تاریخ خبر: کد خبر: 1798

هزینه‌کرد 10 میلیارد تومانی برای احداث فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد

شهردار مشهد گفت: فرهنگسرای قرآن و عترت مشهد با 10 میلیارد تومان هزینه به بهره‌داری رسید.

به گزارش قاصدنیوز، سیدصولت مرتضوی عصر امروز در آیین افتتاحیه فرهنگسرای قرآن و عترت  مشهد اظهار داشت: مقام معظم رهبری سال 93 را سال اقتصاد و فرهنگ با عزم ملی و مدیریت جهادی نامگذاری کردند و اگر ما بخواهیم در نیمه اول سال 93 کارنامه شهرداری به منظور عملیاتی‌کردن منویات مقام معظم رهبری در بحث فرهنگ و اقتصاد را به سمع و نظر مردم برسانیم، به نظر می‌رسد نمره‌ای قابل قبول می‌گیریم.

 

وی افزود: در بحث اقتصاد پروژه خط دو قطار شهری مشهد که به گل نشسته بود، سرعت بسیار خوبی پیدا کرد و از قسمت شفت شمالی تا ایستگاه راه‌آهن به پایان رسید و در شفت جنوبی در طول این مدت عملیات حفاری و سگمنت‌گذاری از 5 هزار و 200 متر به 11 هزار متر رسید و پیمانکاران در 22 جبهه کاری در حال فعالیت هستند.

 

شهردار مشهد گفت: در ارتباط با واگن‌های مترو نیز عملیات ساخت آنها شروع شد و 18 میلیون یورو از منابع ارزی نیز به شهرداری مشهد تعلق گرفته و در بحث کمربند جنوبی نیز 11 کیلومتر در دست احداث است که در سال 94 افتتاح می‌شود.

 

مرتضوی افزود: در میدان شهدا، تالار شهر و ایستگاه طبقاتی قطار شهری تزریق اعتبار شده و اقدامات مناسبی صورت گرفته و ما در سه بخش تزریق منابع کردیم که نخست 140 میلیون یورو از صندوق توسعه دریافت کردیم و در زمینه بافت فرسوده 580 میلیارد تومان اوراق به فروش گذاشته شد که با قدرت در زمینه خریداری زمین در حال انجام است و همچنین 500 میلیارد تومان اوراق مشارکت خط دو قطار شهری را عرضه کردیم و منابعی که ما در کل در این سال دریافت کردیم چیزی بالغ بر یک‌هزار و 700 میلیارد تومان است.

 

مرتضوی در ارتباط با پروژه‌هایی شهری گفت: یک‌هزار و 100 پروژه با اعتبار یک‌هزار میلیارد تومان در حال اجراست که در حوزه‌های مختلف فعالیت‌ها در حال انجام است و تا پایان سال شهرداری مشهد با اعتباری 2 هزار 700 میلیارد تومانی به اقتصاد شهری مشهد کمک می‌کند و همچنین یک‌هزار میلیارد تومان نیز از هزینه‌های جاری ما است که البته کمک‌های دولتی را نیز داریم و امیدواریم با کمک دولت امیدوارم خط یک قطار شهری نیز به پایان برسد.

 

وی با اشاره به حوزه فرهنگ تصریح کرد: فرهنگسرای قرآن و عترت دومین فرهنگسرایی است که امسال افتتاح شد و این فرهنگسرا با هزینه 10 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسید.

 

وی ادامه داد: شهرداری مشهد به مبحث زیارت نیز توجه دارد و بر این اساس زمین‌هایی به 25 استان‌ برای ساخت زائرسراهای ارزان قیمت داده شده که امیدوارم به زودی به بهره‌برداری برسد و همچنین سیما و ظاهر شهر را نیز در ارتباط با زیارت تغییر داده‌ایم.

 

شهردار مشهد عنوان داشت: همچنین 110 مسجد با اولویت مناطق محروم در دست احداث در شهر مشهد است که روند اجرایی آن نیز آغاز شده و همچنین در مناطق حاشیه شهر برای ساخت مدارس حوزه آمادگی داریم و در ارتباط با ورزش نیز 75 سوله ورزشی در مناطق محروم با کمک بسیج ساخته می‌شود و 35 سوله ورزشی نیز احداث آن آغاز شده است و فرهنگسرایی دیگر نیز در دست ساخت است که امیدوارم تا پایان سال افتتاح شود.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون