تاریخ خبر: کد خبر: 1269

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد خبر داد:

پیگیری دفن پیکر پاک شهدای گمنام در عرصه میدان شهدا

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از پیگیری دفن پیکر پاک چند شهید گمنام در عرصه میدان شهدا خبر داد.

پیگیری دفن پیکر پاک شهدای گمنام در عرصه میدان شهدا

به گزارش قاصدنیوز به نقل از صبح توس، حسین شادکام ضمن تشکر از اعلام نظرات شهروندان و صاحب‌نظران در رسانه‌های مختلف مبنی بر «غریبی یاد و نام شهدا» در میدان شهدای مشهد، اظهار کرد: ایجاد نماد مناسب در میدان شهدای مشهد، باتوجه به اتمام عملیات عمرانی و نوسازی عرصه آن میدان در دست اقدام است.

 

وی افزود: در راستای احیای نام و یاد شهدای گرانقدر انقلاب اسلامی در میدان شهدا، شهرداری مشهد نسبت به پیگیری دفن پیکر پاک یک یا چند شهید گمنام در عرصه میدان شهدا اقدام نموده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد خاطرنشان کرد: در این راستا و با توجه به نوسازی عرصه میدان مکاتبه لازم با کمیته مفقودین دفاع مقدس خراسان رضوی انجام و آمادگی شهرداری مشهد برای دفن پیکر پاک یک یا چند شهید گمنام در عرصه میدان شهدا بنا بر نظر آن کمیته اعلام گردیده است، لذا در صورت موافقت کمیته مذکور، دفن پیکر این شهدا در محل مناسبی از عرصه میدان شهدا انجام خواهد شد.

 

شادکام ادامه داد: همچنین از آنجا که میدان شهدا از پیش از پیروزی انقلاب شکوهمند اسلامی به عنوان محور تجمعات و یکی از مکان‌های اصلی و محوری تظاهرات و مبارزات مردمی علیه رژیم ستمشاهی مطرح بوده است.

 

وی اضافه کرد: به منظور بهره‌برداری فرهنگی و اجتماعی از عرصه این میدان با هماهنگی دستگاه‌ها و نهادهای مربوطه از ۳سال گذشته تاکنون برنامه‌های مهم و بزرگ شهری ازجمله برگزاری راهپیمایی‌ها، اجتماعات فرهنگی و مذهبی در مناسبت‌های مختلف و برگزاری جشن و مراسمات مذهبی در این عرصه انجام شده است.

 

معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری مشهد در پایان تاکید کرد: با تکمیل کامل عملیات عمرانی میدان، شهروندان گرانقدر و زائرین شریف مضجع نورانی حضرت رضا(ع) شاهد برگزاری گسترده‌تر این برنامه ها خواهند بود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون