تاریخ خبر: کد خبر: 1949

همایش «معراج مادرانه» با حضور کارگردان شیار143 در مشهد برگزار شد

چهارمین مراسم تجلیل از مادران شهدای گمنام تحت عنوان معراج مادرانه شب گذشته، ۲۹ شهریورماه همراه با اکران فیلم شیار ۱۴۳ در مشهد برگزار شد.

به گزارش قاصدنیوز شادکام، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد در ابتدای این مراسم خطاب به مادران شهدا، اظهار کرد: شما عزیزانی هستید که وجود شما در هر مکانی آن فضا را معطر به یاد شهدا، ایثارگران و دلاورمندانی می‌کند که در هشت سال دفاع مقدس برای دفاع از اسلام و نظام جمهوری اسلامی ایستادگی کردند و نگذاشتند ذره‌ای از این خاک به دست دشمنان بیفتد.

 

وی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: هر ساله با آغاز هفته دفاع مقدس در فضای شهری اقداماتی انجام می‌گیرد، خوشحالیم که امسال طلیعه این اقدامات و برنامه‌ها تجلیل از مادران جاویدالاثر است که امیدواریم مورد قبول خدای متعال و امام رضا(ع) قرار گیرد.

 

معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد از ر‍‍ژه اتوبوس‌های اعزامی رزمندگان در فضای شهری خبر داد و گفت: در هفته دفاع مقدس اتوبوس‌هایی برای یادآوری اعزام شهدا به جبهه در شهر مشهد به راه می‌افتند.

 

وی با اشاره به اکران فیلم‌های دفاع مقدس، ابراز کرد: همچنین در این هفته در فرهنگسراهای سطح مشهد فیلم‌های دفاع مقدس اکران خواهد شد که امیدواریم این اقدام حال و هوای شهر را عوض کرده و دین ما را نسبت به شهدا ادا کند.

 

سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد نیز در ادامه این مراسم با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس، عنوان کرد: هفته دفاع مقدس یادآور ایستادگی ملتی بزرگ در مقابل استکبار جهانی است.

 

وی با بیان اینکه ما بالغ بر 230 هزار شهید جاویدالاثر را تقدیم انقلاب کرده‌ایم، گفت: امام خمینی(ره) رهبر کبیر انقلاب در قبل از انقلاب توانستند کشتی پر تلاطم انقلاب و نظام قسط و عدل را به ثبات برسانند، امروز نیز خوشحالیم که یار دیرینه، سکّاندار انقلاب اسلامی هستند.

 

مرتضوی ادامه داد: با تدابیر حکیمانه امام خامنه‌ای، ایشان توانسته‌اند نه تنها نظام جمهوری اسلامی ایران بلکه سراسر جهان اسلام را تحت مدیریت الهی خویش قرار دهند، به گونه‌ای که یکی از نظریه‌پردازان غربی در اظهاراتی خطاب به دولتمردان و حکام غرب بیان می‌کند جمهوری اسلامی امروز در حال تبدیل شدن به یک امپراطوری است.

 

نرگس آبیار، کارگردان فیلم سینمایی شیار 143 نیز در بخش دیگری از این برنامه با بیان اینکه بنده خیلی تصادفی وارد سینمای دفاع مقدس شدم، ابراز کرد: البته من فضای جنگ را به خوبی حس کرده بودم زیرا پدر و برادرم سال‌ها در جنگ حضور داشتند و انتظار مادرم برای برگشت پدر و برادرم از جنگ را دیده‌ بودم.

 

وی ادامه داد: البته بنده بیش از 30 جلد کتاب در عرصه رمان و داستان نوشته‌ام، همچنین حدود 10 فیلم مستند کوتاه را کارگردانی کرده‌ام، اما خیلی تصادفی وارد سینمای جنگ و دفاع مقدس شدم.

 

آبیار با تاکید بر اینکه سینمای جنگ جای کار بسیار زیادی دارد، اظهار کرد: زمانی که می‌خواستم فیلم سینمایی شیار 143 را بسازم هیچ گاه به این فکر نکردم که دیگر این فیلم‌ها جای کار ندارد و مورد استقبال مردم قرار نمی‌گیرد بلکه هم اکنون نیز معتقدم دوران دفاع مقدس ما دارای ویژگی‌هایی است که هنرمندان ما به خوبی به آن نپرداخته‌اند.

 

در ادامه این برنامه محمدحسین قاسمی، تهیه کننده فیلم سینمایی شیار 143 نیز با اشاره به این فیلم سینمایی، گفت: فیلم شیار 143 سه سیمرغ و 45 تقدیر را تاکنون در کارنامه خود دارد و در کشورهای زیادی همچون فرانسه، هند، آمریکا، ژاپن، هاویی و ... مورد استقبال قرار گرفته است.

 

وی دیدار با رهبر معظم انقلاب را یکی از توفیقات فیم شیار 143 عنوان کرد و گفت: بعد از اکران این فیلم در جشنواره فیلم فجر که رهبر معظم انقلاب این فیلم را مشاهده کردند، از ما دعوت کردند و ما یک جلسه 2.5 ساعته به ایشان داشتیم.

 

علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی نیز در ادامه این مراسم اظهار کرد: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی ما با اسلام آشنایی داشتیم اما درک درستی از کلماتی مانند هجرت، مبارزه و شهادت که در قرآن کریم می‌خواندیم، نداشتیم.

 

استاندار خراسان رضوی یادآور شد: امروز که بیش از 26 سال از دوران دفاع مقدس می‌گذرد باید با استفاده از ابزار هنر آن دلاوری‌ها و ایستادگی غیورمردان خود را به نمایش بگذاریم.

 

وی تاکید کرد: زیبایی‌های زیادی در جنگ هشت ساله ما وجود دارد که باید هنرمندان ما آن‌ها را به قلم و تصویر بکشد که فیلم شیار 143 توانست به خوبی این زیبایی را به نمایش گذاشت.

 

یادآور می‌شود در این مراسم که علیرضا رشیدیان، استاندار خراسان رضوی، سید صولت مرتضوی، شهردار مشهد، حسن موحدیان، فرماندار مشهد، حسین شادکام، معاون فرهنگی و اجتماعی شهرداری مشهد، نرگس آبیار، کارگردان سینما، محمدحسین قاسمی، تهیه کننده و گلاره عباسی بازیگر سینما حضور داشتند، از مادران شهدای گمنام تجلیل به عمل آمد.

 

منبع: ایکنا

 

 

همایش مادران شهدای گمنام در مشهد همایش مادران شهدای گمنام در مشهد همایش مادران شهدای گمنام در مشهد همایش مادران شهدای گمنام در مشهد با حضور نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 همایش مادران شهدای گمنام در مشهد همایش مادران شهدای گمنام در مشهد همایش مادران شهدای گمنام در مشهد- شهردار مشهد همایش مادران شهدای گمنام در مشهد با حضور نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 همایش مادران شهدای گمنام در مشهد همایش مادران شهدای گمنام در مشهد با حضور نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 همایش مادران شهدای گمنام در مشهد با حضور نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 همایش مادران شهدای گمنام در مشهد با حضور نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143 همایش مادران شهدای گمنام در مشهد با حضور نرگس آبیار کارگردان فیلم شیار 143

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون