تاریخ خبر: کد خبر: 1547

شهردار مشهد:کار در شهرداری به مراتب از وزارت کشور سخت‌تر است/علاقه‌مند به کالبدشکافی گذشته نیستم

شهردار مشهد:کار در شهرداری به مراتب از وزارت کشور سخت‌تر است/علاقه‌مند به کالبدشکافی گذشته نیستم

به گزارش قاصدنیوز، سید صولت مرتضوی شب گذشته در سلسله نشست‌های فعالان فرهنگی که در حسینیه قرآن و عترت مشهد برگزار شد، در ارتباط با انتصابات شهرداری مشهد اظهار داشت: در هر سازمانی وقتی که مدیر ارشد تغییر می‌کند نگاه‌ها معطوف به تغییر مدیریتی است.

 

وی افزود: سازمان‌های اداری ما به چند دسته تقسیم می‌شوند که برخی سازمان‌های ما صرفا سیاسی است و برخی مشاغل اقتصادی بوده و بعضی دیگر از ادارات فرهنگی، اقتصادی و اجتماعی هستند و به نظر من سازمان شهرداری از شکل سوم است.

 

شهردار مشهد ادامه داد: دستگاه شهرداری دستگاه مدیریت و هزینه است و من اساسا علاقه‌مند به کالبدشکافی گذشته نیستم مگر اینکه برخی اندازه را نگه ندارند اما سازمانی که ما تحویل گرفتیم بودجه 9 هزار و 500 میلیاردی را تعیین کرد و من در زمان ورود به مشهد متوجه شدم که این بودجه اصلا قابل تحقق نیست و بدهکاری شهرداری نیز بسیار زیاد است و متأسقانه ذائقه مردم امروز تبلیغاتی شده است و پروژه قطار شهری در آن دوران بعد از پنج سال تنها بین 14 تا 17 درصد پیشرفت فیزیکی داشت.

 

مرتضوی گفت: من مدیری بودم که در عرصه ملی کار کردم و با 500 تا 600 مدیر در ارتباط بودم و دست خالی در ارتباط با مدیر نبودم اما ولایت‌مداری و پاک‌دستی و صداقت برای ما بسیار حائز اهمیت بود و در بحث مسئولان مناطق و معاونت‌ها که این ویژگی‌ها را داشتند آنها را ابقا کردیم و من این شهادت شرعی می‌دهم که دوستان ما در شورای اسلامی از مصادیق یاران ولایی هستند و به هیچ وجه دخالتی در انتصابات نداشتند و من گفتمان شورای شهر که انقلاب اسلامی است را از اعماق جانم قبول دارم.

 

مرتضوی در ارتباط با نحوه انتخاب نیز گفت: پیشنهادهایی به ما می‌شود و بعد از بررسی سوابق افراد فقط خودم اشخاص را انتخاب کردم و هیچ‌کس در زمینه انتصابات نمی‌تواند ایراد بگیرد چون افراد را تنها من انتخاب می‌کنم.

 

شهردار مشهد اضافه کرد: در ارتباط با انتصاب باید انسان به حجت برسد و شاید یکی از حجت‌ها این است که امروز زمان انتصاب فرا رسیده است و اینکه ما دست به عصا در انتصابات حرکت کردیم دلیل دارد لذا اگر ما روزی 3 میلیارد تومان در شهر مشهد درآمد نداشته باشیم با مشکل مواجه می‌شویم.

 

این مسئول در ارتباط با کمیته انتصابات نیز بیان کرد: کمیته انتصابات غیر بومی نیستند و به موضوعات نیز اشرافیت دارند و در ارتباط با خودم اگر بدانم نمی‌توانم از مسئولیت برآیم قطعا کناره‌گیری می‌کنم و این انتصابات به نظر من به اندازه شهرداری است.

 

وی در زمینه مطالبات معوق شهرداری مشهد تصریح کرد: مطالباتی از دولت وجود دارد که مقدار آن بیش از 2 هزار میلیارد تومان است که غیر از خواهش نمی‌توانیم آن را دریافت کنیم.

 

مرتضوی ادامه داد: امروز در شهر مشهد کمبود برنامه نداریم بلکه اجرای آن حائز اهمیت است و هنر مدیریت می‌خواهد برای مثال این امری است که پروژه قطار شهری مشهد را به بهره‌برداری برساند و بودجه عملیاتی شدن برخی دولت‌ها زیر 40 درصد بوده و این به دلیل رویایی بودجه بستن است و ما نیز در اکثر موضوعات شهری برنامه داریم و دنبال اجرایی کردن آن هستیم همانطور که برای نخستین بار شورای برنامه‌ریزی شهری را در مشهد تاسیس کردیم.

 

شهردار مشهد در پایان عنوان داشت: در بحث مدیریتی به دو بحث تنفیذ اختیار و کادرسازی اعتقاد دارم و در هر زمانی که مدیریت کردم، کادرسازی را انجام دادم، چراکه کار شهرداری به مراتب از وزارت کشور سخت‌تر است و به این موضوع اعتقاد دارم که این پست‌ها ماندنی نیست.

 

منبع: فارس

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون