تاریخ خبر: کد خبر: 1858

ترویج فرهنگ دینی در حاشیه شهر مشهد؛ اولویت اول سازمان تبلیغات اسلامی‌

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی گفت: مشهد به‌دلیل داشتن ظرفیت بالای زائران یک فرصت پر از نیاز تبلیغی است، بنابراین برای پاسخگویی به این نیاز تمام نهادهای فرهنگی باید حضور داشته باشند.

 ترویج فرهنگ دینی در حاشیه شهر مشهد؛ اولویت اول سازمان تبلیغات اسلامی‌

به گزارش قاصدنیوز حجت‌الاسلام سید‌محمود مرویان‌حسینی، مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی در گفت‌و‌گو با ایکنا گفت: مشهد به‌دلیل داشتن ظرفیت بالای زائران یک فرصت تبلیغی به شمار می‌رود، بنابراین برای پاسخگویی به این نیاز تمام نهادهای فرهنگی باید حضور داشته باشند.

 

مدیر‌کل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی ادامه داد: در خراسان رضوی به برکت نگاه پشتیبانانه مراجع عظام تقلید، دغدغه‌های فراوان تبلیغی، حمعیت بیش از شش میلیونی و قرار داشتن کلان شهر مذهبی در این استان، نیازهای تبلیغی فراوانی در سطح خراسان رضوی وجود دارد.

 

وی با اشاره به اینکه در استان خراسان رضوی دو هزار روستا وجود دارد که نیاز تبلیغی زیادی دارند، گفت: در حال حاضر در زمینه اعزام مبلغ برای مناطق نیازمند تبلیغ، آستان قدس رضوی، اداره‌کل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی، شهرداری مشهد و فرهنگسراهای سطح شهر اقدامات خوبی انجام داده‌اند.

 

مرویان‌حسینی با بیان اینکه ما در حوزه اعزام مبلغ دو مأموریت کلان را دنبال می‌کنیم که شناسایی ظرفیت تبلیغی بر اساس اعلام نیاز مردم و تهیه شناسنامه امکان تبلیغی در روستاها از جمله این اقدامات است، اظهار کرد: شناسایی، استقرار و آموزش مبلغان به تناسب مناسبت‌ها و تغذیه فکری آن‌ها از جمله مأموریت‌های اصلی این اداره کل به شمار می‌رود.

 

فعالیت 600 مبلغ ثابت برای تبلیغ معارف دین در سطح استان خراسان رضوی

وی با بیان اینکه در حال حاضر حدود 600 مبلغ ثابت داریم، به وظایف این افراد اشاره کرد و افزود: در مناسبت‌های مختلف از جمله ماه‌های رمضان و محرم بیش از چهار هزار مبلغ اعزام شده است که توقع داریم مجموعه‌های بالادستی حداقل پشتیبانی‌های لازم را از مبلغان انجام دهند.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با اشاره به اینکه باید زمینه‌ای فراهم شود تا سازمان تبلیغات اسلامی قرارگاه شناسایی نیاز تبلیغی استان باشد، یادآور شد: درباره اعزام مبلغ به مناطق حاشیه‌ای توجه ویژه‌ای داریم زیرا اگر آسیب‌های اجتماعی حاشیه شهر برطرف نشود، این مشکلات به داخل شهر نفوذ پیدا می‌کند بنابراین اولویت اول ترویج فرهنگ دینی در حاشیه شهر مشهد است.

 

وی با اشاره به استقرار مبلغان در حاشیه شهر، تأسیس مؤسسات قرآنی، برگزاری گفتمان‌های دینی و اجرای آموزش‌های مهارت زندگی از جمله سرفصل‌های فعالیت‌های این مبلغان در حاشیه شهر است، ابراز کرد: علاوه بر این، شناسایی محافل قرآنی خانگی، ارتباط با شبکه‌های اجتماعی و حضور در مدارس آموزش و پرورش از دیگر برنامه‌های مبلغان محسوب می‌شود.

 

مرویان‌حسینی با بیان اینکه در حال حاضر در استان حدود شش هزار هیئت مذهبی داریم که سه هزار هیئت در مشهد فعالیت می‌کنند، اظهار کرد: در همین راستا جلساتی را برای تبادل اطلاعات بین نسلی برگزار می‌کنیم.

 

شناسایی 400 جلسه قرآنی بانوان در استان

وی با اشاره به اینکه علاوه بر این شورای هیئات مذهبی خواهران با حضور حداقل 225 مسئول جلسه مذهبی بانوان، نشست‌هایی را برگزار می‌کند، ادامه داد: جلسات قرآن خانگی سپری در برابر تهاجم غرب است و امسال نیز در راستای توجه هر چه بیشتر به جلسات قرآن خانگی 400 جلسه قرآن را شناسایی کرده‌ایم اما معتقدیم که 10 برابر این تعداد جلسه قرآن در استان خراسان رضوی فعال است.

 

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان رضوی با بیان اینکه آموزش مدیران و پشتیبانی از جلسات قرآن از جمله اقداماتی است که از سوی این اداره برای جلسات قرآن خانگی انجام می‌شود، ابراز کرد: شناسایی شبکه‌های اجتماعی مردمی نیز در راستای حمایت از این جلسات قرآن انجام خواهد شد.

 

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار ما مبنی بر توانمندسازی هر چه بیشتر مبلغان گفت: ما باید به مبلغان اثبات کنیم که شما با آموزش توانمند می‌شوید که در راستای تکریم مقام آنان کارگاه‌ها و همایش‌های آموزشی را برگزار می‌کنیم.

 

حجت‌الاسلام مرویان‌حسینی با بیان اینکه سعی کردیم تا آموزش‌های ضمن خدمت مبلغان به صورت کاربردی، مسئله‌محور و منطبق با نیاز مخاطب باشد، گفت: در حال حاضر این جلسات به صورت کارگاهی در قالب جلسات 30 تا 40 نفره برگزار می‌شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون