تاریخ خبر: کد خبر: 1005

شهرداری آمادگی ایجاد زمینه‌های مشهد ۲۰۱۷ را دارد

شهردار مشهد با بیان اینکه شهرداری آمادگی ایجاد زیرساخت‌های مناسب برای مشهد ۲۰۱۷ را دارد، بر ضرورت اهتمام ویژه مدیران استان در جهت آماده‌سازی مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در این سال تأکید کرد.

به گزارش قاصدنیوز به نقل از ایکنا از خراسان رضوی، سید‌صولت مرتضوی، شهردار مشهد شب گذشته، 31 تیر در حاشیه نهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن و عترت مشهد در جمع خبرنگاران با تأکید بر تلاش دستگاه‌های مختلف استان برای آماده‌سازی مشهد به‌عنوان پایتخت فرهنگی جهان اسلام در سال 2017 گفت: در صورتی‌که دستگاه‌های اجرایی در این حوزه به وظیفه خود عمل کنند، شهرداری هم آمادگی دارد تا به‌طور کامل وظایف خود را در جهت ایجاد زمینه‌های مناسب در شهر مشهد انجام دهد.

وی با بیان اینکه مسئولان باید با تمام توان به میدان بیایند، گفت: شهرداری در کنار تمامی دستگاه‌های استان از آن‌ها حمایت می‌کند و ما تمام بضاعتمان را در این زمینه در اختیار مشهد قرار می‌دهیم.

مرتضوی‌ نمایشگاه قرآن را یکی از مؤلفه‌های فرهنگ عنوان کرد و افزود: توجه به فرهنگ مردمی از رسالت‌های عمده همه دستگاه‌ها است، اگر کشور را با طلای ناب بسازیم اما به فرهنگ مردم توجه نداشته باشیم، به توسعه متوازن در عرصه‌های مختلف دست نمی‌یابیم.

وی با اشاره به وجود مشکلات فراوان در عرصه ارائه محصولات متناسب با الگوی حجاب اسلامی گفت: بسیاری از خانواده‌ها می‌گویند وقتی به بازار مراجعه می‌کنیم، لباس مناسب و منطبق بر الگوی اسلامی ـ ایرانی پیدا نمی‌کنیم، اما محصولاتی عرصه عفاف و حجاب ارائه ‌شده در این نمایشگاه، نشان می‌دهد مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی ایران این ظرفیت را دارد که فروشگاه‌های متعددی را با عنوان فروشگاه مد و لباس اسلامی داشته باشد.

شهردار مشهد تأکید کرد: ضروری است برای نهادینه شدن فرهنگ، در کنار تمام نمایشگاه‌هایی که در محل نمایشگاه بین‌المللی مشهد برگزار می‌شود، نمایشگاهی برای ارائه الگوهای مناسب عفاف و حجاب نیز برپا شود.

مرتضوی‌ یکی از دلایل ضعف نمایشگاه‌های فرهنگی در مشهد را عدم توجه مدیران ارشد دولت به انتخاب مشهد به‌عنوان پایتخت معنوی ایران دانست و افزود: نمایشگاه قرآن که نمایشگاهی فرهنگی است، در شهر تهران با تمام توان دولت برگزار می‌شود اما بار سنگین این نمایشگاه در مشهد بر دوش شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی است.

وی ادامه داد: بضاعت مالی مشهد برای برپایی این نمایشگاه کافی نیست و مدیر‌کل فرهنگ و ارشاد استان برای تأمین این هزینه‌ها تحت فشار مالی قرار می‌گیرد اما در تهران، تمامی نهادهای ملی برای برپایی این نمایشگاه وارد میدان می‌شوند که این روند باید در‌خصوص مشهد نیز اجرا شود.

کلمات کلیدی

ارسال نظر

تریبون