سید صولت مرتضوی صبح دیروز در جلسه علنی شورای شهر مشهد در ارتباط با راه‌اندازی شبکه ملی زیارت اظهار کرد: دلیل قید فوریت این طرح این بود که صدا و سیمای خراسان رضوی با شهرداری مشهد و استانداری خراسان رضوی توافقاتی داشتند که مقرر شده تا پنجم مهر ماه امسال از سوی استانداری 2 میلیارد و از سوی شهرداری مشهد 4 میلیارد تومان برای راه‌اندازی این شبکه پرداخت کنند.

 

وی افزود: بر اساس این قرارداد صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران نیز متعهد شده تا مدت سه ماه این شبکه را راه‌اندازی کند.

 

شهردار مشهد بیان کرد: مشهد پایتخت معنوی ایران اسلامی است و با توجه به ظرفیت علمی و تجاری که در مشهد وجود دارد و ایجاد این شبکه اثرات فرهنگی بسیاری به دنبال دارد و باید بر اساس سند چشم‌انداز تعداد زائران حرم رضوی به 50 میلیون نفر برسد که این شبکه می‌تواند بسیار در این زمینه مفید باشد و البته می‌تواند به اشتغال شهر نیز کمک کند.

 

مرتضوی تاکید کرد: اگر ما نتوانیم این مبلغ را پرداخت کنیم این امتیاز از اختیار استان سلب می‌شود و به استان دیگری سپرده می‌شود.

 

 

 

در این جلسه طرح دو فوریتی برای اختصاص بودجه 4 میلیارد تومانی برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت مطرح شد که مورد تصویب اعضای شورای شهر مشهد قرار گرفت.

 

در این طرح ذکر شده بر اساس توافقی که بین استانداری خراسان‌رضوی، اداره‌کل صدا و سیمای خراسان‌رضوی و شهرداری مشهد منعقد شده به شهرداری مشهد اجازه داده می‌شود از محل صرفه‌جویی در هزینه‌های جاری مبلغ 40 میلیارد ریال برای راه‌اندازی شبکه ملی زیارت اختصاص دهد.

 

همچنین بر اساس این تفاهم‌نامه سه جانبه استانداری خراسان‌رضوی نیز باید مبلغ 20 میلیارد ریال در این زمینه اختصاص دهد که به همراه شهرداری مشهد باید مبالغ فوق را نهایتا تا پنجم مهر ماه امسال به حساب صدا و سیمای خراسان‌رضوی واریز کند تا این شبکه نهایتا در سه ماه آینده راه‌اندازی شود.

 

در تبصره این طرح نیز آمده که اگر در مدت سه ماه این شبکه راه‌اندازی نشد باید تمام 4 میلیارد تومان به حساب شهرداری مشهد عودت داده شود.

 

کلمات کلیدی

  • 0 0

    همین شبکه خراسان بیننده نداره و آقایان از توان اداره آن بر نیامدن...

ارسال نظر

تریبون