تاریخ خبر: کد خبر: 1998

هویت شهید مدفون در گلبهار مشهد مشخص شد

هویت شهید مدفون در گلبهار مشهد مشخص شد

به گزارش قاصدنیوز، نماینده کمیته جستجوی مفقودین ستاد کل نیروهای مسلح خراسان رضوی در گفتگو با خبرنگار مهر گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس و در آستانه شهادت امام جواد(ع) بعد از سه از زمان خاکسپاری پیکر شهید گمنامی در خراسان رضوی، هویت این عزیز مشخص شد.

 

وی اظهار داشت: این پیکر شهید در سال 62 مفقود شده بود که بعد از 28 سال به لطف خدا در سال 90 کشف و به علت مشخص نبودن هویت وی در مزار شهدای گمنام در منطقه گلبهار تشیع و تدفین شد.

 

سرهنگ محمد احراری با اشاره به اینکه ستاد کل نیروهای مسلح از بدن شهیدان و والدین شهدایی که در قید حیات بودند نمونه  DNAمی‌گیرد، افزود: نمونه‌برداری از والدین، خواهر و برادر این شهید نیز انجام و مشخص شده که شهید حسین زارع، متولد 1345، فرزند عباس که در عملیات خیبر(طلائیه) به شهادت رسیده بود متعلق به این خانواده است.

 

وی تصریح کرد: کار شناسایی هویت این شهید عزیز در حدود 10 روز قبل آغاز شده بود که بعد از انجام بررسی‌ها و اطمینان از صحت آزمایشات روز گذشته به خانواده این شهید اطلاع دادیم که این بزرگواران شبانه از اصفهان راهی مشهد شدند.

 

سرهنگ احراری در خصوص اینکه آیا پیکر این شهید به اصفهان منتقل خواهد شد یا نه اظهار کرد: با توجه به اینکه پیکر این شهید عزیز سالهاست که در گلبهار خاکسپاری شده است ما میخواهیم همچنان میزبان این شهید در خراسان رضوی باشیم اما باز هم بستگی به نظر خانواده بزرگوار این شهید دارد و اگر نظر آنها بر انتقال پیکر فرزندشان باشد این امر صورت می‌پذیرد.

 

وی عنوان کرد: ما برای این امر عجله ای نمی کنیم و زمانی تصمیم این مادر شهید مشخص می شود که بر مزار فرزند خود حاضر شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون