تاریخ خبر: کد خبر: 1907

شهردار مشهد: تا دو هفته آینده بسته پیشنهادی حاشیه شهر برای دولت تهیه می‌شود

صولت مرتضوی افزود: تهیه ردیف اعتبارات، تسهیلات و ارزش اقتصادی بسته پیشنهادی ساماندهی حاشیه شهر طی دو هفته آینده صورت می‌گیرد

به گزارش قاصدنیوز، مرتضوی در نشست مشترکی با اعضای کمیسیون حاشیه شهر پیرامون تهیه بسته پیشنهادی ساماندهی حاشیه شهر مشهد به منظور تقدیم به دولت تصریح کرد: در موضوع تهیه بسته پیشنهادی برای ساماندهی حاشیه شهر، همه مباحث به شهرداری برنمی‌گردد و تامین امنیت به سپاه و بسیج و نیروی انتظامی، موضوعات فرهنگی مربوط به سازمان فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسائل آموزشی به آموزش و پرورش و غیره بوده اما شهرداری در خصوص تهیه این طرح و رفع مشکلات ساکنان حاشیه شهر مشهد پیشتاز است. در این خصوص نمی‌گوییم بسته‌ای که تهیه می‌شود، بی‌عیب و نقص است.

 

وی در خصوص تکالیف معاونت‌های مختلف در خصوص این طرح خاطرنشان کرد: در این باره باید معاونت اقتصادی مشوق‌های لازم را برای حضور سرمایه‌گذاران در حاشیه شهر در نظرگیرد. همچنین معاونت خدمات شهری به صورت جد تملک کمربند سبز و اجرای آن را در دستور کار قرار دهد. همچنین پارک‌هایی که در مقیاس شهری در حاشیه شهر در دست احداث است، تکمیل و بوستان‌های محلی احداث شود.

 

شهردار مشهد با اشاره به تکالیف معاونت فرهنگی پیرامون تهیه بسته پیشنهادی حاشیه شهر نیز بیان کرد: این معاونت بسته پیشنهادی خود را در مورد احداث دبیرستان‌های قرآنی و معارف، مدارس علمیه و سوله‌ها و سالن‌های ورزشی ارائه دهد. هم‌اکنون نیز شهرداری قرارداد ساخت 70 سوله را با بسیج منعقد کرده که با اجرایی شدن کامل این مهم تحول ایجاد می‌شود. ضمن اینکه قرار است دو دبیرستان معارف نیز در حاشیه شهر احداث شود که این خود دارای اهمیت است.

 

مرتضوی ادامه داد: معاونت فنی و عمران باید طرح ساماندهی معابر و بازگشایی آن را ارائه و در خصوص آسفالت معابر و جمع‌آوری آب‌های سطحی حاشیه شهر پیشنهادات خود را عرضه کند. بسته کاربردی-اجرایی مذکور ظرف دو هفته آینده در جلسات مختلفی که برگزار می‌شود، تهیه و بازنگری شده و پروژه‌های آن به طور دقیق تعریف می‌شود.

 

شهردار مشهد با تاکید بر اینکه در گام نخست دولت باید یک ردیف اعتباری برای حاشیه شهر مشهد ایجاد کند، گفت: حاشیه شهر را به 8 پهنه تعریف کردیم و جغرافیای آن مشخص شده و پروژه‌های پیشتاز آن نیز مشخص شده است. اگر مشکل 50 یا 60 هکتار از بافت حاشیه شهر حل شده و این موضوع تبدیل به احسنت شود بهتر از این است که موضوع را آنقدر گسترده کنیم که هیچ‌کس نتواند آن را جمع کند.

 

منبع: روابط عمومی شهرداری مشهد

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون